Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

Ψάχνετε ευθύνες;... Δεν υπάρχουν, λένε!‬

‪Πριν κάποιες ημέρες, και κάτω από πολύ περίεργες συνθήκες, ένα πετρελαιοφόρο βυθίστηκε δίπλα στις ακτές της Αττικής... Μέχρι εδώ, όλα καλά... "Συμβαίνουν αυτά", οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος πολίτης θα έλεγε... ‬

‪Το Υπουργείο Ναυτιλίας κινήθηκε αστραπιαία και... μετά από περίπου 10 ώρες... αντέδρασε με τον υφυπουργό του και έβαλε... μία "κουλούρα" αντιρρυπαντικού φράγματος... ακριβώς πάνω από το ναυάγιο που φαινόταν δια γυμνού οφθαλμού... και η απορρύπανση ανατέθηκε... σε εξειδικευμένη εταιρεία απορρύπανσης, η οποία τάχιστα προσέλαβε από τα "φανάρια" της Αθήνας και του Πειραιά, αλλοδαπούς εργάτες, τους εκπαίδευσε με... ταχύρυθμη εκπαίδευση και τους έστειλε με γαλότσες και σαγιονάρες, στη "Μάχη της Πετρελαιοκηλίδας", που στο μεταξύ είχε καλύψει τον μισό Σαρωνικό και... χρωμάτιζε με μαύρο χρώμα-κατράμι τις ακτές της νότιας Αττικής.‬

‪Τι ακριβώς συνέβη και ένα μικρό και ασήμαντο για οποιαδήποτε συντεταγμένη χώρα, ναυτικό ατύχημα, κατέληξε να καταστρέφει το θαλάσσιο περιβάλλον σε μία πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή, προκαλώντας μία απίστευτου βαθμού οικολογική καταστροφή, που θα απαιτηθούν πολλά χρόνια, ίσως και 20, για να επανέλθει στην προ 10 ημερών κατάσταση! ‬

‪Τι συνέβη άραγε;‬

‪Είναι γνωστόν πως υπάρχουν τρεις κύριοι μέθοδοι αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης από προϊόντα πετρελαίου.‬

‪Ο μηχανικός καθαρισμός, δηλαδή η περισυλλογή των ρυπογόνων ουσιών, ο χημικός καθαρισμός και η καύση της πετρελαιοκηλίδας! Βέβαια υπάρχει και η πράσινη βιολογική απορρύπανση, όπου επιστρατεύονται μικροοργανισμοί για να... φάνε το πετρέλαιο! Χρειάζεται όμως εξοπλισμός, τεχνογνωσία και ειδικά πλοία απορρύπανσης!‬
‪Δυστυχώς για εμάς, η χώρα μας, διαθέτει μόνο ευχολόγια και τίποτα από τα προαναφερόμενα τρία ή τέσσερα... ‬

‪Η εταιρεία που ανέλαβε μέσω απ' ευθείας ανάθεσης, λόγω του επείγοντος, την απορρύπανση, δυστυχώς για τους κατοίκους των νοτίων προαστίων, μέχρι το Σούνιο, απεδείχθη κατά την προσωπική μου άποψη, επικίνδυνα ερασιτεχνική και ανεπαρκής...‬

‪Δεν ασφαλίστηκε άμεσα και σε μεγάλη έκταση με πλωτά φράγματα η "κρίσιμη" περιοχή του ναυαγίου! Τα φράγματα απεδείχθησαν ιδιαίτερα μικρά, με αποτέλεσμα, το αναβλύζον μαζούτ, λόγω των ρευμάτων, να περνά κάτω από το φράγμα, να αναδύεται και να διαχέεται στην επιφάνεια, με την κηλίδα κάθε ώρα να πενταπλασιάζεται σε έκταση...‬

‪1. Το συνεργείο που ανέλαβε την απορρύπανση του Σαρωνικού, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ακόμα λάβει υπόψη μια εξαιρετικά "κρίσιμη" παράμετρο! Το πετρέλαιο κατακάθεται στο βυθό κάθε βράδυ λόγω της πτώσης της θερμοκρασίας! ‬

‪2. Το πρωί, με την άνοδο της θερμοκρασίας το πετρέλαιο ανεβαίνει πάλι στην επιφάνεια, ενώ την προηγούμενη το απόγευμα, η θάλασσα φαινόταν καθαρή.‬

‪3. Έτσι, ενώ φαίνεται πως η θάλασσα έχει καθαριστεί, την επόμενη μέρα, η κηλίδα εμφανίζεται πάλι εκ νέου και αρμενίζει για άλλο προορισμό που καθορίζεται από την διεύθυνση των ανέμων και τα ρεύματα που επικρατούν ανά περιοχή...‬

‪4. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, διότι στο βυθό καταστρέφονται όλα τα θαλάμια και ο όποιος γόνος στον αφρό ή στο ενδιάμεσο, αφανίζεται!‬

‪5. Επειδή η ρύπανση παρεμποδίζει τις "φερομόνες" να γίνουν αντιληπτές από τα ψάρια, ώστε να σχηματιστούν κοπάδια, τα κοπάδια δεν σχηματίζονται και δεν θα υπάρξει αναπαραγωγή για πολλά χρόνια!‬

‪6 ...η ρύπανση θα προχωράει συνεχίζοντας ακάθεκτη τη βιβλική καταστροφή !‬

‪7. Σε 20+ χρόνια το οικοσύστημα θα έχει ίσως επανέλθει στα σημερινά επίπεδα αν μαζευτεί το στερεό πετρέλαιο από το βυθό και δεν συμβεί κάτι άλλο!‬

‪Είναι γενικά γνωστό, κύριοι που μας κυβερνάτε, πως οι πετρελαιοκηλίδες δεν αντιμετωπίζονται μόνο στην επιφάνεια! Ο μεγάλος κίνδυνος έρχεται δυστυχώς από κάτω, όπου όμως, δεν διαφαίνεται καμία βούληση να αντιμετωπιστεί...!!!‬

‪Τα καλά νέα:‬

Με την αποστολή σκάφους απορρύπανσης ανταποκρίθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο αίτημα της Ελλάδας για την παροχή βοήθειας για την αντιμετώπιση του περιστατικού πετρελαϊκής ρύπανσης στο Σαρωνικό.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα ανταποκρίθηκε αμέσως, αν και ειδοποιήθηκε με καθυστέρηση τεσσάρων ημερών, με το αίτημα της Ελλάδας. Το σκάφος απορρύπανσης που προσέφερε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα έχει αρχίσει δραστηριότητες αντιμετώπισης στην πληγείσα περιοχή!

Δυστυχώς, όπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση χρειάστηκε τέσσερις ολόκληρες μέρες από τη στιγμή που βυθίστηκε το "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" προκειμένου να αποστείλει αίτημα για βοήθεια από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα. "Σε ρητή ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα αναφέρεται ότι η Ελλάδα απέστειλε αίτημα... στις 13 Σεπτεμβρίου ενώ το σαράβαλο δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε στις 9 Σεπτεμβρίου..."

‪Ο Σαρωνικός... η "Ριβιέρα" της Αττικής καταστρέφεται, όχι για κάποιον σοβαρό και μη αντιμετωπίσιμο λόγο!‬

‪Καταστρέφεται γιατί, η "εξουσία" ασχολείται περισσότερο με το να προσπαθεί να μανιπουλάρει δημοσκοπήσεις και οι υπουργοί της στο εξωτερικό να βγαίνουν με Jaguars, για την αναζήτηση Barbies... πολλαπλών και ειδικών χρήσεων... ‬ ‪Σιγα μην νοιαστούν για το Σαρωνικό, το Αιγαίο ή τις ζωές μας που καταστρέφονται...!‬

Ψιλά γράμματα αυτά...‬

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου