Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2008

Να το πουμε ολοκληρο?


"αιων παις εστι παιζων πεσσευων. παιδος η βασιλειη".
Ηρακλειτος.

"Ο αιων ειναι παιδι που παιζει τοποθετωντας περα δωθε τους πεσσους. Η βασιλεια ειναι του παιδιου..."

Δηλαδη ο ανικητος χρονος , ο αιωνιος , παντοτινο παιδι, ειναι αυτος που εχει την κυριαρχια, την βασιλεια την αθανασια..

Αυτο ειναι το πληρες κειμενο και η ουσιαστικη προσεγγισις.

Ο αιωνας εχει το στοιχειο του αει ( του παντοτινου) και το παιδι την εν δυναμει μεταβολη.

Ο συνδυασμος «αιων παις», ειναι η προοδος που στο χρονο επιτυγχανει ο δημιουργικος ανθρωπος.

Ετσι η λαικιστικη προσεγγισις περι «καλων παιδιων»λογω των αναρχοβανδαλιστικων εκδηλωσεων των παιδιων, οτι σ αυτα ανηκει η βασιλεια ( παιδος η βασιλειη), στηριζομενη στην αφαιρετικη ικανοτητα της επιλεκτικης αναγνωσεως των κειμενων του Ηρακλειτου, θυμιζει μια ακομη ρησι του Ηρακλειτου.

Τις αυτών νόος ή φρήν;
Δήμων αοιδοίσι πείθονται και διδασκαλω χρείονται ομίλω, ουκ ειδοτες οτι « οι πολλοι κακοι, ολιγοι δε αγαθοι»
"Ποιος ειναι ο νους κι η φρονησι τους;
Στους λαικους τραγουδισταδες πειθαρχουν και δασκαλο εχουν τον οχλο, μη ξεροντας οτι οι "πολλοι ειναι κακοι και λιγοι ειναι οι καλοι''.

ΙΑΣΩΝ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου