"Χρυσό μετάλλιο" στην ακρίβεια παίρνει το νησί μας, την ώρα που οι ίδιοι οι βενζινοπώλες καταγγέλλουν τέρατα και σημεία... Οι μετρήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης έρχονται να αναδείξουν την Κρήτη "πρωταθλήτρια" στις τιμές των καυσίμων, με τους Κρητικούς να αγοράζουν τη βενζίνη μέχρι και 0,17 ευρώ το λίτρο ακριβότερα από άλλες περιοχές της χώρας. Είναι, μάλιστα, ενδεικτικό πως τα καύσιμα σε τοπικό επίπεδο, όπως καταγγέλλουν επισήμως οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων του νησιού, κοστίζουν στη χονδρική 0,20 ευρώ πάνω από τις τιμές λιανικής στην υπόλοιπη χώρα, όπου σε πολλές, μάλιστα, περιπτώσεις η βενζίνη φτάνει στους καταναλωτές σε τιμές χαμηλότερες από αυτές των διυλιστηρίων...
Η σταθερή πρωτιά στις τιμές των καυσίμων έχει πυροδοτήσει την έντονη αγανάκτηση και πάλι των πολιτών, την ώρα που οι πρατηριούχοι "σηκώνουν τα χέρια ψηλά" καλώντας το υπουργείο να σκύψει σε μια αγορά-βασίλειο στρεβλώσεων και παραδόξων, που πληγώνουν βαθιά την τσέπη του Κρητικού καταναλωτή... Οι βενζινοπώλες ετοιμάζουν μάλιστα κινητοποιήσεις, ενώ με επιστολή-καταπέλτη ζητούν άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη...
«Ως εδώ και μη παρέκει», διαμηνύουν κατηγορηματικά τα συνδικαλιστικά όργανα των βενζινοπωλών του νησιού, που, μετά την πρόσφατη παρέμβασή τους για την επιβολή πλαφόν σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων, επανέρχονται εκ νέου, με μια κοινή επιστολή-καταπέλτη. Τι επισημαίνουν; Πως «την ώρα που το υπουργείο αρνείται να δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις, εκείνοι που εξακολουθούν να υφίστανται τις βάσιμες διαμαρτυρίες και τη μήνιν του καταναλωτικού κοινού, εκείνοι που διασύρονται καθημερινά, εκείνοι που καλούνται συνεχώς να απολογηθούν γιατί δήθεν αισχροκερδούν ασύστολα εις βάρος των καταναλωτών, δεν είναι, βεβαίως, ούτε οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου σας, ούτε οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Είμαστε αποκλειστικά και μόνον εμείς, οι πρατηριούχοι της Κρήτης. Αν αυτό πιστεύετε και εσείς, κύριε υπουργέ - αλλά τότε θα πρέπει να μας ενημερώσετε σε ποια στοιχεία εδράζεται αυτή η άποψή σας - ίσως να δικαιούστε να μην απαντήσετε επαρκώς ούτε σε αυτή την επιστολή μας. Διαφορετικά, είναι σκόπιμο για μας τους πρατηριούχους της Κρήτης, που πιστεύουμε ότι διεξάγουμε ένα σκληρό αγώνα για την επιβίωσή μας, αλλά και χρήσιμο για τους καταναλωτές αυτού του τόπου, να μας πληροφορήσετε, επιτέλους, σε ποιους παράγοντες οφείλεται η εντελώς ανεξήγητη διαφορά τιμών λιανικής στα υγρά καύσιμα που διακινούνται στην Κρήτη», αναφέρεται στην επιστολή.
«Προφανώς», υπογραμμίζουν οι τέσσερις Ενώσεις, «δε δεχόμαστε ούτε εμείς, αλλά ούτε και οι καταναλωτές πλέον, την αφελή άποψη που έντεχνα επιχείρησαν μέχρι σήμερα κάποιοι να επιβάλουν, ότι η διαφορά στις τιμές οφείλεται δήθεν στο μεταφορικό κόστος των υγρών καυσίμων. Από την άλλη, βιώνουμε καθημερινά την έλλειψη ενός υγιούς ανταγωνισμού στο νησί μας, αφού η εμπορία υγρών καυσίμων στην Κρήτη ελέγχεται ουσιαστικά από τρεις εταιρείες. Έτσι, δεν μπορούμε ούτε να κατανοήσουμε, ούτε να δικαιολογήσουμε - εκτός αν μπορούν κάποιοι άλλοι - γιατί η μέση τιμή χονδρικής πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης, επί παραδείγματι, στην Κρήτη, είναι μεγαλύτερη κατά 10 με 20 λεπτά από τη μέση τιμή λιανικής στην υπόλοιπη χώρα! Όπως επίσης αδυνατούμε να κατανοήσουμε γιατί σε πολλές περιοχές της χώρας τα υγρά καύσιμα πωλούνται λιανικώς, σε τιμές ακόμη και κάτω από εκείνες του διυλιστηρίου! Μήπως τελικά αυτά τα καύσιμα είναι προϊόντα λαθρεμπορίας; Γιατί, διαφορετικά, πώς είναι δυνατόν να διαμορφώνονται σε τέτοια επίπεδα αυτές οι τιμές, οι οποίες μάλιστα λαμβάνονται υπόψη για τη διαμόρφωση της μέσης τιμής λιανικής από το Παρατηρητήριο Τιμών; Και αν αυτό για κάποιους λόγους - άγνωστους σε μας - δικαιολογείται, γιατί δεν μπορεί να συμβεί το ίδιο και στην Κρήτη;
«Προφανώς», υπογραμμίζουν οι τέσσερις Ενώσεις, «δε δεχόμαστε ούτε εμείς, αλλά ούτε και οι καταναλωτές πλέον, την αφελή άποψη που έντεχνα επιχείρησαν μέχρι σήμερα κάποιοι να επιβάλουν, ότι η διαφορά στις τιμές οφείλεται δήθεν στο μεταφορικό κόστος των υγρών καυσίμων. Από την άλλη, βιώνουμε καθημερινά την έλλειψη ενός υγιούς ανταγωνισμού στο νησί μας, αφού η εμπορία υγρών καυσίμων στην Κρήτη ελέγχεται ουσιαστικά από τρεις εταιρείες. Έτσι, δεν μπορούμε ούτε να κατανοήσουμε, ούτε να δικαιολογήσουμε - εκτός αν μπορούν κάποιοι άλλοι - γιατί η μέση τιμή χονδρικής πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης, επί παραδείγματι, στην Κρήτη, είναι μεγαλύτερη κατά 10 με 20 λεπτά από τη μέση τιμή λιανικής στην υπόλοιπη χώρα! Όπως επίσης αδυνατούμε να κατανοήσουμε γιατί σε πολλές περιοχές της χώρας τα υγρά καύσιμα πωλούνται λιανικώς, σε τιμές ακόμη και κάτω από εκείνες του διυλιστηρίου! Μήπως τελικά αυτά τα καύσιμα είναι προϊόντα λαθρεμπορίας; Γιατί, διαφορετικά, πώς είναι δυνατόν να διαμορφώνονται σε τέτοια επίπεδα αυτές οι τιμές, οι οποίες μάλιστα λαμβάνονται υπόψη για τη διαμόρφωση της μέσης τιμής λιανικής από το Παρατηρητήριο Τιμών; Και αν αυτό για κάποιους λόγους - άγνωστους σε μας - δικαιολογείται, γιατί δεν μπορεί να συμβεί το ίδιο και στην Κρήτη;
Από αυτά και μόνο τα δεδομένα, αλλά και από ένα πλήθος άλλων στοιχείων και ενδείξεων», συνεχίζουν οι πρατηριούχοι, «εκτιμούμε ότι στην Κρήτη κάτι σοβαρό συμβαίνει στο ζήτημα της διαμόρφωσης των τιμών χονδρικής πώλησης των υγρών καυσίμων. Εσείς έχετε την υποχρέωση απέναντι σε μας τους πρατηριούχους, αλλά και τους πολίτες της Κρήτης, να δώσετε άμεσες και πειστικές απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματά μας»
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου