Το καπιταλιστικό σύστημα -και, μάλιστα, στη σημερινή μορφή του- δεν έχει ούτε πατρίδα, ούτε ιδεολογία, ούτε καν ψυχή. Τα θυσίασε και τα θυσιάζει όλα αυτά στο βωμό του κέρδους – στη μόνη θεότητα και αξία που πιστεύει.
Αντιθέτως, η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, συχνά – πυκνά, και τον πατριωτισμό της επικαλείται και τη «σοσιαλιστική ιδεολογία» της προτάσσει, την οποία αντιπαραβάλλει με τη βαρβαρότητα και την «ψυχή του παλιού ΠΑΣΟΚ» κάνει σημαία της, αν οι περιστάσεις το απαιτούν...
Συγχρόνως, όμως, πιστεύει και στις Αγορές, πιστεύει και στη μειωμένη λαϊκή κυριαρχία, πιστεύει και στις συνταγές (Μνημόνια, Μεσοπρόθεσμα κ.λπ.) των «εταίρων» κερδοσκόπων και τοκογλύφων, πιστεύει και στην άγρια και μονόπλευρη λιτότητα, πιστεύει σε όλα όσα υπηρετούν την Αρχουσα Τάξη της Ελλάδας, της Ε.Ε. και των ΗΠΑ...
Αυτά ως προοίμιο. Και εν συνεχεία η συγκλονιστική είδηση:
«Ελληνες εφοπλιστές, παρά την κρίση, ανανεώνουν και εκσυγχρονίζουν τον εμπορικό στόλο τους και αυτή τη στιγμή ναυπηγούνται 654 σκάφη για λογαριασμό τους στα Ναυπηγεία της Ν. Κορέας, της Κίνας, της Ινδίας, των Φιλιππίνων και άλλων χωρών της Ασίας. Η συνολική χωρητικότητα των ναυπηγουμένων σκαφών ανέρχεται στα 63.200.000 τόνους. Από τα 654 αυτά πλοία ελληνικών συμφερόντων, ένα μόνο ναυπηγείται στην Ελλάδα...».
Υπάρχει, τάχα, έστω και ένας στην κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, ο οποίος -μετά ταύτα- να αναρωτιέται το «γιατί»; Προβληματίζει έστω και έναν υπουργό της κυβέρνησης αυτή η γενική απαξίωση της Ελλάδας από τους Ελληνες εφοπλιστές; Αναλογίστηκε έστω και ένας υπουργός ότι, πέραν απότις συμφέρουσες τιμές που εξασφαλίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές στα ασιατικά ναυπηγεία, συντρέχουν και άλλοι λόγοι για την απαξίωσή τους αυτή προς την ίδια τους την πατρίδα;
Δεν το γνωρίζουμε, βεβαίως.
Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι η κυβέρνηση δεν διοικεί ούτε με τους κανόνες της Αγοράς, ούτε με τους κανόνες της λαϊκής κυριαρχίας. Οπως γνωρίζουμε, επίσης, ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αντί να είναι το καύχημα των παραγωγικών υπουργείων και το διεθνές σύμβολο του ελληνικού δαιμονίου – υποβαθμίστηκε, διαλύθηκε, καταργήθηκε, επανασυστήθηκε και, εν συνεχεία, διαμελίστηκε.
Αλλού το Λιμενικό, αλλού η Ακτοπλοϊα, αλλού η ποντοπόρος Ναυτιλία - ρετάλια ένας κόσμος εύρωστος και δημιουργικός και συναλλαγματοφόρος και ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο!
Γιατί, άραγε; Υπάρχουν πολλές απαντήσεις:
Η πιο ήπια από αυτές είναι ότι, η Διακυβέρνηση Παπανδρέου συνειδητά απαξίωσε τους δύο συναλλαγματοφόρους τομείς της οικονομίας -τη Ναυτιλία και τον τουρισμό- για λόγους που σήμερα μεν δεν είναι εμφανείς, αλλά που σύντομα θα αποκαλυφθούν!
Χρήστος Θεοχαράτος
Αντιθέτως, η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, συχνά – πυκνά, και τον πατριωτισμό της επικαλείται και τη «σοσιαλιστική ιδεολογία» της προτάσσει, την οποία αντιπαραβάλλει με τη βαρβαρότητα και την «ψυχή του παλιού ΠΑΣΟΚ» κάνει σημαία της, αν οι περιστάσεις το απαιτούν...
Συγχρόνως, όμως, πιστεύει και στις Αγορές, πιστεύει και στη μειωμένη λαϊκή κυριαρχία, πιστεύει και στις συνταγές (Μνημόνια, Μεσοπρόθεσμα κ.λπ.) των «εταίρων» κερδοσκόπων και τοκογλύφων, πιστεύει και στην άγρια και μονόπλευρη λιτότητα, πιστεύει σε όλα όσα υπηρετούν την Αρχουσα Τάξη της Ελλάδας, της Ε.Ε. και των ΗΠΑ...
Αυτά ως προοίμιο. Και εν συνεχεία η συγκλονιστική είδηση:
«Ελληνες εφοπλιστές, παρά την κρίση, ανανεώνουν και εκσυγχρονίζουν τον εμπορικό στόλο τους και αυτή τη στιγμή ναυπηγούνται 654 σκάφη για λογαριασμό τους στα Ναυπηγεία της Ν. Κορέας, της Κίνας, της Ινδίας, των Φιλιππίνων και άλλων χωρών της Ασίας. Η συνολική χωρητικότητα των ναυπηγουμένων σκαφών ανέρχεται στα 63.200.000 τόνους. Από τα 654 αυτά πλοία ελληνικών συμφερόντων, ένα μόνο ναυπηγείται στην Ελλάδα...».
Υπάρχει, τάχα, έστω και ένας στην κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, ο οποίος -μετά ταύτα- να αναρωτιέται το «γιατί»; Προβληματίζει έστω και έναν υπουργό της κυβέρνησης αυτή η γενική απαξίωση της Ελλάδας από τους Ελληνες εφοπλιστές; Αναλογίστηκε έστω και ένας υπουργός ότι, πέραν απότις συμφέρουσες τιμές που εξασφαλίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές στα ασιατικά ναυπηγεία, συντρέχουν και άλλοι λόγοι για την απαξίωσή τους αυτή προς την ίδια τους την πατρίδα;
Δεν το γνωρίζουμε, βεβαίως.
Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι η κυβέρνηση δεν διοικεί ούτε με τους κανόνες της Αγοράς, ούτε με τους κανόνες της λαϊκής κυριαρχίας. Οπως γνωρίζουμε, επίσης, ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αντί να είναι το καύχημα των παραγωγικών υπουργείων και το διεθνές σύμβολο του ελληνικού δαιμονίου – υποβαθμίστηκε, διαλύθηκε, καταργήθηκε, επανασυστήθηκε και, εν συνεχεία, διαμελίστηκε.
Αλλού το Λιμενικό, αλλού η Ακτοπλοϊα, αλλού η ποντοπόρος Ναυτιλία - ρετάλια ένας κόσμος εύρωστος και δημιουργικός και συναλλαγματοφόρος και ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο!
Γιατί, άραγε; Υπάρχουν πολλές απαντήσεις:
Η πιο ήπια από αυτές είναι ότι, η Διακυβέρνηση Παπανδρέου συνειδητά απαξίωσε τους δύο συναλλαγματοφόρους τομείς της οικονομίας -τη Ναυτιλία και τον τουρισμό- για λόγους που σήμερα μεν δεν είναι εμφανείς, αλλά που σύντομα θα αποκαλυφθούν!
Χρήστος Θεοχαράτος
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου