Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Ολυμπιονίκες στο… κουπί της ανεργίας

Άνεργοι ολυμπιονίκες ψάχνουν για δουλειά μαζί με 1,5 εκατομμύριο ανέργους που βρίσκονται στις λίστες του ΟΑΕΔ! Θύματα της κρίσης και του νόμου που κατήργησε τα προνόμια των ολυμπιονικών ο Γιώργος Τζιάλλας και ο Γιάννης Τσίλης, οι Γιαννιώτες κωπηλάτες που καμαρώσαμε πριν από μερικούς μήνες στο Λονδίνο ως τέταρτους ολυμπιονίκες, βρίσκονται σήμερα στο κενό. 
Αγωνιούν για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και αποφασίζουν να κρεμάσουν τα… κουπιά τους, κυνηγώντας κανένα ένσημο!

Η ανεργία του 25% απειλεί να τινάξει στον αέρα τα θεμέλια της κοινωνίας, καταδικάζοντας έναν στους τέσσερις πρώην εργαζόμενους στη φτώχεια, την κατάθλιψη και την περιθωριοποίηση. Η βόμβα της ανεργίας αποδεικνύεται ο πιο επικίνδυνος εχθρός της κοινωνικής συνοχής και όσο καθυστερεί το οικονομικό επιτελείο να δώσει το φιλί της ζωής στην ετοιμόρροπη οικονομία, τόσο πληθαίνουν τα θύματα των απολύσεων και των λουκέτων.

Οι στατιστικές παγώνουν τις ελπίδες. Χίλιοι εργαζόμενοι κάθε μέρα χάνουν τη δουλειά τους. Οι υποσχέσεις του κ. Σαμαρά περί κήρυξης πολέμου στην ανεργία πρέπει πάση θυσία να γίνουν πραγματικότητα και να μην καταχωρισθούν στα αρχεία των δηλώσεων ως μεγάλα λόγια. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη και η περίφημη επανεκκίνηση της οικονομίας πρέπει να γίνει εδώ και τώρα…

«Στην Ελλάδα όμως δεν μπορώ να έχω ούτε αυτό που δικαιούμαι με το νόμο»

«Αν ζούσα σε κάποια άλλη χώρα, θα είχα τη δουλειά μου, όλα τα έξοδα της προπόνησης θα ήταν πληρωμένα, θα ήμουν σωστός επαγγελματίας και θα μπορούσα απερίσπαστος να κάνω αυτό που ξέρω καλύτερα. Στην Ελλάδα όμως δεν μπορώ να έχω ούτε αυτό που δικαιούμαι με το νόμο», λέει στο «Καρφί» ο 26χρονος Γιώργος Τζιάλλας. Παιδί αγροτικής οικογένειας, ξέρει καλά τι θα πει αγώνας. Όμως, σήμερα, η χώρα που της χάρισε τόσες διακρίσεις τον αφήνει μετέωρο. «Και που πήγαμε στους Ολυμπιακούς και ήρθαμε τέταρτοι τι έγινε; Αφού δεν μας δίνουν καμία σημασία. Δυστυχώς στην Ελλάδα, όπου γεννήθηκε ο αθλητισμός, σήμερα τον καταστρέφουν… Εγώ προς το παρόν δεν έχω κανένα εισόδημα, ούτε ασφάλεια. Συνεχίζω και ασχολούμαι με την κωπηλασία, βοηθώντας τους νεότερους. Όμως δεν γίνεται να συνεχιστεί αυτό. Θα πρέπει να κοιτάξω το μέλλον μου και την επαγγελματική μου αποκατάσταση. Δεν μπορεί το μισό μου μυαλό να είναι στην προπόνηση και το άλλο μισό στο τι θα κάνω μετά τα 30. Η Ελλάδα στους Ολυμπιακούς του 2004 τα έδωσε όλα. Και μετά τα έκοψε όλα. Έτσι όμως δεν γίνεται πρωταθλητισμός…».

«Δεν ζητάμε άδειες ΠΡΟ-ΠΟ ή θέσεις στο στρατό. Μόνο μια δουλειά…»

Στην αναζήτηση του… μέλλοντος βρίσκεται και ο έτερος, τέταρτος Ολυμπιονίκης του Λονδίνου, Γιάννης Τσίλης. Ο Γιάννης είχε κάνει τα χαρτιά του για διορισμό το 2007, μετά από παγκόσμιο μετάλλιο που είχε κερδίσει στην κατηγορία των νέων. Το 2008 μπήκε στο σώμα της αστυνομίας, όμως αναγκάστηκε να παραιτηθεί, γιατί το 2009 βγήκε ο διορισμός στην περιφέρεια της Ηπείρου, μια θέση από την οποία θα μπορούσε να παρακολουθεί και τις προπονήσεις. Έκτοτε πάγωσαν όλα και είναι στον αέρα. «Ίσως μου βγήκε σε καλό, γιατί πήγα στους Ολυμπιακούς, όμως τώρα δεν έχω κάτι να με περιμένει. Έπρεπε να κάνω κάτι για το μέλλον μου. Δεν θα ήθελα να ξυπνήσω το 2016, στα 30 μου, και να μην ξέρω τι να κάνω. Έτσι, αποφάσισα να γραφτώ στο ΤΕΙ φυσικοθεραπείας Θεσσαλονίκης και ξεκινάω τις σπουδές μου. Κωπηλασία κάνω, αλλά όχι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Απλώς για να κρατάω τη φόρμα μου. Αν δεν αλλάξει κάτι, θα συνεχίσω τις σπουδές μου. Αν αλλάξει, θα σταματήσω. Εμείς δεν ζητάμε άδειες ΠΡΟ-ΠΟ, θέσεις στο στρατό και χρήματα. Ζητάμε μόνο μια δουλειά να μας περιμένει, όταν σταματήσουμε τον πρωταθλητισμό», τονίζει και ο Γιάννης Τσίλης.

Αδυνατούν να κάνουν προπόνηση!

Δεν έχουν όμως καλύτερη αντιμετώπιση και οι «τυχεροί», που με κάποιον τρόπο εξασφάλισαν το μέλλον τους. Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία που δεχθήκαμε για δύο αθλητές της κωπηλασίας που σήμερα είναι αξιωματικοί στην πυροσβεστική και, όπως λέγεται, αδυνατούν να αφιερωθούν στις προπονήσεις της Εθνικής ομάδας που ήδη προετοιμάζεται για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Κορέας. Γιατί; Διότι δεν λαμβάνουν όλες τις απαιτούμενες άδειες που δικαιούνται οι αθλητές της Εθνικής ομάδας κωπηλασίας, για να συμμετάσχουν στις προπονήσεις…

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ιδανική και πιο «παραγωγική» ηλικία των κωπηλατών είναι από 27 έως 32 ετών, αυτή δηλαδή στην οποία σταματούν οι δύο καταξιωμένοι Έλληνες κωπηλάτες.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου