Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

"Ελεύθεροι Κατακτημένοι" και "Σκλάβοι Άκτητοι"

Αυτούσια μεταφορά κειμένου - άρθρου

Διαβασα την πολυθρυλητη «φιλοσοφικη» αναρτησι του Αλκινοου Ιωαννιδη, «. Ελεύθεροι Κατακτημένοι» και διερωτωμαι αμφιβάλλω , αν αυτά που γραφει ανταποκρινονται στους σημερινους Κυπριους. Ενώ περι της ουσίας, δηλαδή , ότι ως εκ των τετελεσμενων γεγονοτων απεδειχθη η πρωτη αρνησις της βουλης εν ειδει « ηρωικού όχι» , κατεληξε σε ένα βροντερό «ΝΑΙ» μιας πολύ χειροτοτερας λυσεως απ εκεινη που αρνηθη η βουλη, στο κειμενο του κου Ιωαννιδη ουδεμια λογικη... πειστικη απαντησι βρηκα.

Διαβαζω και συζητω..:

1. «Ερχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια..»

Αγαπητε Αλκινοε, θα ηταν ακριβες αν ελεγες, «ερχεται η μερα που πρεπει να αντιμετωπισουμε την πραγματικοτητα την αληθεια τις συνεπειες των πραξεων αλλων και των δικων μας, όπως είναι και όχι όπως την φανταζόμεθα ή μας την περιγραφουν οι λαϊκιστές"

2.«..σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλύνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων κι ό,τι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα.»

Αλκίνοε..Δεν χρειαζεται να γυρισουμε στην πλιθινη εποχη ή στον Cro-Magnon ανθρωπο..Η διδαχη της ιστοριας της γλωσσας μας των παραδοσεων μας αρκει.Αν αυτό στην Κυπρο και στην Ελλαδικη γη δεν συμβαινει , τουτο οφειλεται περισσοτερο στην παραχάραξι της ιστοριας στον λαϊκισμό στην γενικευμενη κρισι ηθικη πολιτικη εθνικη και περισσοτερο της λογικης που είναι το ζητουμενο. Στην ελλαδικη γη η καταστασις είναι πολύ χειροτέρα εκεινης της ΚΥΠΡΟΥ. Θα ελεγα ότι εδω στο Ελλαντα η Ιστορια εχει καταστη από την καλπονοθευσι των κουμμουνιστων και των συνοδοιπορων τους αχρηστη. Ενω Το επιπεδο του τυπου ,των ραδιοτηλεοπτικών μεσων, της βουλης , των διαδηλωσεων στην ελλαδα θυμιζει αλ τζαζιρα και συνελευσεις της γαλικης κομμουνας μετα τη επαναστασι του 1789..Παντελως διαφορετικό από εκείνο που ειδαμε με κρυφο θαυμασμο για την ευπρέπεια των Κυπριων.

Τελος Αλκινοε , όπως γνωρίζεις εκ του επαγγελματος σου, ότι το χρημα είναι μεσον συναλλαγης προιοντων και υπηρεσιων και δεν σχετιζεται με τις αξιες και τις αρχες που οι ανθρωπινες κοινωνιες διεμορφωσαν εξελικτικως. Η συγκρισις που περιγραφεις είναι ασχετη

3.«Εχω γάμο» λέγαμε και στεκόμασταν καλοντυμένοι σε γκαζόν ξενοδοχείων, με φακελάκια στα χέρια, χωρίς αληθινή, από καρδιάς ευχή. «Και οι γάμοι μας, τα δροσερά στεφάνια και τα δάχτυλα, γίνουνται αινίγματα ανεξήγητα για την ψυχή μας». Ούτε αινίγματα, ούτε τίποτε. Όλα απαντημένα, όλα πεζά. Μεγάλα και άδεια.

Βεβαιως υπαρχουν και συμπατριωτες μας που ισως βλεπουν τον γαμο όπως τον περιγραφεις. Ομως αυτοι είναι οι εξαιρεσεις. Οι γονεις τ΄αδελφια οι συγγενείς γλεντούν την χαρά του ζευγαριού και προσφέρουν ο,τι μπορουν για το ξεκίνημα του με δωρα, ευχες χρηματα όχι ειδικως σημερα αλλα από την αρχαιοτητα. Όχι σε ξενοχεια αλλα σε γλεντια που κρατουσαν μερες και νυκτες σε πλατειες και παλατια. Θα συμφωνησω μαζι σου - αν αυτό εννοης - ότι «αδεια και κουφια» είναι τα λογια που δεν εχουν σχεσι με την πραγματικοτητα και γραφονται ή λεγονται για αλλους σκοπους..

4«Τα καλύτερα παιδιά μας τα πουλήσαμε. Τα αφήσαμε να σπαταλούν τη ζωή τους σε λογιστικά βιβλία, σε γραφεία εταιρειών, σε άψυχους λογαριασμούς. Τα κάναμε σκλάβους με τίτλους διευθυντικού στελέχους. Τα ταΐσαμε χρήματα, τα σπουδάσαμε χρήματα, τα μάθαμε να σκέφτονται χρήματα, να υπηρετούν χρήματα, να ονειρεύονται χρήματα, να παντρεύονται χρήματα, να γεννάνε χρήματα, να είναι χρήματα.»

Αν ειχατε εργοστασια , ναυπηγεια , βιομηχανιες τα παιδια σας θα ευρισκαν εργασία σ αυτά, όπως στην ναυτιλια της ΚΥΠΡΟΥ. Όμως . Αφου στην Κυπρο ανθει η παροχη υπηρεσιων , ποιο το εγκλημα του προσανατολισμου και στις οικονομικες επστημες?

Και γιατι ο Μαρξιστικος ψογος για το χρημα? Εξασκουμεθα στην εθελοτυφλωσι? Ή οι τραγουδοποιοι και οι συνθετες πληρωνονται με λογια και όχι με «παραδες»?

Αληθεια Αλκινοε. Εργαζεται καποιος για το μη κερδος? Εργαζεται καποιος για το μη χρημα?

Ε! τοτε καλα κανανε που εκλεισαν οι τραπεζες .Ας κάνουμε ανταλλαγή σε ειδη. Αλλος κρεμμυδια άλλος αγγουρια άλλος πατατεςς και άλλος υπηρεσιες..

5 «Αντικαταστήσαμε το γλέντι στην πλατεία του χωριού με το σκυλάδικο. Τον έρωτα με το στριπτιζάδικο.

Τα σκυλαδικα, τα στρηπτιζαδικα, όπως και οι οικοι με ελευθερα κοριτσια, εχουν μετρημενη συγκριμένη «πελατεια». Εσυ όπως το περιγραφεις είναι ως εαν αιφνης εν μια νυκτι ολη η Ελλαδική και μη ελλας κατεστη συνολο διασκεδαζόντων τζιτζικιων και κηφηνων..που ξημεροβραδυαζουν στα «πολτιστικα»κενταρ που αναφέρεις.

Όμως, Αλκινοε , μαλλον αδικεις περισσοτερο τους Κυπριους. Ισως μερικους αρχοντοχωριατες χωρικους που παριστανουν τους αγροτες και ζουσαν από επιδοτησεις όχι..

6.Τα αναγκαία για την επιβίωση, με ένα τζιπ γεμάτο άχρηστα ψώνια..»

Παλι αναφερεσαι σε ειδικες περιπτωσεις νεοπλουτων κακομαθημενων, που δεν εχουν σχεσι με τον μεσο πολιτη., Ειλικρινώς δεν κατανοω σε ποιος αναφερεσαι. Σε πλουσιους ηθοποιους σε πλουσιους τραγουδιστες, σε πλουσιους βιμηχανους, σε ποδοσφαιριστες, σε αστροναυτες ισως? Ή μιλας για άλλη χωρα για αλλους ανθρωπους.

7.Τον ελεύθερο χρόνο με την υπερωρία.

Μακαρι να ειχαμε υπερωριες και να εργαζομεθα..Εμεις θεσμοθετησαμε την αργια του σαββατου και το οκταωρο.Ενω δεν επιτερπουμε στα καταστηματα ν ανοιγουν τις κυριακες , όπως γινεται σ ολο τον κοσμο. Αλκινοε..Ζητω το οκταωρο της αναπαυσεως Ζητω το οκταωρο της διασκεδασεως. Αμαρτια η υπερωρια..

8.Πέρασαν χρόνια. Το κορίτσι από τις Φιλιππίνες έκλαιγε κρυφά στο κρεβάτι του για το παιδί και τη μάνα που άφησε για να σερβίρει καφέ τον κύριο Πάμπο, που έγινε σερ, για να σιδερώνει τα ακριβά βρακιά της κυρίας Αντρούλλας, που έγινε μάνταμ. Η κοπέλα θα γυρίσει φτωχή στο Μπάγκιο Σίτι ή στη Μανίλα. Θα αγκαλιάσει τη μάνα της, θα φιλήσει το παιδί της. Εμείς, πού επιστρέφουμε;

Τι μένει όταν ο σερ και η μάνταμ, έκπληκτοι, χάνουν το αυτοκίνητο, την υπηρέτρια, το λούσο και το σπίτι τους;


Δηλαδη Αλκινοε ο κάθε Κυπριος και Άπασες οι Αντρουλες στο νησι της Αφροδίτης ειχαν και μια φιλιππινεζα που εκλαιγε το βραδυ στο κρεβατι της?

Ειλκρινα διερωτωμαι για πιο πλανητη μιλαμε..

Θυμαμαι αγαπητηε Αλκινοε, στο Καταρ ποσο ευτυχισμενες ηταν οι φιλιππινεζες που ειχαν μισθο 200 ευρω τον μηνα και τι μαυρο δακρυ ερριχναν όταν εφευγαν για την πατριδα τους..

9.Ποια λόγια αξίζει να πούμε προτού φύγουμε, πώς αξίζει να σταθούμε και απέναντι σε τι, προτού πεθάνουμε. Κι αυτό, μπορούμε να το κάνουμε, ακόμη και νηστικοί, άνεργοι και άστεγοι. Ήταν όμως αδύνατον να το κάνουμε χορτάτοι και υποταγμένοι, με έναν εαυτό-καταναλωτή, εξαρτημένο και ευχαριστημένο.

Εν ταξει το καταλαβα το υπονοουμενο. Αν θελουμε μπορουμε να κανουμε και απεργια πεινας για να πεισουμε ότι ειμαστε ελευθεροι ν αυτοκτονησουμε. Ενω οι υπολοιποι οσοι εργαζονται και αμοιβονται, συνεπως εξαρτωνται από αλλους, εκεινοι εχουν καταδικασθει σε αιωνια υποδουλωσι.Ζητω η λευτερια!! Ζητω η πεινα!! Ζητω η ανεργια.!!Επιτελους ειμεθα ελευθεροι!!!

10.Τα παιδιά που έβγαλαν το σχολείο διαβάζοντας με το κερί στα αντίσκηνα, χειμώνες στη σειρά, βρίζονταν στην Ελλάδα από τους Ελλαδίτες, γιατί τους έτρωγαν τις θέσεις στα πανεπιστήμια. Η Μεγάλη Μαμά τίποτα δεν κατάλαβε. Κι ακόμη δεν καταλαβαίνει. Γιατί, μπορεί η Κύπρος να είναι Ελληνική, όμως, πόσο λίγο Κυπριακή είναι η Ελλάδα!

Ισως Αλκινοε δεν περασες από το ελληνικο νεκροταφειο της Λευκωσιας να μετρησης τους ταφους των Ελληνων που πεθαναν πολεμοντας στην Κυπρο..Η τους ελλαδιτες που υπηρετησαν εθελοντικως στην Κυπρο. Εμεινες στα πανεπιστημια της Ελλαδος που προσφερουν επιλπλον θεσεις για του Κυπριους .Δεν τις αφαιρουν από ελλαδιτες Είναι προσθετες θεσεις.

11.Όταν κλαίγαμε το '74, κλαίγαμε για τα σπίτια μας. Σήμερα θα κλάψουμε για τις επαύλεις μας; Τότε, κλαίγαμε για το χωριό μας. Θα κλάψουμε σήμερα για την τράπεζα; Τότε, για τους τάφους των γονιών μας. Σήμερα για τα χρέη μας; Τότε, για τις ζωές μας. Σήμερα για τις δουλειές μας; Δεν νομίζω...

Είναι φυσικο κάθε φορα ο ανθρωπος να στενοχωρειται να θλιβεται ακομη και να κλαιει με οργη και αγανακτησι γι ο,τι χανει. Αν ειμεθα στον Τρωικο πολεμο θα βλεπαμε την οργη του και την θλιψι του Αχιλλεα για την αρπαγη της Βρυσιιδος από τον Αγαμενεμονα. Στην Ιθακη την οργη και την εκδικησι του Οδυσσεα κατά των μνηστηρων που ειχαν αρπαξει το παλατι του και ηθελα την Πηνελοπη....Ἀν σημερα τινες εχουν επαυλεις .Αλλοι διαμερισματα .. Αλλοι χωραφια , ο καθενας εχει να λυπηθη γι αυτό που πιθααως να χαση, Που το παραδοξον? Προς τι ο λαικσμος?

12.Η Αυτός είναι που ανάγκασε τους βουλευτές να πουν, για μια έστω στιγμή, «Όχι». Το «Όχι» της Κυπριακής Βουλής, είναι σημαντικότερο απ' ότι κάποιοι χαιρέκακοι μπορούν να υποψιαστούν. Κι ας επιστρέψει η Βουλή εκλιπαρώντας τους Τροϊκανούς, κι ας πέσει στα γόνατα, κι ας τους γλύψει τα πόδια, μετά. Κι ας χάσουμε περισσότερα. Γιατί, για μια στιγμή έστω, έμοιασε η Δημοκρατία να έχει νόημα, ένα νόημα ξεχασμένο εδώ και δεκαετίες.

Αν ειπαμε « Όχι»«για να ξευτιλισθουμε εν συνεχεια πρσφεροντας γη και υδωρ. Αν ειπαμε όχι για να μεινουν κλειστες οι τραπεχζες και να ζημιωθη η οικονομικη ζωη της Κυπρου να καταστραφουν οικογενειες και εν συνεχεια προσφεροντας το ναι χασαμε ακομη περισσοτερα από εκεινα που θα χαναμε αν λεγαμε ναι από την αρχη, , ειλικρινως ψαχνω να βρω καποια λογικη , καποιο συνειρμο καποιο «χειροπιαστο αποτελεσμα » εστω και ηθικο, πλην της ταπεινωσεως του εξευτελισμου, της κοροιδιας, της εθελοτυφλωσεως και τελος της καταστροφης.. Εκτος αν μιλαμε με βασει όχι την λογικη αλλα το παραλογο.

Να πουμε όχι και μετα «να πεσουμε στα γονατα!!»..Ισως ηταν μια καποια λυσις..θεατρικου δραματος…

13.Οι Κύπριοι προσφυγοποιούμαστε ξανά στην ίδια μας την πατρίδα. Χάνουμε ξανά τη ζωή όπως τη χτίσαμε, όπως νομίζουμε πως τη διαλέξαμε, όπως νομίσαμε πως μας ανήκει.

Αλκινοε εκπλησσμαι σε κάθε σου γραμμη.!! Απο που και ως που γίνονται οι Κυπριοι πρόσφυγες στην ιδια τους την Πατριδα??

Κι αν την ζωη που κτισατε, την κτισατε στην αμμο και τωρα αυτή η ζωή γκρεμιζεται για να την ξανακτιστε σε σταθερο εδαφος δεν πληρωνει ο καθενας στον πραγματικο χρονο και στους νομους της αδηριτης αναγκης τις συνεπειες?

14.Και φοβόμαστε. ... Ότι θα μείνουμε μόνοι; Πάντα μόνοι ήμασταν. Ότι θα πονέσουμε; Από πόνο άλλο τίποτε...

Γιατι μονοι? Ποσοι Κυπριοι διαπρεπουν στην Αγγλια στην Ελλαδα, σε ολο τον κοσμο σε ολες τις θάλασσες. Πσες φορες η Ελλαδα δεν στηριξε με οσες δυναμεις ειχε την Κυπρο?

15.Ότι θα μας κατακτήσουν; Πάντα κατακτημένοι υπήρξαμε.

Πως εισθε κατακτημενοι.Εισθε στην Ευρωπαικη ενωσι. Εχετε Δημοκρατία. Ψηφιζετε.. Βροντοφωναζετε όχι .. Εν συνεχεια μετανιωνετε ξανα βροντοφωνάζετε Ναι …Εχετε δημιουργήσει τις περουσιες που προηγουμένως περιέγραψες και αίφνης εισθε «κατακτημενοι»!!!

Αναζητειται Λογικη..

Ενας «Σκλαβος Ακτητος»

Ιασων

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου