Τουλάχιστον ένα μήνα θα μείνει κομμένη στη μέση η Ελλάδα, μετά τη μεγάλη κατολίσθηση στα Τέμπη που προκάλεσε και τον θάνατο του γενικού διευθυντή Έργων της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» που κατασκευάζει τον νέο αυτοκινητόδρομο και η οποία σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είχε ολοκληρώσει τις εργασίες στήριξης.
Οι οδηγοί υποχρεώνονται σε παρακάμψεις δεκάδων χιλιομέτρων, μέσω επαρχιακών οδών, ειδικοί επιστήμονες αξιολογούν την κατάσταση, ενώ ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας διεμήνυσε πως δεν πρόκειται να ανοίξει ο δρόμος εάν δεν εξασφαλιστεί 100% ότι δεν υπάρχει κίνδυνος νέας κατολίσθησης.
Ενδεχόμενο να ανοίξει η Εθνική πριν από το 2010 δεν υπάρχει, με δεδομένο ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι -στην κυριολεξία - έχει πέσει ένα βουνό στο οδόστρωμα, αλλά ότι πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες για να εξαλειφθεί έστω και η παραμικρή πιθανότητα νέας κατολίσθησης.
"Δεν πρόκειται να ανοίξει ο δρόμος εάν δεν εξασφαλίσουμε ότι θα είναι 100% ασφαλής", διεμήνυσε ο κ. Ρέππας, που προήδρευσε χθες σε σύσκεψη στην περιοχή, όπου αποφασίστηκε η κινητοποίηση όλων των τοπικών φορέων για την ενίσχυση των εναλλακτικών διαδρομών, οι οποίες θα σηκώσουν το βάρος της κυκλοφορίας το επόμενο διάστημα.
Εκτροπές γίνονται μόνο για τα ΙΧ στον άξονα Λάρισα - Αγιά-Αγιόκαμπος - Στόμιο -με εναλλακτική τη διαδρομή Γόννων-Καλλιπεύκης- Αγίου Παντελεήμονα.
Η εκτροπή των φορτηγών γίνεται μέσω Ελασσόνας- Κοζάνης και Εγνατίας οδού.
Επιπλέον, αποφασίστηκε ενίσχυση της χωρητικότητας των σιδηροδρομικών δρομολογίων 500, 501, 502, 503 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα) με δύο βαγόνια των 80 θέσεων στο καθένα και των 604, 605 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα) με βαγόνι των 66 θέσεων.
Σημειώνεται ότι στην ευρεία σύσκεψη το βράδυ της Πέμπτης στο υπουργείο Υποδομών εξετάσθηκαν ακόμη και ακραία σενάρια δρομολόγησης πλοίων για τη μεταφορά ανθρώπων και οχημάτων, αλλά και για ενίσχυση των αεροπορικών δρομολογίων.
Σε απόσταση 700 έως 1.000 μέτρων από το σημείο της κατολίσθησης κατασκευάζονται οι σήραγγες του νέου αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί. Έγκυρες πληροφορίες από πηγές του υπουργείου Υποδομών, αναφέρουν ότι η δεύτερη φάση των εργασιών στήριξης δεν είχε γίνει. Ειδικότερα, το πρώτο στάδιο της τοποθέτησης διχτύων είχε τελειώσει και συνέβαλλε στην αποτροπή κατολισθήσεων μικρών βράχων.
Όμως, το δεύτερο στάδιο της "υποβραχίωσης" που έπρεπε να έχει τελειώσει τον Μάρτιο του 2009 σύμφωνα με τη σύμβαση, δεν έχει γίνει, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών. Μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό ο υφυπουργός Δημόσιων Έργων κ. Γιάννης Μαγκριώτης είπε ότι θα πρέπει να διερευνηθεί εάν είχαν καλυφθεί οι συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, σχετικά με τα μέτρα στήριξης, ενώ η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας διέταξε επείγουσα προκαταρκτική εξέταση για να διαπιστωθούν οι πιθανές ευθύνες των εμπλεκόμενων σχετικά με τη λήψη των μέτρων ασφαλείας.
Το τραγικό περιστατικό συνέβη το πρωί της Πέμπτης κοντά στην Αγία Παρασκευή, όταν κλιμάκιο ειδικών της κοινοπραξίας, έσπευσε να αξιολογήσει την κατάσταση μετά τις μικρής έκτασης κατολισθήσεις που είχαν αρχίσει την Τρίτη, με μόνη επίπτωση μέχρι τότε, να σκάσουν τα λάστιχα ενός διερχόμενου φορτηγού.
Για να ελεγχθεί ο βαθμός επικινδυνότητας, η Περιφέρεια Θεσσαλίας είχε δώσει άδεια -μετά από αίτημα της εταιρείας- να κλείσει προσωρινά ο δρόμος, απόφαση που απέτρεψε το ενδεχόμενο να πέσει το βουνό στον δρόμο την ώρα που θα εκτελούνταν κανονικά η κυκλοφορία!
Επικεφαλής της ομάδας των ειδικών ήταν ο 62χρονος Ιταλός γενικός διευθυντής έργων Σέρτζιο Σιάνι που βρήκε τραγικό θάνατο, καθώς κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης ακαριαίως, έγινε έντονη κατολίσθηση μικρών και μεγάλων λίθων σε ένα από τα επικίνδυνα σημεία, όγκου πλέον των 100 κ.μ. και από ύψος πλέον των 100μ.
"Δυστυχώς, ο διευθυντής του Έργου κατεπλακώθη και εξέπνευσε άμεσα, ενώ τα υπόλοιπα μέλη πρόλαβαν και απομακρύνθηκαν", αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.
adesmeytos
Στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ...
-
Αν νομίζετε πως περνάτε δύσκολες εποχές και πως η εξαθλίωση κτυπά την πόρτα
σας, ρίξτε μια σύντομη ματιά στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ και
ξανασκε...
Ευτυχώς που δεν είναι ο Καραμανλής πρωθυπουργός και γλιτώσαμε τον κυριολεκτικο αφηνιασμό των τηλεοπτικών σταθμών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια σκεφτείτε τι θα είχαμε τραβήξει από ένα τέτοιο γεγονός;
ΕΥΤΥΧΩΣ...
ΠΡΟΣΟΧΗ.ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ, ΤΙΣ γΙΟΡΤΕΣ ΧΑΛΙΑ ΠΑΝΤΟΥ, ΑΝ ΓΙΝΕΤΕ , ΜΗ ΠΕΡΝΑΑΤΕ ΑΠΟ ΤΕΜΠΗ[ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΟΥΣ} ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΧΑΜΟΣ. συνεβει το τραγικο γεγονος, φθανει καλες γιορτες μη τρεχετε θα φθασετε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε του Κου Καραμανλη, τι παθατε, με Ρουσοπουλο, Βατοπεδι< Βουλγαρακη< Παυλιδη, Μαγγινα....που θα σας κατηγορουσε, καποιος γιατι εγινε, κατολισθηση????ελεος, αντε καλες γιορτες χαλαρα.....θα το ξεχασετε, η ας τιμησετε , επετειο ..γιατι οχι ,τη μαυργ τεταρτη οκτωβριου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι καλύτεροι.... Ολυμπιακοί.Όταν μασάς όλα φαίνονται καλύτερα.Στα λαμόγια που άφησαν μιά Ελλάδα να παραπαίει και να φτάνει στην χρεωκοπία,εύχομαι ο νέος χρόνος να τους μπεί...από πίσω.Α να χαθείτε επιτέλους κοπρόσκυλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ, ΑΝΩΝΥΜΕ 12¨ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ, ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΗΤΑΝ αΠ ΤΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ, ΑΝΤΕ ΚΑΛΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥΡΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή