Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010

Γιώργος Παπατσίμπας: Κυρίαρχος στόχος η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Προτεραιότητα για το υπουργείο Προστασίας του πολίτη αποτελεί ο περιορισμός των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, όπως φανερώνει η έκκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συμβάλουν, ο καθένας από την πλευρά του, σε αυτόν τον σκοπό.
Στόχος του υπουργείου είναι κυρίως η μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι τελευταίες ανακοινώσεις που αφορούν στην επικινδυνότητα σημείων του εθνικού αλλά και επαρχιακού οδικού δικτύου.
Στην έκκληση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ανταποκρίθηκε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων που συμφωνεί σε μία σειρά μέτρων, με στόχο την αναβάθμιση του έργου των Διευθύνσεων Τροχαίας και την εκπαίδευση και συνεχή ενημέρωση των πολιτών.
Η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της που κοινοποιείται και στις πρωτοβάθμιες οργανώσεις καλεί τους αστυνομικούς υπαλλήλους να εκφράζουν ποικιλοτρόπως το ενδιαφέρον τους για την οδική ασφάλεια αλλά και να αναδεικνύουν κάθε φορά τα αίτια των ατυχημάτων ώστε να τα γνωρίζει η τοπική κοινωνία.

Προτάσεις για λιγότερα τροχαία
Οι προτάσεις που αναφέρονται στην Τροχαία έχουν γίνει από το παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου οδικής ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία.
Στις προτάσεις αυτές αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων νομού Ιωαννίνων Γιώργος Παπατσίμπας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης του προσωπικού της Τροχαίας και τον εφοδιασμό του με τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Στις προτάσεις περιλαμβάνονται η βελτίωση της εκπαίδευσης των στελεχών και του προσωπικού της Τροχαίας, κυρίως σε ό,τι αφορά την οδική υποδομή, το όχημα και τον τρόπο φόρτωσης, ο εξοπλισμός των Τμημάτων Τροχαίας με ελαφρύ και φτηνό εξοπλισμό (GPS, laser κ.λπ.), ώστε να συντάσσουν με ακρίβεια τα σκαριφήματα των Εκθέσεων Ατυχημάτων, στα οποία παρατηρούνται πολλές αστοχίες και η αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός του Δελτίου Οδικού Τροχαίου Ατυχήματος, σύμφωνα με τα αντίστοιχα των προηγμένων χωρών.
Το υφιστάμενο ΔΟΤΑ θεωρείται ιδιαίτερα παρωχημένο.
Σημαντικό επίσης είναι να διατηρείται κατά το δυνατόν, το προσωπικό της Τροχαίας, ώστε να αξιοποιείται η μακρόχρονη εμπειρία του, καθώς μεταθέσεις σε άλλες Υπηρεσίες έχουν ως συνέπεια την αποδυνάμωση του Σώματος της Τροχαίας, αφού η εμπειρία χάνεται και η εκ νέου εκπαίδευση απαιτεί χρόνο για να αποδώσει.
Προτείνεται ακόμη η ενίσχυση της αστυνόμευσης για τις παραβάσεις που δημιουργούν τα μεγάλης σφοδρότητας ατυχήματα (υπερβολική ταχύτητα, αντικανονικό προσπέρασμα, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη), αλλά και ο εφοδιασμός της Τροχαίας, ώστε να εκτελεί drug test (ναρκοτεστ) παρά την οδό, στα πρότυπα του αλκοτέστ.
Έρευνες αποκαλύπτουν εμπλοκή οδηγών υπό την επήρεια ναρκωτικών σε ποσοστό πάνω από το 10% των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
anex

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου