Το γνωστό και αναμενόμενο εν πολλοίς δρόμο προς τις ελληνικές καλένδες παίρνει με συνεχώς γρηγορότερο ρυθμό η υλοποίηση του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα.
Η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα θα παραμείνει όνειρο απατηλό για αρκετά ακόμη χρόνια, αφού η έλλειψη χρημάτων του ελληνικού δημοσίου οδηγεί αναπόφευκτα σχεδόν στην αρνητική αυτή εξέλιξη.
Ο ΟΣΕ παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του για το μεγάλο ενδιαφέρον και την προσήλωση που δείχνει σε αυτό το θέμα, δεν έχει εξασφαλισμένες τις ...πιστώσεις που απαιτούνται. Επειδή μάλιστα πολύς λόγος έγινε τα τελευταία χρόνια για το ότι ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, αξίζει να σημειωθεί πως αυτό έχει περισσότερο θεωρητική παρά ουσιαστική σημασία και πρακτική εφαρμογή.
Πριν από λίγες ημέρες σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στελέχη του Οργανισμού σε αγαστή συμφωνία και συνεργασία με κυβερνητικά στελέχη που παρευρέθησαν ούτε λίγο ούτε πολύ, τόνισαν, πως ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας δε μπορεί να προχωρήσει, διότι απαιτούνται τεράστια χρηματικά ποσά, που δε διαθέτει το ελληνικό δημόσιο.
Επίσης, πριν από λίγες ημέρες ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη, αναφερόμενος στο μέλλον του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα, τόνισε πως δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γιατί… δεν υπάρχουν χρήματα!
Για τα έργα που είναι ενταγμένα στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, δεν ισχύουν οι ίδιοι χρηματοδοτικοί κανόνες με άλλα χρηματοδοτικά μοντέλα και προγράμματα από την Ε.Ε. Η χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο έργο είναι μόλις 20% από κονδύλια της Ε.Ε και 80% από το ελληνικό δημόσιο, το ακριβώς αντίθετο δηλαδή με τα έργα που υλοποιούνται για παράδειγμα από το ΕΣΠΑ την τρέχουσα προγραμματική περίοδο.
Το ελληνικό δημόσιο στη δύσκολη οικονομική συγκυρία την οποία διέρχεται, αδυνατεί να καλύψει αυτό το ποσό της ίδιας συμμετοχής και ως εκ τούτου κάθε περίπτωση υλοποίησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου θα πρέπει να αποκλειστεί.
Ο ΟΣΕ έχει "παγώσει" στο μεταξύ και τις μελέτες χάραξης του έργου, που δεν έχουν ολοκληρωθεί, καθώς υπολείπονται οι συμπληρωματικές μελέτες, που αναφέρονται στα τεχνικά έργα που έχουν βαρύνουσα σημασία στο σύνολο του έργου.
Τα μελετητικά γραφεία που έχουν αναλάβει τη σύνταξη των μελετών περιμένουν τη σχετική έγκριση από τον ΟΣΕ για να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση των μελετών, κάτι όμως που μάλλον δεν πρόκειται να γίνει στο άμεσο μέλλον.
Εκ μέρους της εταιρείας ΑΔΚ - Σύμβουλοι Μηχανικοί που έχει αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης για τη χάραξη του τμήματος Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα, ο κ. Αριστείδης Καρλαύτης αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν στην ολοκλήρωση των μελετών.
Παράλληλα, ο κ. Καρλαύτης τόνισε ότι η χάραξη του εν λόγω τμήματος ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τη χάραξη της Εγνατίας Οδού από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας μέχρι και το λεκανοπέδιο, όπου ήδη όμως έχουν εκδηλωθεί αντιδράσεις για την πρόβλεψη χωροθέτησης του επιβατικού σταθμού στην παραλίμνια περιοχή των Ιωαννίνων.
"Δεν έχει νόημα ένας επιβατικός σταθμός να βρίσκεται μακριά από εκεί που μπορεί να εξυπηρετήσει τους επιβάτες. Βέβαια, η τελική χωροθέτηση είναι θέμα περισσότερο πολιτικό και όχι τόσο τεχνικό", σημείωσε.
Σύμφωνα με τη μελέτη πάντως, έχει ιδιαίτερη αξία να σταθεί κάποιος στο ότι ο Δυτικός Άξονας αφορά κυρίως εμπορευματικές μεταφορές και όχι τόσο επιβατικές, ενώ ακολουθεί τις σύγχρονες επιταγές των μέσων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
"Η γραμμή προβλέπεται να είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενη, απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον, με μηδενικές εκπομπές καυσίμων. Είναι μία μονή σιδηροδρομική γραμμή με πολλές σήραγγες, κάτι που σημαίνει ελάχιστη περιβαλλοντική επιβάρυνση και στην κατασκευή και στη λειτουργία της. Ο Άξονας αφορά κυρίως εμπορευματικές μεταφορές και αυτό είναι καλό, γιατί το κύριο μέσο κέρδους είναι η μεταφορά εμπορευμάτων. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις κέρδη και να κάνεις έτσι και κοινωνική πολιτική με τις τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες", κατέληξε ο κ. Καρλαύτης.
Ελευθερία & epirus-ellas
Το Κ.Κ.Ε., οι μυστικές συμφωνίες με την Αλβανία και οι Τσάμηδες
-
Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες και πολυσυζητημένες περιόδους της νεότερης
ελληνικής ιστορίας είναι αναμφίβολα τα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
αλλά κα...
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΤΕΕ-ΤΗ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΗ ΚΑΣΤΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΜΑΘΕ ΝΑ ΣΩΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΓΑΡΓΑΡΑ ΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΕΡΓΑ. ΌΤΑΝ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑ. ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΆ ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΤΕΕ-ΤΗ ΕΙΝΑΙ;
ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΟΥΝΑ ΧΘΕΣ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΑ ΤΟΝ ΝΟΜΑΡΧΗ ΚΑΧΡΙΜΑΝΗ ΝΑ ΕΞΑΝΙΣΤΑΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΤΟ ΔΡΟΣΟΧΩΡΙ ΚΑΙ ΓΕΛΟΥΣΑ ΑΦΟΥ ΕΜΜΕΣΩΣ ΕΠΑΙΝΟΥΣΕ ΤΟΝ ΣΟΥΦΛΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝΤΟΝ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ ΜΕΝ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ ΘΑΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΕ.
Η χωρα στην οποια πρεπει εχουμε εως ιδαλμα ειναι η Ιαπωνια. Μην γελατε. Μιλαμε τα παληκαρια ειναι 500 χρονια μπροστα. Δειτε τα παρακατω βιντεακια και θα καταλαβετε(φαγανε και 2 ατομικες βομβες...........)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=dcGDKuO7o4A
http://www.youtube.com/watch?v=UJkVDAmO8bY&feature=PlayList&p=0F33E560A90A7054&playnext=1&playnext_from=PL&index=36
Ετσι επρεπε να ειναι και εδω. Αλλα οταν προσλαβανουν πχ μαγειρες στο Τραμ τινα περιμενουμε μετα?????