Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Τούρκικο blog στα Γιάννενα με φόντο τον ...Κεμάλ.!

Από το πολύ καλό και φιλικό ιστολόγιο epirus-ellas μαθαίνουμε ότι στα Γιάννενα έχει ανοίξει προ καιρού ένα Τούρκικο - ποιός τη χάρη μας - ιστολόγιο με φόντο τον "Κύριο" ...Κεμάλ και με τίτλο: YANYA / IOANNINA / JANINA
Πρόκειται για ένα καθαρά Τούρκικο εθνικιστικό blog στο οποίο μάλιστα συμμετέχουν και Γιαννώτες ως ...διαχειριστές ή ...αρθρογράφοι.!
Οποία ευαισθησία.! Αυτοαποκαλούνται - λέει - ...Τουρκογιαννιώτες.!
Δημιουργήθηκε - λέει - για ανταλλαγή απόψεων επί τη βάσει των αμοιβαίων ...αναμνήσεων.
Για βαστάτε ωρέ ...γκαρντάσια.!
Πρώτα και πάνω απ΄όλα ξεκαθαρίστε: Είστε Έλληνες ή Τούρκοι;
Είστε απόγονοι - κατάλοιπα Τούρκων και ονομάζεστε ... Τουρκογιαννιώτες;
Από πού και ως που ωρέ;
Δηλαδή αν ο προπάππος του παππού μου είχε γεννηθεί στο ...Κάιρο, εγώ σήμερα θα ήμουν ... (Αι)γυπτογιαννιώτης;
Για σοβαρευθείτε λίγο και αφήστε κατά μέρος τις δήθεν ...πατριωτικές και ... Τουρκογιαννιώτικες ευαισθησίες.
Τί σόι αναμνήσεις μπορεί να έχουν οι Γιαννιώτες ως υποδουλωμένοι ραγιάδες από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας;
Γιατί δεν μας λέτε ότι είστε "καρατσεκαρισμένοι" Τουρκοπράκτορες που η Ελληνική πολιτική ανεπάρκεια σφυρίζοντας ...κλέφτικα, δεν σας πήρε ακόμη χαμπάρι;
Μήπως στο πίσω μέρος του μυαλού σας υπάρχει σκέψη ότι τα Γιάννενα θα συνορέψουν - προσεχώς - με την Θράκη για να αλωνίζετε όπως σας γουστάρει και τον mr. Papandreou να σέρνει το ...χορό;
Ξυπνήστε "Ελληνικά" πολιτικά ...βοοειδή.!
gianniotis

11 comments:

  1. Στην Κρητη εμφανιστηκαν Τουρκοκρητικοι και διεκδικουν παλιες περιουσιες και μπορει σε καποιο Ευρωπαικο δικαστηριο Να δικαιωθουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ....http://ellinikoforum.blogspot.com/.....ΟΥΤΕ ΟΙ ΗΤΤΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΠΟΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ .....ΟΥΣΤ!!!!!!!!!!!!!!!!! ΚΑΙ ΟΙ 300.............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γι' αυτό το αίσχος φταίνε και οι τοπικοί παράγοντες των Ιωαννίνων αλλά και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Πρόσφατα πρωτοσέλιδο τοπικής εφημερίδας είχε τον τίτλο "τουρκογιαννιώτες" και φωτογραφία ενός γκρουπ από Τουρκία που και καλά ήρθαν μαζί με ένα χούφταλο να επισκεφτούν τα μέρη που γεννήθηκαν οι παππούδες τους. Είναι ντοπή σε όλους τους Γιαννιώτες να δέχονται τον όρο "Τουρκογιαννιώτη" σε κάποιους που οι πρόγονοί τους δεν ήρθαν τουρισμό, αλλά είχαν έρθει σαν κατακτητές!Εδώ τρόμαξαν οι δικοί μας παππούδες να τους διώξουν και τώρα μας ξανάρχονται; Το μόνο που λείπει είναι να έρθει και ο γιος κανενός Ναζι που γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1941-1944 και να τον αποκαλούν "ΓιαννιωτοΝαζί". Έλεος με την ηλιθιότητα των φορεών αυτής της πόλης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλως τα δεχθεικατε Γιαννιωτες.
    Ε,μην σας αφηναν και σας παραπονεμενους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το ζήτημα των περιουσιών έχει λυθεί με την Συνθήκη της Λωζάννης, ήδη από το 1923. Από 'κει και πέρα: Οι Τουρκογιαννιώτες είναι Γιαννιώτες, όσο και συ. Ισως και παλιότεροι, όπως είναι και οι Εβραίοι Γιαννιώτες. Η πόλη μας ήταν ανέκαθεν πολυπολιτισμική, και οι περισσότεροι είναι εξισλαμισμένοι Έλληνες, καστρινοί που δεν ήθελαν να χάσουν τα προνόμια και ιδιαίτερα τις περιουσίες. Για μεγάλο διάστημα ήταν κρυπτοχριστιανοί, αλλά μετά αφομοιώθηκαν. Ο Αλή-πασάς δεν ήταν Τουρκογιαννιώτης, αλλά Αλβανός ληστής, από το Τεπελένι, που έκλεψε την κόρη του Καλού Πασά για να αρπάξει το πασαλίκι. Ετσι λοιπόν, αν ένας προγονός σου είχε για τον α' ή β' λόγο εξισλαμιστεί, θα ήσουν εσύ στη θέση τους. Διάβασε λίγο και τοπική Ιστορία, πόσο μεγάλες διαστάσεις είχε πάρει το φαινόμενο του εκούσιου ή ακούσιου εξισλαμισμού στην Τουρκοκρατία. Κακό δεν κάνει. Ολοι οι Τουρκογιαννιώτες είχαν ως μητρική γλώσσα τα ελληνικά, λίγοι ξέραν τα τούρκικα και, όταν πήγαν στην Τουρκία, τους έλεγαν γκιαουρόσπορους, όπως εμείς, οι "καλοί" ΄Ελληνες, λέγαμε τους Πόντιους και τους Τουρκόφωνους Ελληνες Τουρκόσπορους, όταν ήρθαν εδώ. Η Ιστορία είναι πιο πολύπλοκη από τα κλισέ που έχεις στο μυαλό σου. Τα Βαλκάνια είναι πολύ πιο μπερδεμένη υπόθεση από ό,τι έμαθες στο σχολείο. Το ζήτημα των χαμένων πατρίδων λύθηκε οριστικά, δυστυχώς για μας, με την καταστροφή του '22. Γιατί φτάσαμε στο '22, φταιμε και εμείς. Σήμερα η ουσία είναι πώς να συμβιώσεις με τους γείτονες σου, αλλιώς ας πληρώνουμε σαπιο- υποβρύχια και κανόνια στους Γερμανούς και τους Αμερικάνους, όταν δεν έχουμε να φάμε, και μας κόβουν τους μισθούς και τις συντάξεις οι φίλοι μας του ΔΝΤ. Αν έχεις να προτείνεις κάτι, όσον αφορά αυτό, καλοδεχούμενο. Δυστυχώς, και από την άλλη μεριά του Αιγαίου δεν υπάρχουν συνετές φωνές. Αν είμαστε "μάγκες", θα είμαστε μια οικονομικά εύρωστη χώρα, και όχι μια χώρα ζήτουλας, που εκχώρησε μέρος της κυριαρχίας της, όχι στους Τούρκους, αλλά σε ξένους της τρόικας. Αλλά δεν είμαστε. Εκεί, πού είναι ο πατριωτισμός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ποιός πατριωτισμός, οι βολεψάκιδες ελληναράδες που άλλη φορά θα ξηλώνανε πεζοδρόμια, κατάπιανε τη γλώσσα τους και βάλανε την ουρά στα σκέλια. Προτίμησαν Γιωργάκη που έταζε και την κάτσανε. Τώρα θα πληρώσουν για όλα όσα έκαναν ή δεν έκαναν τα τελευταία 35 χρόνια. ΠαΣοΚ δεν υπάρχει. Μας κυβερνάει η αλλοδαπής κατασκευής παρέα του Γιώργου που μετά το ξήλωμα θα την κάνει για την πατρίδα τους, τις ΗΠΑ Washington D.C.
    Ευτυχώς που υπάρχει και η πανέμορφη Μπιρμπίλω που με τη φρεσκάδα της μας φτιάχνει τη διάθεση.

    ΦιτυλαΝαύτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλή η φωτό πάνω πανω στο blog με το τζαμί του Ασλαν πασά, σημα κατατεθεν των Ιωαννίνων.
    Ο Ασλάν πασάς βερος Ελληνας, πριν εξισλαμισθεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για δες, που οι υποστηρικτές του μνημονίου, δεκανίκια του ΔΝΤ, Καρατζαφερηδες κλπ φασιστοειδή βγαίνουν και εθνικοπατριώτες. Να τους θυμίσω την Κύπρο; Οτι φέρανε τον Αττίλα; Πού πας, ρε Καραμήτρο, να κάνεις και το τσαμπουκά, όταν βγαίνεις μήνα παρά μήνα στη ζητιανιά, να πληρώσεις τις συντάξεις. Σας πείραξε το τζαμί του προ 400 Ασλάν πασά, που στο κάτω κάτω είναι και ένα μνημείο, αν και όχι δικό μας, και δεν σας πειράζει η Αμερικανοτραφής εκπαίδευσή σας, μήτε τα αμερικάνικα πολιτιστικά σκουπίδια, ή τα γερμανικά μπακάλικα, εκεί τα ακουμπάτε μια-δυο φορές τη βδομάδα, μιας και δεν έχουμε να παράγουμε τίποτα, αυτοί σας κάνουν ραγιάδες με το γάντι, δε χρειάζεται να σας σκλαβώσουν. Τους λέτε και ευχαριστώ μάλιστα, γιατί έχουν την καλοσύνη να σας δανείζουν με 5%, για να αγοράσετε τα όπλα τους. Και να τους τα πληρώσουμε κι από πάνω με τα δανεικά τους. Τόσο βλακεία δεν έχω ματαειδεί. Σκέτη πλύση εγκεφάλου. Μα τόσο πλύση εγκεφάλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάποιοι Γιαννιώτες εξισθαμίστηκαν και έγιναν μουσουλμάνοι, κι εμείς γνωρίζουμε ιστορία φίλε μου και πολύ περισσότερο από όσο φαντάζεσαι... Από που προκύπτει όμως ότι ο μουσουλμάνος Γιαννιώτης είναι και τούρκος; Γιατί αυτοί οι κύριοι που επισκέφτηκαν τα Ιωάννινα πρόσφατα δεν είπαν ότι είναι απόγονοι Ελλήνων μουσουλμάνων; Ή μήπως όποιος είναι μουσουλμάνος είναι ταυτόχρονα και τούρκος; Αυτοί όλοι παίζουν με τις λέξεις, όλα είναι θέμα ορολογίας και με τις ευλογίες όλων των καφροελλήνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στην πόλη αυτή μέχρι το 1944 ζούσαν εκτός από τους Ελληνες και Εβραίοι. Και πριν απ' αυτούς και Τούρκοι μέχρι το 1923. Και Αλβανοί, αν και οι τελευταίοι σε μεγάλο βαθμό ταυτίστηκαν με τους Τούρκους. Και γύφτοι, στο περιθώριο, όπως συνήθως συμβαίνει. Τα στοιχεία ζούσαν αρμονικά και συναλλάσσονταν μεταξύ τους, είτε με τη διοίκηση, είτε με το εμπόριο είτε με άλλο τρόπο, με όλες τις αποχρώσεις που μπορούν να έχουν οι ανθρώπινες σχέσεις, αν και οι επιγαμίες δεν ήταν και τόσο κοινωνικά αποδεκτές. Αυτά συνέβαιναν στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου. Υπήρχε η Οθωμανική διοίκηση, στα ανώτατα κλιμάκια της οποίας μόνο Μουσουλμάνοι μπορούσαν να φτάσουν. Αλλά, ειδικά στα Γιάννενα, η διοίκηση είχε ελληνοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, ακόμα και στα δικαστήρια η γλώσσα ήταν ελληνική. Η Οθωμανική διοίκηση ήταν αυθαίρετη, αλλά φρόντιζε και την πόλη, δείγμα της οποίας είναι μνημεία όπως το ρολόι και η αγορά στην Ανεξαρτησίας, πάντα στο βαθμό που μπορούσε και με το στυλ μιας τέτοιας διοίκησης. Αναμορφωτές δήμαρχοι και διοικητές υπήρξαν, όπως ο Ρασήμ πασας, που αναγκάστηκε να βάλει φωτιά, για να ανακαινίσει την αγορά, μιας και οι τότε έμποροι αντιδρούσαν (1869) σε ανακαινίσεις, καθώς και δημοφιλείς δήμαρχοι όπως ο Γιαγιά- μπεης, συγγενής του Εσατ πασα, που παρέμεινε μέχρι το 1916(!), παρότι Τουρκογιαννιώτης. Η Ελληνική κοινότητα είχε τη θέση της: Δικό της Νοσοκομείο,το Χατζηκώστα, σπουδαία σχολεία όπως η Ζωσιμαία Σχολή, μεγάλες Εκκλησίες, όπως το Αρχιμαντρειό (1858) κλπ. Αντίστοιχα ιδρύματα είχαν και οι άλλες κοινότητες (17 τζαμιά (!), φαίνεται οτι οι Τουρκογιαννιώτες ήθελαν, να υπογραμμίσουν τη θρησκευτικότά τους, 2 συναγωγές και σχολεία, όπως το Οθωμανικό Παρθεναγωγείο, στο σημερινό Ταχυδρομείο).Δεν σημαίνει οτι δεμ είχε την κυριαρχία το Μουσουλμανικό στοιχείο, μήτε οτι δεν ηγεμόνευε, μήτε οτι οι σχέσεις δεν ήταν σχέσεις υπόδουλου, αλλά υπήρχε κάποιου είδους ισοπολιτεία κι αμοιβαιότητα, σα συνέπεια των μεταρρυθμίσεων του Τανζιμάτ(1839). Η μεγάλη μεταστροφή ήρθε με τους Νεότουρκους (1908), που ενώ στην αρχή φάνηκε οτι εμπνέονταν από ιδέες ισοπολιτείας, στην πραγματικότητα είχαν απώτερο σκοπό να εκτουρκίσουν την Αυτοκρατορία, με αποτέλεσμα τους διωγμούς των Αρμενίων και των Ελλήνων της Μ. Ασίας. Το πρόβλημα, δηλαδή, ήταν η αναντιστοιχία ανάμεσα στην πολιτική (Οθωμανοί) και οικονομική (Χριστιανικές κοινότητες, Εβραίοι) εξουσία. Μ' άλλα λόγια, οι Οθωμανοί άρχισαν να αποκτούν εθνική συνείδηση, βλέποντας οτι παραγκωνίζονται οικονομικά από τις άλλες κοινότητες, εφόσον η αστική ανάπτυξη τους άφηνε απέξω. Οι Νεότουρκοι και ο Κεμάλ αυτό προσπάθησαν και πέτυχαν τελικά: Να τουρκοποιήσουν όλους τους Μουσουλμάνους μέσα στο χώρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που είχε απομείνει, μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους, μέχρι την τελική λύση, που ήταν η εθνοκάθαρση του '22, στη βάση του θρησκεύματος, βέβαια, και όχι της εθνικότητας. Τότε ήταν που η λέξη "Τούρκος" απέκτησε εθνική χροιά. Οι Τουρκογιαννιώτες ανταλλάχθηκαν με βάση το θρησκεύμα, και όχι με βάση την καταγωγή. Ποιά καταγωγή, ποιός ήξερε; Ποιοί θα ανταλλάσσονταν σ' αυτή τη βάση; Εξαιρέθηκαν όσοι ήταν αποδεδειγμένα Αλβανικής καταγωγής (βλ. Τσάμηδες) ή με διάφορους τρόπους εξαγόρασαν κάποιους για να βγουν Αλβανικής καταγωγής (βλ. διήγημα "Σαμπεθάι Καμπιλής" του Δ. Χατζή, για τον τελευταίο μουφτή των Ιωαννίνων, τον Γιαγιά εφφέντη). Αν δεν δεις όλη την Ιστορία της πόλης συνολικά, και μέσα στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής, δεν μπορείς να αποφανθείς και να αφορίζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή