Tου Κυριακου Mητσοτακη...
Εκείνα που συγκράτησα από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι η αύξηση των υποψηφίων (από 85.000 σε 90.000), η αύξηση των εισακτέων (7 στους 10 μπαίνουν σε κάποια σχολή), η αύξηση των γραπτών με βαθμολογία κάτω από τη βάση (κατά 18.000) και η μείωση του αριθμού των αριστούχων.
Η κατάργηση της βάσης του 10 δίνει την πραγματική εικόνα για τα αποτελέσματα των φετινών πανελλαδικών. Πρόκειται για άλλη μία "μεταρρύθμιση" στην Παιδεία που όχι μόνο δεν βελτίωσε το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά ενίσχυσε την ανεπάρκειά του.
Η κατάργηση του 10 καλλιέργησε περισσότερες προσδοκίες στους διαγωνιζόμενους, κατέβασε όμως τον πήχυ των επιδόσεών τους. Εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς όσον αφορά τη βαθύτερη διάσταση της κατάργησης της βάσης του 10, οφείλουμε να παραδεχτούμε δύο πραγματικότητες:
Πρώτον, αναδεικνύεται μία από τις πλέον παράδοξες διαστάσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ενώ η βάση του 10 έχει μεγάλη σημασία για την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο, δεν παίζει κανένα ρόλο για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση! Υπάρχουν σχολές ΤΕΙ στις οποίες οι υποψήφιοι εισάγονται με μέσο όρο 7, 6 ή ακόμα και 5, οι οποίοι, τηρουμένων των αναλογιών, με αυτές τις βαθμολογίες δεν θα είχαν καταφέρει να τελειώσουν ούτε το Γυμνάσιο.
Δεύτερον, επιβεβαιώνεται ότι η εκπαίδευση παραμένει όμηρος του πολιτικού συστήματος. Πρωταρχικός στόχος του δεν είναι να προσφέρει ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης. Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να συμπληρωθούν οι κενές θέσεις των εκατοντάδων σχολών που έχουν ιδρυθεί σχεδόν σε κάθε πόλη, να ενοικιάζονται οι γκαρσονιέρες και να δουλεύουν τα νυχτερινά κέντρα. Οι φοιτητές και οι οικογένειές τους είναι για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια οι σταθεροί αιμοδότες των τοπικών οικονομιών, αποτελώντας όμως μέρος ενός συστήματος που αργοπεθαίνει.
Η αθρόα εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς βάση, ουσιαστικά δηλαδή χωρίς κριτήρια, συντηρεί έναν φαύλο κύκλο όπου επικρατεί η επιβράβευση της ελάχιστης προσπάθειας, η παραγωγή στρατιών υποψήφιων ανέργων πτυχιούχων και η διατήρηση σχολών με θολό ή ανύπαρκτο αντικείμενο. Η πρακτική αυτή για την οποία ευθύνεται σε συντριπτικό βαθμό το πολιτικό σύστημα έχει και μία διάσταση εξαιρετικά ανήθικη. Χαμηλώνοντας τον πήχυ μειώνονται τα κίνητρα και οι προσδοκίες από τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι μετά το τέλος των σπουδών τους, συρρέουν στα πολιτικά μας γραφεία για μια θέση στο Δημόσιο ή ένα πρόγραμμα stage. Το ίδιο το πελατειακό σύστημα που εμείς εκτρέφουμε και συντηρούμε γυρνάει εναντίον μας και έτσι διαιωνίζεται μία άρρωστη κατάσταση.
Οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να συνεχίσει να παράγει ημιμαθείς πτυχιούχους, χωρίς αντικείμενο, ξεκομμένους από τις παραγωγικές ανάγκες της οικονομίας. Κι αν εμείς, ως πολιτικό σύστημα συνολικά, δεν καταφέρουμε να "θυσιάσουμε" το όποιο μικροπολιτικό μας συμφέρον υπέρ του συλλογικού οφέλους της κοινωνίας και των νέων ανθρώπων, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στον τόπο μας.
Πρώτον, αναδεικνύεται μία από τις πλέον παράδοξες διαστάσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ενώ η βάση του 10 έχει μεγάλη σημασία για την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο, δεν παίζει κανένα ρόλο για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση! Υπάρχουν σχολές ΤΕΙ στις οποίες οι υποψήφιοι εισάγονται με μέσο όρο 7, 6 ή ακόμα και 5, οι οποίοι, τηρουμένων των αναλογιών, με αυτές τις βαθμολογίες δεν θα είχαν καταφέρει να τελειώσουν ούτε το Γυμνάσιο.
Δεύτερον, επιβεβαιώνεται ότι η εκπαίδευση παραμένει όμηρος του πολιτικού συστήματος. Πρωταρχικός στόχος του δεν είναι να προσφέρει ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης. Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να συμπληρωθούν οι κενές θέσεις των εκατοντάδων σχολών που έχουν ιδρυθεί σχεδόν σε κάθε πόλη, να ενοικιάζονται οι γκαρσονιέρες και να δουλεύουν τα νυχτερινά κέντρα. Οι φοιτητές και οι οικογένειές τους είναι για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια οι σταθεροί αιμοδότες των τοπικών οικονομιών, αποτελώντας όμως μέρος ενός συστήματος που αργοπεθαίνει.
Η αθρόα εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς βάση, ουσιαστικά δηλαδή χωρίς κριτήρια, συντηρεί έναν φαύλο κύκλο όπου επικρατεί η επιβράβευση της ελάχιστης προσπάθειας, η παραγωγή στρατιών υποψήφιων ανέργων πτυχιούχων και η διατήρηση σχολών με θολό ή ανύπαρκτο αντικείμενο. Η πρακτική αυτή για την οποία ευθύνεται σε συντριπτικό βαθμό το πολιτικό σύστημα έχει και μία διάσταση εξαιρετικά ανήθικη. Χαμηλώνοντας τον πήχυ μειώνονται τα κίνητρα και οι προσδοκίες από τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι μετά το τέλος των σπουδών τους, συρρέουν στα πολιτικά μας γραφεία για μια θέση στο Δημόσιο ή ένα πρόγραμμα stage. Το ίδιο το πελατειακό σύστημα που εμείς εκτρέφουμε και συντηρούμε γυρνάει εναντίον μας και έτσι διαιωνίζεται μία άρρωστη κατάσταση.
Οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να συνεχίσει να παράγει ημιμαθείς πτυχιούχους, χωρίς αντικείμενο, ξεκομμένους από τις παραγωγικές ανάγκες της οικονομίας. Κι αν εμείς, ως πολιτικό σύστημα συνολικά, δεν καταφέρουμε να "θυσιάσουμε" το όποιο μικροπολιτικό μας συμφέρον υπέρ του συλλογικού οφέλους της κοινωνίας και των νέων ανθρώπων, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στον τόπο μας.
Με όλα αυτά θυμήθηκα την καλή ελληνική κωμωδία της δεκαετίας του ’80 με τίτλο "Μάθε Παιδί μου Γράμματα", η οποία αναφέρεται ακριβώς στην εξάρτηση της εκπαίδευσης από αγκυλώσεις και ξεπερασμένες νοοτροπίες του παρελθόντος. Δυστυχώς διαπιστώνω ότι 30 χρόνια μετά μας απασχολούν τα ίδια ζητήματα και ότι η πραγματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος ακόμα και σήμερα συνεχίζει να ξεπερνά ακόμα και σενάριο ταινίας.
Ν.Ν.
ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,ΜΙΣΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΤΣ ΚΑΙ ΠΛΗΥΘΣΜΙΑΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΠΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ!!!ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΑ ΔΙΠΟΔΑ!ΞΕΠΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΥΔΑΙΟΤΗΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαθρομετανάστες, αντιρρησίες συνείδησης, και πολύχρωμοι περαστικοί συνόδευσαν την Κούνεβα σε μοντέρνα εκδοχή του... Προμηθέα Δεσμώτη!
Το είδαμε και αυτό... Οι επαγγελματίες αντιρατσιστές εκμεταλλευθήκαν ακόμη και τον χώρο του Ηρωδείου, έτσι ώστε να προωθήσουν την αντιρατσιστική και ανθελληνική προπαγάνδα τους, γελοιοποιώντας παράλληλα τον ιερό θεσμό της Αρχαίας Τραγωδίας.
Συγκεκριμένα στην αυλαία του Ελληνικού Φεστιβάλ στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη, παρουσιάστηκε η αντιρατσιστική εκδοχή του Προμηθέα Δεσμώτη! Μάλιστα για την επιτυχία του όλου concept επιστρατευτήκαν ακόμη και λαθρομετανάστες αλλά και αντιρησίες συνείδησης, οι οποίοι ως «ηθοποιοί»(!) εισήλθαν επί σκηνής λέγοντας «Είμαστε η Αθήνα», «Μας επέλεξαν επειδή αντιπροσωπεύουμε στατιστικά τον πληθυσμό της πόλης. Αντιπροσωπεύουμε την ηλικιακή πυραμίδα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας». Και το αντιρατσιστικό αίσχος συνεχίστηκε με το εξής κωμικοτραγικό «Ερχόμαστε από διαφορετικές χώρες και ηπείρους», διευκρίνισαν κρατώντας τα σημαιάκια τους. «Τρεις από εμάς δεν είναι καταγεγραμμένοι», μας πληροφόρησαν προτού «αναδυθούν» από μια καταπακτή τρεις μετανάστες, και συνέχισαν λέγοντας με ποιον από τους ήρωες του Αισχύλου ταυτίζονται!
Η ταλαιπωρία μας συνεχίζεται...
Η «τραγωδία» (μας) όμως δεν σταματά εδώ καθώς στην συνέχεια εμφανίστηκε επί σκηνής ως «από μηχανής Θεός» η Κωνσταντίνα Κούνεβα, και μάλιστα δια εκπροσώπου, η οποία φορούσε αρχαιοελληνικό προσωπείο παραμορφωμένο και καλωδιωμένη έτσι ώστε να ακούγεται η ηχογραφημένη φωνή της Κούνεβα! Το αντιρατσιστικό αυτό «έπος» συνεχίστηκε με διαφόρους «αντιρρησίες συνείδησης», αλλοδαπούς μετανάστες, και πολλούς ακόμη άλλους ακαθόριστου περιεχομένου τύπους, να διέρχονται από τη σκηνή του Ηρωδείου με διάφορες ερωτήσεις να απαρτίζουν την πλοκή. Τι ερωτήσεις; Θαυμάστε: «Ποιος θα άλλαζε αν αποκτούσε εξουσία;». Οι περισσότεροι επέλεξαν το «εγώ όχι», κάνοντας το κοινό να γελάσει. «Ποιος από εσάς πιστεύει πως είναι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων;» (ένα 30% υπολογίσαμε πως απάντησε θετικά). Άλλες ερωτήσεις απαιτούσαν ακόμα μεγαλύτερη αντιρατσιστική «ευαισθησία»: «Ποιος θέλει να φύγουν οι μετανάστες από την Αθήνα;».
Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που τα αρχαία θέατρα από ιεροί χώροι μετατρέπονται σε στίβο κατάπτυστης νεοταξικής προπαγάνδας. Έχουμε δει ακόμη και στην Επίδαυρο αρχαίες τραγωδίες με έκφυλους να προβάλουν τον κιναιδισμό, αλλά αυτή τη φορά πραγματικά με το να διέρχονται από την σκηνή λαθρομετανάστες παριστάνοντας του ταλαίπωρους πιστεύουμε ότι ξεπεράστηκε κάθε όριο πρόκλησης. Ευθύνες θα ζητηθούν; «Τραγικά» πράγματα...
http://elkosmos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4881:2010-07-19-16-07-15&catid=98:2008-10-17-07-34-07&Itemid=285
Ρε Κουλη δε μας παρατας ησυχους. Ποιος ασχολειται με τη γνωμη σου; Αντε στο κομμα της... μαμαδελφης σου και χεσε μας καραγκιοζακο.
ΑπάντησηΔιαγραφή