Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Κλειστά επαγγέλματα ...σε μιά κλειστή χώρα!

Εδώ και αρκετό καιρό και με αποκορύφωμα τις τελευταίες μέρες, ακούμε και διαβάζουμε διάφορα για τα ..."κλειστά επαγγέλματα" και την απελευθέρωσή τους.
Ποικίλες οι αντιδράσεις, οι γνώμες και οι απόψεις.
Είδαμε σε πολλά blogs αναλύσεις επί των αναλύσεων για την αυτή την κίνηση της Κυβέρνησης, αλλά και την κίνηση της να προχωρήσει σε επίταξη των οχημάτων που απεργούν, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Τα σχόλια πολλά και οι αντιδράσεις περισσότερες... από το "έχουμε χούντα", μέχρι το "δεν έχουν μυαλό στην Κυβέρνηση", και άλλα πολλά και διάφορα. Ακόμη όμως και κάποιος που "το βλέπει και το σκέφτεται διαφορετικά", δεν "τολμά" να εκφραστεί για να μην έρθει "αντιμέτωπος" στην λαϊκή οργή. Παρακάτω σας παραθέτουμε και την άλλη άποψη, την άλλη γνώμη, και εσείς βγάλτε τα συμπεράσματα μόνοι σας...
Ακόμη και η Βουλγαρία που μπήκε στην Ε.Ε μετά από 26 χρόνια από μας, έχει ανοίξει το κλειστό επάγγελμα των μεταφορέων, κάτι που εμείς δεν έχουμε καταφέρει ακόμη!
Και τι σημαίνει αυτό πρακτικά για όλους εμάς;
Ότι στην γειτονική Βουλγαρία οι μεταφορές είναι πολύ φθηνότερες απ ότι στην Ελλάδα, άρα το κόστος μικρότερο και άρα η ανταγωνιστικότητα μεγαλύτερη.
Είναι δυνατόν μία χούφτα επαγγελματίες να παραλύουν όλη την χώρα; Να εμποδίζουν όλους τους υπολοίπους να μετακινηθούν, να πάνε στις δουλειές τους, να πάνε διακοπές, να πάνε όπου θέλουν τέλος πάντων; Και είναι δυνατόν ένα σοβαρό κράτος που υποτίθεται ότι πρέπει να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον να μην λαμβάνει άμεσα μέτρα;
Και όμως, οι ιδιοκτήτες φορτηγών βγαίνουν στα ..."παράθυρα" και ξεσπαθώνουν διεκδικώντας την διαιώνιση του προκλητικού προνομίου τους σε βάρος όλων των υπολοίπων. Άκουγα σε ένα κανάλι έναν από τους συνδικαλιστές τους να απαντά στο ερώτημα τι θα κάνουν με την επιστράτευση: "μολών λαβε"
Μάλλον έχουμε τρελαθεί εντελώς.
Και επειδή όλοι στην ίδια χώρα ζούμε, που δεν είναι δα και τόσο μεγάλη γνωρίζουμε πως από την χούντα δόθηκαν οι περισσότερες από τις συγκεκριμένες άδειες , γνωρίζουμε τι πλήρωναν για μεταβιβάσεις και επίσης γνωρίζουμε πως έφτασαν στα σημερινά ύψη οι τιμές των αδειών.
Και τι διεκδικούν;
Να παραμείνουν ως έχουν, να μην αλλάξει τίποτε, να παραμείνουμε δηλαδή η τελευταία χώρα της Ε.Ε που δεν θα έχουμε καταφέρει να ανοίξουμε τα ..."κλειστά" επαγγέλματα!
Δηλαδή να παραμείνουμε μία "κλειστή χώρα" που θα ζει παρασιτικά σε βάρος των άλλων ευρωπαίων, που θα κοροϊδεύει και θα γλεντά με δανεικά και αγύριστα!
Και για να μην αδικώ μόνο τους ιδιοκτήτες των φορτηγών, που αν μην τι άλλο εργάζονται και σκληρά, (βέβαια όχι αυτοί, αλλά οι οδηγοί τους), υπάρχουν πολλές ακόμη επαγγελματικές ομάδες με απίστευτα προνόμια που όταν έλθει η ώρα τους θα αντιδράσουν με τον ίδιο και ίσως χειρότερο τρόπο.
Και αυτό ακριβώς είναι και το στοίχημα για την κυβέρνηση. Η στάση της πρέπει να είναι ίδια και ανυποχώρητη. Να ανοίξουν άμεσα όλα τα κλειστά επαγγέλματα, να μπορεί ο καθένας εφόσον έχει τα προσόντα τις γνώσεις και ότι άλλο χρειάζεται να ασκεί το οποιοδήποτε επάγγελμα και ο ανταγωνισμός που θα δημιουργηθεί να διαμορφώνει τις τιμές στην ελεύθερη πλέον αγορά. Και για τους πιο δύσπιστους και καχύποπτους δεν υπάρχει καμία χώρα που να άνοιξαν τα κλειστά επαγγέλματα και να μην έπεσαν οι τιμές στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτό επίσης λένε και υποστηρίζουν και σχεδόν όλοι οι οικονομικοί αναλυτές και παράγοντες της αγοράς σε όλο τον κόσμο.
Στην Ελλάδα βέβαια ισχύουν άλλα δεδομένα, οι συντεχνίες κάνουν ότι θέλουν, οι συνδικαλιστές επίσης και οι κυβερνήσεις φοβούμενες το πολιτικό κόστος υποκύπτουν στην διατήρηση των παράλογων προνομίων.
Τώρα φαίνεται ότι κάτι πάει να αλλάξει έστω και υπό την πίεση της τρόικας.
Το θέμα είναι το κατά πόσο η κυβέρνηση θα επιμείνει στην εφαρμογή των μέτρων όσες αντιδράσεις και εάν βρει μπροστά της.
Γιατί εάν δεν επιμείνει και τώρα, δεν μας σώζει τίποτε…ούτε καν η επιστράτευση!
Φίλιππος Φιλιππακόπουλος & epirus-ellas

3 comments:

  1. ανοιγοντας τα κλειστα επαγγελματα θα συμβει οτι και με τα μπακαλικα που οταν ηρθαν τα πολυεθνικα super market πουλουσαν φθηνοτερα και αφου καταφεραν να κλεισουν ολα τα ελληνικα μαγαζια οχι μονο πουλαν ακριβοτερα ,οχι μονο στελνουν ΟΛΟ το συναλαγμα στο εξωτερικο αλλα και ΕΛΕΓΧΟΥΝ και την παραγωγη απευθειας των ντοπιων προιοντων αφου ειναι πλεον μονοπωλειο.
    εγω οχι μονο δεν εχω σχεση με τους φορτηγατζηδες αλλα και τους αντιπαθω σφοδρα γιατι ενας απ'αυτους σκωτοσε τον πατερα μου , ΑΛΛΑ μην γινομαστε και ηλιθιοι παραδιδοντας και τις μεταφορες σε ξενους γιατι ειναι μαθηματικως βεβαιο οτι αυτο θα συμβει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΧΑΝΟΥΜΕ ΕΚ ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. ΟΠΩΣ ΛΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΟΥΝ ΗΡΩΕΣ. ΕΠΡΕΠΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ 81. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΘΥΝΗ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΤΡΑΙΝΑ,ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ,ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΑ.

    ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΩΣ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΦΤΑΕΙ Η ΤΡΟΙΚΑ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΦΕΡΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 29 Ιουλίου 2010 1:55 μ.μ
    ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ.
    ΟΣΟΙ ΒΑΥΚΑΛΙΖΕΣΤΕ ΓΙΑ "ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙΣ" ΓΙΑ ΕΞΗΓΕΙΣΤΕ ΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΣΚΛΑΒΙΕΣ;
    ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ "ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ" ; ΜΑΛΛΟΝ ΑΣΥΔΟΣΙΑ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΟΟΥΣΩΝ ΜΑΓΔΑΛΗΝΩΝ , ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ .
    Ο ΚΑΙΡΟΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή