Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Ἑκατὸν ἐνενήντα χρόνια ἀπὸ τὸν Ἐπικὸ Ἀγῶνα τοῦ 1821.

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
Καθὼς ἐφέτος συμπληρώνονται ἑκατὸν ἐνενήντα (190) χρόνια ἀπὸ τὴν ἔναρξη τοῦ Ἀγῶνος τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας, ἡ σκέψη μας γυρίζει στὸ ἱστορικὸ Μοναστήρι τῆς Ἁγίας Λαύρας. Ἐκεῖ, στὶς 25 Μαρτίου 1821, μαζεύτηκαν ὅλοι οἱ ὁπλαρχηγοὶ τῆς περιοχῆς Βοστίτσας (Αἰγίου) καὶ Καλαβρύτων καὶ μὲ ἐπὶ κεφαλῆς τὸν φλογερὸ πατριώτη, Μητροπολίτη Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανό, ἐκήρυξαν τὴν Ἐπανάσταση ἐναντίον τῶν Τούρκων, ποὺ τοὺς καταδυνάστευαν τετρακόσια (400) ὁλόκληρα χρόνια, ἀφ' ὅτου ἔγινε ἡ ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως (29 Μαΐου 1453).

Κατὰ τὴν διάρκεια αὐτοῦ τοῦ μακροῦ χρονικοῦ διαστήματος, οἱ Ἕλληνες ἔκαναν πολλὲς ἐπαναστάσεις γιὰ ν' ἀποτινάξουν τὸν τουρκικὸ ζυγό. Ὅλες, ὅμως, ἀπέτυχαν. Καὶ κατεπνίγησαν στὸ αἷμα τῶν Ἐπαναστατῶν, ἀλλὰ καὶ ἐπέφεραν τὴν καταστροφὴ τῶν περιοχῶν, ὅπου αὐτὲς ἐκδηλώθηκαν. Ἡ πιὸ σημαντικὴ ἦταν ἐκείνη τοῦ 1770, ποὺ ἔγινε μὲ τὴν παρακίνηση τοῦ Ρώσου ναυάρχου Ὀρλώφ, ποὺ ὅμως καὶ αὐτή, ἀπέτυχε. Τότε, ἀκριβῶς, συνέβησαν τὰ περιβόητα "Ὀρλωφικά", οἱ πρωτοφανεῖς, δηλαδή, σφαγὲς καὶ λεηλασίες τῶν Τούρκων σὲ βάρος τῶν ἐξεγερθέντων Ἑλλήνων. Τότε, ἐπίσης, καταστράφηκε ἐκ θεμελίων καὶ ἡ ἱστορικὴ Μοσχόπολις τῆς Βορείου Ἠπείρου ἀπὸ τοὺς βάρβαρους καὶ ἀπολίτιστους Τουρκαλβανούς.

Ἀλλὰ οἱ ἀποτυχίες αὐτὲς δὲν ἐλύγισαν τὸ φρόνημα τῶν ραγιάδων καὶ τὸν ἀνύστακτο πόθο τους γιὰ τὴν Ἐλευθερία. Ἔτσι, ὅταν ἦλθε ὁ κατάλληλος καιρός, ποὺ ἡ Θεία Πρόνοια εἶχε ὁρίσει, οἱ Ἕλληνες ξεσηκώθηκαν. Στὶς 23 Μαρτίου 1821 ὁ Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης μὲ τοὺς γενναίους καὶ ἀνυπότακτους Μανιάτες του, ἐλευθέρωνε τὴν Καλαμάτα, ἐνῷ στὶς 25 Μαρτίου 1821 ὑψωνόταν στὴν Ἁγία Λαύρα τὸ Λάβαρο τῆς Ἐπαναστάσεως. Ἐπειδὴ δὲ στὶς 25 Μαρτίου εἶναι ἡ μεγάλη γιορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου, γι' αὐτὸ ἡ ἡμερομηνία αὐτὴ καθιερώθηκε ὡς ἐπίσημη ἔναρξη τοῦ Ἀγῶνος τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας. Καί, πραγματικά, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ὑπάρξῃ ὡραιότερος συμβολισμὸς ἀπὸ αὐτόν : Ὅτι, δηλαδή, ὁ τιτάνιος ἐκεῖνος Ἀγώνας ἦταν κάτω ἀπὸ τὴν σκέπη τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Παναγίας.

Βέβαια, στὸν Ἀγῶνα ἐκεῖνον ἔγιναν καὶ κάποια λάθη · ὑπῆρξαν καὶ ξεσυνέριες ὡρισμένων καπεταναίων. Εἶναι οἱ ἀνθρώπινες ἀδυναμίες, ποὺ δὲν λείπουν ποτὲ καὶ ἀπὸ πουθενά. Ἐν τούτοις, ἔλαμψε ἡ ἀρετὴ καὶ ἡ ἀνδρεία πολλῶν ἄλλων. Οἱ μορφὲς τοῦ Κολοκοτρώνη, τοῦ Μακρυγιάννη, τοῦ Μάρκου Μπότσαρη, τοῦ Διάκου, τοῦ Ἀνδρούτσου, τοῦ Καψάλη, τοῦ Ἐπισκόπου Ρωγῶν Ἰωσὴφ καὶ τοῦ Ἐπισκόπου Σαλώνων Ἡσαΐα - γιὰ νὰ ἀναφέρουμε ἐνδεικτικὰ μερικοὺς ἀπὸ τοὺς θρυλικοὺς ἀγωνιστές - ἔλαμψαν στὸ ἐθνικὸ καὶ στὸ παγκόσμιο στερέωμα καὶ προκάλεσαν τὸν θαυμασμὸ τῶν ξένων, ἐνῷ ἔφεραν στὴν ἀγωνιζόμενη Ἑλλάδα πολλοὺς Φιλέλληνες, ὅπως ὁ Λόρδος Βύρων, ὁ Θωμᾶς Γόρδων, ὁ Ἰάκωβος Μάγερ κ.ἄ., ποὺ πρόσφεραν μὲ ἀνιδιοτέλεια καὶ αὐταπάρνηση τὶς πολύτιμες ὑπηρεσίες τους πρὸς τὴν ἀναγεννώμενη ἀπὸ τὴν τέφρα της Ἑλλάδα. Ἄς εἶναι ἡ μνήμη τους αἰωνία !

Ὅμως, θλίβεται βαθύτατα κανείς, ὅταν βλέπῃ καὶ ἀκούῃ ἀπὸ τὴν τηλεόραση κυρίως, κάποιους δημοσιογράφους νὰ ὑποστηρίζουν, "ὅτι πρὶν ἀπὸ τὸ 1821 δὲν ὑπῆρχε συγκροτημένη ἑλληνικὴ ἐθνικὴ συνείδηση" καὶ ὅτι ἡ Ὀθωμανικὴ κυριαρχία ἦταν - οὔτε λίγο, οὔτε πολύ - ἰδεώδης (!), ἀφοῦ οἱ Ἕλληνες, ἐπὶ τουρκοκρατίας "περνοῦσαν καλά", "μὲ δικαιώματα καὶ ἐλευθερίες"...

Ἀλλ' οἱ ἀπόψεις αὐτὲς φανερώνουν, ἄν μή τι ἄλλο, μιὰ ἀπαράδεκτη τουρκολαγνεία, ἡ ὁποία στὶς ἡμέρες μας ἔχει πάρει σημαντικὲς διαστάσεις, ἀφοῦ ἄλλωστε τουρκικὲς ταινίες προβάλλονται συχνὰ ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ τηλεόραση. Καὶ λίγο - λίγο καὶ ἀνεπαίσθητα, προκαλοῦν ἄμβλυνση τοῦ ἐθνικοῦ μας αἰσθήματος καὶ τῶν ὑποχρεώσεων, ποὺ ἔχουμε ἔναντι τῶν ἡρώων ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι μὲ τὴν φλόγα τῆς καρδιᾶς τους καὶ μὲ τὸ αἷμα τους ἀποτίναξαν τὸν ἀπάνθρωπο καὶ βάρβαρο τουρκικὸ ζυγὸ καὶ μᾶς ἐχάρισαν τὴν ἐλευθερία.

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
Κλεῖστε τ' αὐτιά σας στὶς σειρῆνες ποὺ προπαγανδίζουν ὑπὲρ τῶν ἐξ ἀνατολῶν γειτόνων μας καὶ τοὺς παρουσιάζουν ὅτι δῆθεν μᾶς προσφέρουν "κλάδον ἐλαίας". Σκύψτε μὲ εὐλάβεια στὸν Ἀγῶνα τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας. Καὶ κλεῖστε μέσα στὴν καρδιά σας τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Ἑλλάδα. Μόνον ἔτσι, θὰ μπορέσουμε νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἀποφασιστικὰ τοὺς δύσκολους καιρούς, ποὺ ἀπειλοῦν τὴν Ἑλλάδα μας.

Μὲ αὐτὲς τὶς σύντομες καὶ ἁπλὲς σκέψεις σᾶς χαιρετῶ ὅλους, εὐχόμενος νὰ εἶναι τὰ χρόνια σας πολλὰ καί, πρὸ παντός, καλά, μὲ τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Στέλνω, ἀκόμη, τὴν εὐλογία καὶ τὴν ἀγάπη μου, στοὺς Βορειοηπειρῶτες καὶ στοὺς Κυπρίους ἀδελφούς, καθὼς καὶ στὰ μαθητικά, στὰ ἐργαζόμενα καὶ φοιτητικὰ νειᾶτα καὶ στὰ στρατευμένα παιδιὰ τῆς Πατρίδος μας. Νὰ ζῇ ἡ Ἑλλάδα μας καὶ ἡ ἀκριτική μας Ἐπαρχία.

Διάπυρος πρὸς Χριστὸν εὐχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ
Bookmark and Share

1 comments:

  1. ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ
    Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ,
    ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ.
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ
    ΥΣΤΕΡΕΙ. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΥΔΑΠ, ΜΕΤΟΧΕΣ, ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ
    ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ, ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΑΚΙΝΗΤΑ,
    ΟΙΚΟΠΕΔΑ, ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΟΜΟΛΟΓΑ.
    ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΣ, ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΗΝ
    ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.
    ΕΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΗΡΞΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ
    ΙΗΣΟΥΣ, Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΠΑΡΗΓΑΓΕ ΓΕΓΟΝΟΤΑ,
    ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 'ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΕΣ',
    Π.Χ. ΕΑΝ ΕΙΧΕ ΕΜΦΑΝΙΣΘΕΙ Ο ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ
    [ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ],
    ΕΑΝ ΕΙΧΑΝ ΣΦΑΓΗ 10.000 ΝΗΠΙΑ, ΕΑΝ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ
    ΣΚΟΤΑΔΙ ΚΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ Σ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΗ, ΕΑΝ ΠΤΩΜΑΤΑ
    ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΣΤΗΘΗ ΚΑΙ ΣΗΚΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ,
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΟ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
    ΕΚΕΙΝΗΣ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ
    ΣΤΑ 'ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ' ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΚΟΙΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ.
    ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ.
    ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ, ΑΛΗΘΕΙΑ.
    ΑΠΛΑ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΤΙ, ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΣ, ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ 'ΣΤΗΡΙΓΜΑ'. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ
    ΣΕΒΑΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΟΠΩΣ ΣΕΒΑΣΤΟ ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
    ΚΑΘΕ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ, ΤΟ ΕΛΛΟΓΟ.
    ΟΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΤΟΤΕ
    ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΙ 'ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΕΣ' ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ 'ΙΕΡΑ' ΣΕΝΔΟΝΙΑ, ΚΑΙ 'ΤΙΜΙΑ' ΞΥΛΑ, ΚΑΙ 'ΙΕΡΑ' ΚΑΡΦΙΑ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ
    ΘΑ 'ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ', ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή