Του Γιώργου Κρανά,
πρ. Δημάρχου Παμβώτιδας Ιωαννίνων
Ψηφίστηκε ο Προϋπολογισμός της νέας δημ. αρχής "ομόφωνα", χωρίς φυσικά να ακουστούν οι θέσεις και οι απόψεις της υπόλογης για το δανεισμό αντιπολίτευσης, η οποία για τους γνωστούς λόγους της δεν συμμετέχει στα δημοτικά συμβούλια.
Τα ερωτήματα που θέτουν οι πολίτες εστιάζονται στο τι καινούργιο φέρνει ο προϋπολογισμός σε σχέση με τις προγραμματικές προεκλογικές θέσεις και το γενικότερο οικονομικό κλίμα της Χώρας μας, όπως το παρουσίασε με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2012-2015 στο Υπουργικό Συμβούλιο και ακολούθως στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου.
Συνοπτικά τα βασικά μεγέθη του προϋπολογισμού έχουν ως εξής:
Α. ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΣΟΔΑ 124,4 εκατ. ευρώ που αναλύονται σε:
- Τακτικά 67.880.248,70 €, έκτακτα 27.918.909,52 €, έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών που βεβαιώνονται για πρώτη φορά 540.105,00 €, Δάνεια 12.250.000,00 €, απαιτήσεις από παρελθόντα οικονομικά έτη 2.720.300,00 €, εισπράξεις υπέρ Δημοσίου και τρίτων 6.763.000,00 €, επιστροφές χρημάτων 105.000,00 € και χρηματικό υπόλοιπο προηγούμενης χρήσης 6.235.639,07 €
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΞΟΔΑ 124,4 εκατ. ευρώ που αναλύονται σε:
- Λειτουργικές δαπάνες χρήσης 67.679.017,59 €, επενδύσεις 25.338.543,05 €,πληρωμές παρελθόντων οικονομικών ετών 16.850.530,64 €, λοιπές αποδόσεις 7.133.305,00€, προβλέψεις μη είσπραξης 4.411.806,01€ και αποθεματικό 3.000.000,00€.
Η Δημοτική Αρχή επέλεξε ατυχώς την κάλυψη των δαπανών με την κλασική παλαιοκομματική μέθοδο της λήψης δανείου, ξεχνώντας τα όσα προεκλογικά και σωστά καταλόγιζε στην τότε δημ. αρχή του κ. Γκόντα. Αν ο κίνδυνος να μπει ο δήμος σε επιτήρηση, με βάση τα οριζόμενα στον Καλλικράτη, ήταν κατά τα λεγόμενα της τότε αντιπολίτευσης και νυν δημ. αρχής επικείμενος, σκεφθείτε τώρα με τη λήψη του νέου δανείου πόσο επικίνδυνο γίνεται στο πλαίσιο πάντοτε των οικονομικών δεδομένων του πρώην δήμου Ιωαννιτών.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν η δημ. αρχή είχε εναλλακτικές προτάσεις για να ισοζυγίσει τον προϋπολογισμό, χωρίς να προσφύγει στον επάρατο δανεισμό. Το σίγουρο είναι ότι δεν έπρεπε να προσφύγει στο δανεισμό αλλά να βρει άλλους τρόπους σύγχρονους, επίκαιρους και συμβατούς με την οικονομική αναγκαιότητα και σκέψη της εποχής, όπως για παράδειγμα, έσοδα από την αξιοποίηση της υφιστάμενης περιουσίας, έσοδα από την επιβολή αυθαίρετης χρήσης δημοτικής περιουσίας, την οποία οφείλει να καταγράψει και να εμφανίσει στην απογραφή, έσοδα από τη βεβαίωση τελών παρελθόντων ετών, έσοδα από αναπροσαρμογές παρεχόμενων υπηρεσιών, επαναφορά των πόρων από το δημ. πάργκιγκ ,αξιοποίηση των κληροδοτημάτων, αναδιάρθρωση των ανταποδοτικών τελών, μείωση των αποζημιώσεων των αιρετών με μείωση των συμβούλων, αναστολή των ρυμοτομιών και εξόφληση με οικόπεδα, κατάργηση ζημιογόνων υπηρεσιών και επανεξέταση του χαρακτήρα ζημιογόνων εκδηλώσεων, μια και φθάσαμε στο σημείο να είμαστε χορηγοί εκδηλώσεων ή να θέτουμε υπό την αιγίδα μας εκδηλώσεις στενού ιδιωτικού συμφέροντος (μπίζνες), αναδιάρθρωση του προσωπικού με κάλυψη συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, ανακατανομή των επιχορηγήσεων με ενίσχυση τις δομές πρόνοιας, επανεξέταση των δαπανών από πλευράς νομιμότητας και ποσού, αναδιάρθρωση του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού με αναζήτηση οφειλών πενταετίας, μεταστεγάσεις υπηρεσιών σε ιδιόκτητα κτίρια για εξοικονόμηση εσόδων κ.ο.κ.
Το πνεύμα αυτό δεν απεικονίζεται επαρκώς στην κατάρτιση του προϋπολογισμού και η προσφυγή σε νέο δανεισμό ύψος 12.250.000,00 ευρώ για την εξασφάλιση ρευστότητας, την οποία προσωρινά με ποσό 6.006.873,46 ευρώ έδωσαν οι πρώην δημοτικές ενότητες, χωρίς μάλιστα να αντιστοιχίζεται με αντίστοιχα έργα, αποτελεί πολιτική ενέργεια μιας πεπατημένης και μπακαλίστικης αντίληψης του είδους: τόσα μας λείπουν, τόσα δανειζόμαστε, η οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να προβληματίζει την πλειοψηφία της παράταξης, αφού θα χρειάζεται για πολλούς λόγους να απολογείται για την εξέλιξη του δημοτικού χρέους.
Καλή Ανάσταση Χριστιανοί.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου