Αυτή τη γεωγραφία διδάσκουν κλικ για μεγέθυνση |
Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν τα αλβανικά σχολεία σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ετσι μετά το περίφημο αλβανικό σχολείο που ιδρύθηκε στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας πριν από μερικά χρόνια την ύπαρξη του οποίου αγνοούσε η τότε υπουργός Παιδείας Γιαννάκου και του αλβανικού σχολείου του Βόλου το οποίο εγκαινιάστηκε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Αλβανίας και τον Δήμαρχο της πόλης ένα τρίτο αλβανικό σχολείο εγκαινιάστηκε στο Δομοκό.
Πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο υποστηρίχτηκε από τον τοπικό Δήμο και λειτουργεί, σε χώρο που έχει παραχωρήσει ο Δήμος με εθελοντές δασκάλους. Στην ειδική τελετή για το νέο αλβανικό σχολείο...
παρευρέθη και ο πρέσβης της Αλβανίας ο οποίος έκανε και δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ.
Οι παραπάνω πρωτοβουλίες όσο και αθώες και αν είναι προκαλούν σειρά ερωτηματικών τα οποία πρωτίστως θα πρέπει να τα απαντήσει η πολιτεία και μετά οι τοπικοί άρχοντες.
Πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο υποστηρίχτηκε από τον τοπικό Δήμο και λειτουργεί, σε χώρο που έχει παραχωρήσει ο Δήμος με εθελοντές δασκάλους. Στην ειδική τελετή για το νέο αλβανικό σχολείο...
παρευρέθη και ο πρέσβης της Αλβανίας ο οποίος έκανε και δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ.
Οι παραπάνω πρωτοβουλίες όσο και αθώες και αν είναι προκαλούν σειρά ερωτηματικών τα οποία πρωτίστως θα πρέπει να τα απαντήσει η πολιτεία και μετά οι τοπικοί άρχοντες.
Πρώτα από όλα τα σχολεία αυτά διαθέτουν άδεια από το υπουργείο Παιδείας, και αν ναι με ποιό περιεχόμενο διδασκαλίας με ποια βιβλία και πιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα διότι τουλάχιστον στην περίπτωση του αλβανικού σχολείο στο Βόλο όπως ισχυρίζονται τα αλβανικά ΜΜΕ θα πραγματοποιείται και διδασκαλία της αλβανικής ιστορίας με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την διαφύλαξη της ασφάλειας και της ειρήνης της τοπικής κοινωνίας.
Αν δε τα σχολεία αυτά λειτουργούν χωρίς την άδεια του υπουργείου Παιδείας ποιος είχε τελικά την πρωτοβουλία για την ίδρυση του και ποιες οι ευθύνες αυτών για την ίδρυση και λειτουργία ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος που δεν έχει την άδεια του ελληνικού κράτους.
Επιπλέον για ποιο λόγο επιλέχτηκαν οι πόλεις αυτές για την ίδρυση των εν λόγω σχολείων και ποιος χρηματοδοτεί και επιβλέπει την λειτουργία των ιδρυμάτων αυτών ιδιαίτερα δε όταν δεν πρόκειται για ιδιωτική πρωτοβουλία (βλ. φροντιστήριο ξένων γλωσσών) αλλά για το αποτέλεσμα της απόφαση της τοπικής αρχής η οποία συνεργάζεται με την κυβέρνηση άλλης χώρας.
Τέλος αν αποδειχτεί ότι τα σχολεία αυτά δεν έχουν άδεια από την ελληνική πολιτεία, γιατί το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ήδη τοποθετηθεί για το ζήτημα αυτό. Μπορεί ο κάθε τοπικός άρχοντας στην Ελλάδα σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις άλλων κρατών να ιδρύουν εκπαιδευτικά ιδρύματα εν αγνοία του ελληνικού κράτους την στιγμή δε που δεν υπάρχει διακρατική συμφωνία π.χ μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, για την ίδρυση αλβανικών σχολείων στην Ελλάδα.
Ποιος διασφαλίζει ότι τα σχολεία αυτά δεν θα αποτελέσουν στο μέλλον κέντρα προπαγάνδας και επηρεασμού των Αλβανών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα εις βάρος της κοινωνικής ειρήνης και εθνικής ασφάλειας, δεδομένης της ραγδαίας ανόδου του κινήματος του ακραίου και αναθεωρητικού εθνικισμού στην Αλβανία, βλέπε ακραίο εθνικιστικό κόμμα Ερυθρόμαυρη Συμμαχία και κόμμα των Τσάμιδων (PDIU) κόμματα που διεκδικούν τμήματα της Ελλάδας.
Για όλα αυτά αν τελικά τα σχολεία αυτά εξελιχτούν σε πυρήνες αυτών των κομμάτων στην Ελλάδα ποίοι θα λογοδοτήσουν μήπως αυτοί που τα ίδρυσαν ή αυτοί που δεν πήραν «χαμπάρι» την ύπαρξη τους;
Αν δε τα σχολεία αυτά λειτουργούν χωρίς την άδεια του υπουργείου Παιδείας ποιος είχε τελικά την πρωτοβουλία για την ίδρυση του και ποιες οι ευθύνες αυτών για την ίδρυση και λειτουργία ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος που δεν έχει την άδεια του ελληνικού κράτους.
Επιπλέον για ποιο λόγο επιλέχτηκαν οι πόλεις αυτές για την ίδρυση των εν λόγω σχολείων και ποιος χρηματοδοτεί και επιβλέπει την λειτουργία των ιδρυμάτων αυτών ιδιαίτερα δε όταν δεν πρόκειται για ιδιωτική πρωτοβουλία (βλ. φροντιστήριο ξένων γλωσσών) αλλά για το αποτέλεσμα της απόφαση της τοπικής αρχής η οποία συνεργάζεται με την κυβέρνηση άλλης χώρας.
Τέλος αν αποδειχτεί ότι τα σχολεία αυτά δεν έχουν άδεια από την ελληνική πολιτεία, γιατί το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ήδη τοποθετηθεί για το ζήτημα αυτό. Μπορεί ο κάθε τοπικός άρχοντας στην Ελλάδα σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις άλλων κρατών να ιδρύουν εκπαιδευτικά ιδρύματα εν αγνοία του ελληνικού κράτους την στιγμή δε που δεν υπάρχει διακρατική συμφωνία π.χ μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, για την ίδρυση αλβανικών σχολείων στην Ελλάδα.
Ποιος διασφαλίζει ότι τα σχολεία αυτά δεν θα αποτελέσουν στο μέλλον κέντρα προπαγάνδας και επηρεασμού των Αλβανών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα εις βάρος της κοινωνικής ειρήνης και εθνικής ασφάλειας, δεδομένης της ραγδαίας ανόδου του κινήματος του ακραίου και αναθεωρητικού εθνικισμού στην Αλβανία, βλέπε ακραίο εθνικιστικό κόμμα Ερυθρόμαυρη Συμμαχία και κόμμα των Τσάμιδων (PDIU) κόμματα που διεκδικούν τμήματα της Ελλάδας.
Για όλα αυτά αν τελικά τα σχολεία αυτά εξελιχτούν σε πυρήνες αυτών των κομμάτων στην Ελλάδα ποίοι θα λογοδοτήσουν μήπως αυτοί που τα ίδρυσαν ή αυτοί που δεν πήραν «χαμπάρι» την ύπαρξη τους;
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου