Η σκληρή γραμμή δοκιμάζει τις κυβερνητικές αντοχές και αποτελεί κρίσιμη πολιτική άσκηση για επόμενες απεργίες και κινητοποιήσεις.
«Δεν είμαστε υπέρ της επίταξης ή ακραίων επιλογών, μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΔΗΜΑΡ, Ανδρέας Παπαδόπουλος, στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της ΕΡΑ.
Σκληρή γραμμή υιοθετεί το Μέγαρο Μαξίμου έναντι των συνδικαλιστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αγνοώντας ακόμα και τις ενστάσεις των άλλων δυο κυβερνητικών εταίρων, ΠαΣοΚ και ΔΗΜΑΡ. Η μετωπική σύγκρουση που επιλέγει η κυβέρνηση σε ένα ακόμα πεδίο που αφορά και την... καθημερινότητα των πολιτών, δοκιμάζει τις αντοχές της και θα αποτελέσει και μια κρίσιμη πολιτική άσκηση και για επόμενες απεργίες και κινητοποιήσεις.
Ο Πρωθυπουργός κ. Αντ. Σαμαράς έχει δώσει εντολή να εφαρμοστεί ο νόμος και να μην υπάρξει καμία υποχώρηση, ενώ παραμένει στο τραπέζι, ως βασικό όπλο της κυβέρνησης, η επίταξη των εργαζομένων, κίνηση με την οποία φαίνεται ότι διαφωνεί και το ΠαΣοΚ και η ΔΗΜΑΡ.
Η σύγκρουση της κυβέρνησης με τους συνδικαλιστές, γυρίζει το ρολόι δυο δεκαετίες πίσω, όταν επί πρωθυπουργίας του κ. Κ. Μητσοτάκη έγινε η μεγάλη αναμέτρηση με τους συνδικαλιστές των αστικών συγκοινωνιών (ΕΑΣ), λόγω της κίνησης για ιδιωτικοποιήσεις, που είχε ως αποτέλεσμα να διαδραματισθούν στο κέντρο της Αθήνας, πρωτοφανείς σκηνές*.
Υπό διαφορετικές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, η σημερινή σύγκρουση είναι εξίσου σκληρή. Το σκηνικό που στήνεται είναι άκρως εκρηκτικό, αφού οι συνδικαλιστές δεν υποχωρούν, διαμηνύουν πως θα απαντήσουν «με πόλεμο στον πόλεμο της κυβέρνησης», ενώ την ίδια στιγμή από το Μέγαρο Μαξίμου στέλνεται σαφές μήνυμα, ότι θα εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος, χωρίς καμία διάκριση και δεν υπάρχει περίπτωση υποχώρησης.
Εξάλλου, μια υποχώρηση της κυβέρνησης στην παρούσα στιγμή, θα σημάνει, όπως λένε ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, στρατηγική ήττα και θα φανεί στην κοινή γνώμη, ως μια ηγεσία που αλλάζει γραμμή, στην πρώτη μεγάλη απεργία.
Από το κυβερνητικό στρατόπεδο, με την επισήμανση, ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, αφήνει ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο απολύσεων, ενώ παράλληλα, εκτός από τις εκκλήσεις για να λήξει η απεργία, θα στείλει στη δικαιοσύνη όλα τα στοιχεία σχετικά με τη συμμετοχή στις απεργίες, ενώ η προϊστάμενη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, ζήτησε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
«H κυβέρνηση δεν έχει άλλο περιθώριο από το να εφαρμόσει το νόμο» είναι το μήνυμα που στέλνει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης και από την κυβέρνηση διευκρινίζουν ότι εάν υπολογίσει κανείς τις υπερωρίες, τα νυχτερινά και τα επιδόματα, στο Μετρό ο μέσος μισθός είναι 3083 ευρώ το μήνα, στον ΗΣΑΠ 4095 και στο τραμ 2542, μεικτά.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, που μίλησε στην τηλεόραση του Σκάι (εκπομπή Νέοι Φάκελοι), χωρίς τα δώρα, τις Κυριακές, τα νυχτερινά και τις υπερωρίες ο μέσος μισθός είναι 2.500 ευρώ στο Μετρό, 3.286 στον ΗΣΑΠ και 2.167 στο τραμ, μεικτά και συνέχισε, λέγοντας ότι ο στόχος είναι με το ενιαίο μισθολόγιο να κατέβουν μεσοσταθμικά οι μισθοί στα 1.900 ευρώ και επεσήμανε ότι η μέγιστη μείωση θα είναι 25%, ενώ στους χαμηλόμισθους δε θα υπάρξουν επιπτώσεις.
Στις επιθετικές κινήσεις της κυβέρνησης οι απεργοί απαντούν και με νέες απεργίες και ετοιμάζονται για ακόμα πιο έντονη σύγκρουση, ενώ εσχάτως έχουν ως σύμμαχο και τον πρόεδρο της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα (έχει διαγραφεί εδώ και καιρό από τη ΝΔ) και γενικό γραμματέας της ΓΣΕΕ, κ. Ν. Κιουτσούκη που επιτέθηκε στον υπουργό Ανάπτυξης.
«Αυτοί που έχουν καταργήσει τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αυτοί που έχουν μειώσει τους μισθούς από τα 751 στα 586 ευρώ, δεν μπορούν να μιλούν για ισότητα και δικαιοσύνη, εντάσσσοντας τους εργαζομένους στο ενιαίο μισθολόγιο. Δεν είμαστε οι ιθαγενείς του ευρωπαϊκού νότου» τόνισε ο κ. Κιουτσούκης.
Η επιθετική στάση του ΠΑΣΟΚ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η στάση του ΠαΣοΚ που σε μια χρονική στιγμή που το Μέγαρο Μαξίμου επιθυμεί αρραγές μέτωπο έναντι των συνδικαλιστών, δέχεται την κριτική της Ιπποκράτους για τους χειρισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Η κατάσταση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί με άμεσες πρωτοβουλίες και στάση ευθύνης τόσο από την Κυβέρνηση, όσο και από τους εργαζόμενους» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που κάλεσε την κυβέρνηση, την οποία και στηρίζει (εδώ αναδεικνύεται το παράδοξο), να αποδεχθεί τις προτάσεις του.
«Έγκαιρα το ΠΑΣΟΚ είχε επισημάνει στην Κυβέρνηση το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή της διάταξης του Ν4093/2012 σε κλάδους και ειδικότητες οδηγών -τεχνικών ή εξειδικευμένου προσωπικού στον ΟΑΣΑ», σημειώνει το ΠαΣοΚ και υπογραμμίζει: «Δυστυχώς οι προτάσεις μας δεν έγιναν αποδεκτές. Τις επαναφέραμε και χθες (σσ. προχθές) δια του Ευάγγελου Βενιζέλου προς τον αρμόδιο Υπουργό τον κ. Κ. Χατζηδάκη, πιστεύοντας ότι μπορούν να δώσουν μια θετική και ομαλή διέξοδο -χωρίς ακρότητες και λογικές καταστολής -στην κρίση που υπάρχει».
Διαφωνεί με την επίταξη η ΔΗΜΑΡ
Αποστάσεις από τους χειρισμούς της κυβέρνησης τηρεί και η Δημοκρατική Αριστερά που δεν συμφωνεί με τον τρόπο που κινείται το υπουργείο Ανάπτυξης έναντι των απεργών, ενώ θεωρεί ότι δεν βοηθάει κανέναν η όξυνση και είναι κάθετα αντίθετη με την προοπτική της επίταξης.
«Δεν είμαστε υπέρ της επίταξης ή ακραίων επιλογών, μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΔΗΜΑΡ, Ανδρέας Παπαδόπουλος, στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της ΕΡΑ.
Ραβανός Αρης/BHMA
________________________________
* Θυμάστε υποθέτω τα πρωτοφανή ξεβρακώματα των άτυχων ..."ΣΕΠιτων" των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από τους πράσινους και στρατευμένους Σταμουλοκολλάδες.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου