Εκτός λειτουργίας έχει τεθεί, εδώ και ένα περίπου μήνα, εντελώς αιφνιδιαστικά και απροειδοποίητα, η εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να εντοπίζουν τα στοιχεία μίας επιχείρησης με την εισαγωγή του ΑΦΜ.
Η διαδικτυακή υπηρεσία "Βασικά Στοιχεία για Μη Φυσικά Πρόσωπα και Φυσικά Πρόσωπα Επιτηδευματίες" ήταν ίσως... από τις πιο χρήσιμες της ΓΓΠΣ για τις επιχειρήσεις και τους λογιστές, καθώς τούς έδινε τη δυνατότητα εύκολα και γρήγορα να επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία με την οποία συναλλάσσονται δεν είναι εικονική, αλλά υπαρκτή καθώς αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο ΑΦΜ.
Επίσης, παρείχε και άλλες χρηστικές πληροφορίες, όπως, μεταξύ άλλων, οι χρονολογίες έναρξης και λήξης της δραστηριότητας των επιχειρήσεων, ενώ συνέβαλε στην αποφυγή εκ παραδρομής λαθών, όπως πχ στη συμπλήρωση των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών/προμηθευτών, διευκολύνοντας τους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και τους φοροτεχνικούς που είχαν ενσωματώσει την υπηρεσία στα λογιστικά τους προγράμματα.
Μάλιστα, ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι η διακοπή της υπηρεσίας έγινε χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση από τη ΓΓΠΣ.
Όπως επισημαίνει δε με επιστολή της προς το υπουργείο Οικονομικών η Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα, η εφαρμογή αυτή αποτελεί τη βάση για μία σειρά από υπηρεσίες που προσφέρονται από ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
«Η υπηρεσία επιτρέπει την ακριβή και με ελάχιστο κόστος συλλογή στοιχείων αναγκαίων για την πραγματοποίηση μιας πλειάδας ηλεκτρονικών συναλλαγών και είναι μέρος της καθημερινής λειτουργίας των επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Η παροχή των στοιχείων αυτών απλοποιεί σημαντικά τις συναλλαγές και συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της μάστιγας των πλαστών τιμολογίων, μια και ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να ελέγξει άμεσα τα στοιχεία στο τιμολόγιο με βάση το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών», σημειώνεται στην επιστολή.
Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης ενημέρωσε μέσω twitter ότι η εφαρμογή τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω κακής χρήσης από τρίτους.
Την ώρα που η ΓΓΠΣ κάνει φιλότιμες προσπάθειες για να αναβαθμίσει τις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, είναι πραγματικά άξιο απορίας πώς είναι δυνατόν να μην μπορεί να βρεθεί μία τεχνική λύση, μία διαδικτυακή δικλείδα ασφαλείας που θα επιτρέπει την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας.
Πολίτες και επιχειρήσεις απαιτούν από τη ΓΓΠΣ να λύσει αμέσως το πρόβλημα και να θέσει ξανά σε λειτουργία μία υπηρεσία που συμβάλλει καταλυτικά στη διαφάνεια των συναλλαγών και στην εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων. Γιατί η Ψηφιακή Εποχή που όλοι ευαγγελίζονται πρέπει να είναι έργα, όχι λόγια.
Η διαδικτυακή υπηρεσία "Βασικά Στοιχεία για Μη Φυσικά Πρόσωπα και Φυσικά Πρόσωπα Επιτηδευματίες" ήταν ίσως... από τις πιο χρήσιμες της ΓΓΠΣ για τις επιχειρήσεις και τους λογιστές, καθώς τούς έδινε τη δυνατότητα εύκολα και γρήγορα να επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία με την οποία συναλλάσσονται δεν είναι εικονική, αλλά υπαρκτή καθώς αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο ΑΦΜ.
Επίσης, παρείχε και άλλες χρηστικές πληροφορίες, όπως, μεταξύ άλλων, οι χρονολογίες έναρξης και λήξης της δραστηριότητας των επιχειρήσεων, ενώ συνέβαλε στην αποφυγή εκ παραδρομής λαθών, όπως πχ στη συμπλήρωση των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών/προμηθευτών, διευκολύνοντας τους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και τους φοροτεχνικούς που είχαν ενσωματώσει την υπηρεσία στα λογιστικά τους προγράμματα.
Μάλιστα, ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι η διακοπή της υπηρεσίας έγινε χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση από τη ΓΓΠΣ.
Όπως επισημαίνει δε με επιστολή της προς το υπουργείο Οικονομικών η Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα, η εφαρμογή αυτή αποτελεί τη βάση για μία σειρά από υπηρεσίες που προσφέρονται από ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
«Η υπηρεσία επιτρέπει την ακριβή και με ελάχιστο κόστος συλλογή στοιχείων αναγκαίων για την πραγματοποίηση μιας πλειάδας ηλεκτρονικών συναλλαγών και είναι μέρος της καθημερινής λειτουργίας των επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Η παροχή των στοιχείων αυτών απλοποιεί σημαντικά τις συναλλαγές και συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της μάστιγας των πλαστών τιμολογίων, μια και ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να ελέγξει άμεσα τα στοιχεία στο τιμολόγιο με βάση το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών», σημειώνεται στην επιστολή.
Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης ενημέρωσε μέσω twitter ότι η εφαρμογή τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω κακής χρήσης από τρίτους.
Την ώρα που η ΓΓΠΣ κάνει φιλότιμες προσπάθειες για να αναβαθμίσει τις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, είναι πραγματικά άξιο απορίας πώς είναι δυνατόν να μην μπορεί να βρεθεί μία τεχνική λύση, μία διαδικτυακή δικλείδα ασφαλείας που θα επιτρέπει την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας.
Πολίτες και επιχειρήσεις απαιτούν από τη ΓΓΠΣ να λύσει αμέσως το πρόβλημα και να θέσει ξανά σε λειτουργία μία υπηρεσία που συμβάλλει καταλυτικά στη διαφάνεια των συναλλαγών και στην εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων. Γιατί η Ψηφιακή Εποχή που όλοι ευαγγελίζονται πρέπει να είναι έργα, όχι λόγια.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου