Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Γυαλιά - καρφιά ξανά στο Αριστοτέλειο…


Η «ηλεκτρονική φίμωση» που «επέβαλε» χθες το μεσημέρι ομάδα κουκουλοφόρων στο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας οδήγησε την πρυτανεία του Αριστοτέλειου ένα μόλις βήμα πριν από το αίτημα άρσης του ασύλου για την είσοδο της Αστυνομίας.
Και πάλι όμως κυριάρχησε η αυτοσυγκράτηση, αν όχι ο φόβος.
Εισαγγελία και Αστυνομία διαψεύδουν ότι στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. βρέθηκαν στον πρώτο όροφο του Τμήματος Βιολογίας, εκεί όπου οι κουκουλοφόροι θρυμμάτισαν τον κεντρικό server του πανεπιστημίου, κόβοντας την πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε όλους τους υπολογιστές του ιδρύματος.
Ωστόσο, η παρουσία στην αίθουσα αντρών που φέρονται να μην ανήκουν στην πανεπιστημιακή κοινότητα γέννησε πολλά ερωτήματα.
Την ίδια ώρα, ο πρύτανης και οι δύο αντιπρυτάνεις δεν απαντούσαν στις αλλεπάλληλες τηλεφωνικές κλήσεις των δημοσιογράφων.
Η Αστυνομία μπορεί να μην πήγε (όπως ισχυρίζονται οι αξιωματικοί της) στο Τμήμα Βιολογίας όπου έγινε η επίθεση, στελέχη της όμως βρέθηκαν στην Πολυτεχνική Σχολή μετά από σχετικό αίτημα των Αρχών.
Κι αυτό γιατί σε μία γωνιά του ισογείου βρέθηκαν υπολείμματα εκρηκτικού μηχανισμού.
Οπως έγινε γνωστό, άγνωστοι πραγματοποίησαν «δοκιμαστική» έκρηξη μηχανισμού, μικρής ισχύος, σε χώρο του Πολυτεχνείου και άντρες της ΕΛ.ΑΣ. περισυνέλεξαν ό,τι είχε απομείνει.
Το απόγευμα έγινε γνωστό ότι κατά τη διάρκεια της επίθεσης στον server ο πρύτανης Αναστάσιος Μάνθος είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Δημήτρη Παπαγεωργίου. Ζήτησε να λάβει ενημέρωση σχετικά με τις προϋποθέσεις άρσης του πανεπιστημιακού ασύλου και την είσοδο των αστυνομικών δυνάμεων στο πανεπιστήμιο.
Αμέσως μετά, ο διευθύνων την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης ενημέρωσε και το διευθυντή Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, ταξίαρχο Δημήτρη Παπαδόπουλο.
Μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας θεωρούν ότι το χτύπημα ήταν αντίποινα στην άρνηση της διοίκησης του πανεπιστημίου να χορηγήσει Ιντερνετ σε χώρο που έχουν καταλάβει τους τελευταίους μήνες οι αναρχικοί.
Από την πλευρά των καταληψιών έγινε γνωστό ότι δεν έχουν καμία σχέση με τη χθεσινή επίθεση στο κέντρο λειτουργίας του δικτύου του ΑΠΘ.
Η κατάσταση μυρίζει πλέον μπαρούτι.
Τη μια στιγμή η πρυτανεία απειλεί με άρση του ασύλου και την άλλη διαλέγεται με τους καταληψίες, αναζητώντας διέξοδο χωρίς να κάνει πράξη την απειλή της.

1 comments:

  1. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
    ΙΒ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
    ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΕ΄
    Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

    Αθήνα, σήμερα την 1 Απριλίου 2009, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18.03΄ συνήλθε στην Αίθουσα συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΟΥΡΛΑ.
    ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
    Εισερχόμεθα στην ημερησία διάταξη
    ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Άσκηση του εκλογικού δικαιώματος κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές από τους Έλληνες εκλογείς που διαμένουν στο εξωτερικό».
    Η Διάσκεψη των Προέδρων αποφάσισε στη συνεδρίασή της τη συζήτηση του νομοσχεδίου σε δύο συνεδριάσεις. Στη σημερινή και την αυριανή συνεδρίαση θα συζητηθεί το νομοσχέδιο επί της αρχής.
    Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Συνασπισμού κ. Αλαβάνος ορίζει ως ειδικό αγορητή τον κ. Τσούκαλη.
    Ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Βορίδης ορίζει ως ειδικό αγορητή τον κ. Πλεύρη και ως κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο τον κ. Γεωργιάδη.
    ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, μου επιτρέπετε;
    ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ορίστε, κύριε συνάδελφε.
    ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, όπως έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει και κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. θέτει ευθύς εξ αρχής ζήτημα αντισυνταγματικότητας του εισαγόμενου προς συζήτηση νομοσχεδίου. Προβάλουμε, λοιπόν, την ένσταση κατά το άρθρο 100 του Κανονισμού της Βουλής και εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑ.ΣΟ.Κ., θα αναπτύξει την ένσταση ο συνάδελφος κ. Νιώτης, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε και τις απόψεις της Κυβέρνησης και να απαντήσουμε.
    ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Προχωρούμε, λοιπόν, στη διαδικασία επί της ενστάσεως του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
    Ο κ. Νιώτης έχει το λόγο.
    ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατά τη γνώμη μας το παρόν σχέδιο νόμου για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων του εξωτερικού είναι αντισυνταγματικό για τους εξής λόγους. Κυρίως παραβιάζεται πλήρως το άρθρο 54 του Συντάγματος, άρθρο θεμελιώδες για την αντιπροσωπευτική δημοκρατία.
    Η παρ. 2, του άρθρου 54 ορίζει ότι ο αριθμός των Βουλευτών κάθε εκλογικής περιφέρειας καθορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα, με βάση το νόμιμο πληθυσμό της περιφέρειας, που προκύπτει σύμφωνα με την τελευταία απογραφή από τους εγγεγραμμένους στα οικεία Δημοτολόγια, όπως νόμος ορίζει.
    Επειδή ο κύριος Υπουργός πολλές φορές μας έχει πει ότι δεν μπορούσαμε να είχαμε απογραφή, έχει σημασία να εντρυφήσουμε στο Σύνταγμα και να δούμε ότι νόμος ορίζει τα της απογραφής, την οποία επιμελώς απέφυγε η παρούσα Κυβέρνηση να προωθήσει, διότι μέσω της απογραφής θα είχαμε το νόμιμο πληθυσμό και θα είχαμε τη δυνατότητα, με ανάδειξη περιφερειών των αποδήμων, να έχουμε κατά τον ορισμό του άρθρου 54, παρ. 2 και την ανάλογη εκλογή Βουλευτών.
    Είναι σαφές επομένως, ότι το Σύνταγμα υποχρεωτικά καθορίζει την αναλογία ψήφων και εδρών με βάση το νόμιμο πληθυσμό, κάτι το οποίο παραλείπει προκλητικά να πράξει το παρόν σχέδιο νόμου και προφανώς πρέπει να μας απαντήσει ο κύριος Υπουργός και η Κυβέρνηση, για ποιο λόγο συμπεριφέρονται κατ’ αυτόν τον προδήλως αντισυνταγματικό τρόπο.
    Βεβαίως, το παρόν σχέδιο νόμου διευκολύνει τους αποδήμους να ψηφίζουν από τους τόπους και τις χώρες κατοικίας τους, αλλά τους αποστερεί, τους παίρνει πίσω το δικαίωμα -γιατί το έχουν το δικαίωμα αυτό- να εκλέγουν Βουλευτές και μάλιστα να είναι και οι ίδιοι υποψήφιοι Βουλευτές, αν θα είχαμε περιφέρεια με νόμιμο πληθυσμό.
    Πρέπει να σημειωθεί ότι, επειδή κατά τη συζήτησή μας στην Επιτροπή ο κύριος Υπουργός ανέπτυξε μια πρωτοφανή κατά τη γνώμη μου θεωρία ότι ο τρόπος διατυπώσεως του άρθρου 51, παρ. 3 και 4 του Συντάγματος προέβλεπε μόνο τα της ασκήσεως και όχι τα της εκπροσωπήσεως -κάτι το οποίο με εξέπληξε και θα με εκπλήξει και πάλι αν επιχειρήσει να επιμείνει ότι γι’ αυτό το λόγο δεν προβλέπει το σχέδιο νόμου και εκλογή Βουλευτών από τους απόδημους Έλληνες- πρέπει να πω ότι ο συνταγματικός νομοθέτης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είχε υπ’ όψιν του αυτό που ισχύει και σήμερα και ίσχυε και όταν διατύπωνε το πρώτον ο συνταγματικός νομοθέτης το 1975 αυτή τη δυνητική κατ’ αρχήν, κατά τον αείμνηστο Παπαδημητρίου, υποχρεωτική διάταξη του Συντάγματος για τη διευκόλυνση της ψήφου των αποδήμων Ελλήνων.
    Είχε, λοιπόν και έχει υπ’ όψιν ο συνταγματικός νομοθέτης τον τρόπο που ψηφίζουν σήμερα οι απόδημοι Έλληνες, γιατί δεν πρόκειται περί αποδόσεως δικαιώματος. Το έχουν το δικαίωμα οι απόδημοι Έλληνες και συζητάμε για τη διευκόλυνση. Ο τρόπος, λοιπόν, ασκήσεως αυτού του δικαιώματος είναι δι’ εγγραφής στα οικεία Δημοτολόγια του τόπου καταγωγής τους. Εκεί έρχονται με τα αεροπλάνα, με τα τρένα ή με τα αυτοκίνητα ή με τα πλοία οι απόδημοι Έλληνες, όσοι μπορούν να έρχονται και αυτό θέλουμε να αποφύγουμε -θέλουμε να τους διευκολύνουμε να μην ταλαιπωρούνται- και ψηφίζουν στη δική τους εκλογική περιφέρεια και εκλέγουν Βουλευτές σήμερα.
    Ο κ. Παυλόπουλος εισηγείται ένα νομοσχέδιο –και λέω ο κ. Παυλόπουλος, γιατί εκτός από Υπουργός είναι και Καθηγητής Συνταγματολόγος- και μας λέει «θα τους κόψουμε τώρα το δικαίωμα να εκλέγουν Βουλευτές». Αυτό είναι προδήλως αντισυνταγματικό. Είναι βάναυσα αντισυνταγματικό. Είναι αδιανόητο να εισηγείται αυτό το σχέδιο νόμου ένας καθηγητής πανεπιστημίου.
    Βεβαίως, εσείς αποσύρατε το πρώτο σχέδιο νόμου και το αποσύρατε και με τη δική μας κοινή βούληση, όχι γιατί ήταν αντισυνταγματικό, αλλά γιατί ήταν ανεφάρμοστο. Είναι τέτοιο το ιδιότυπο του ελληνικού πολιτικού συστήματος που δεν μπορούν οι εκλογικές περιφέρειες και οι Βουλευτές να καθορίζονται από ισόποσους ψηφοφόρους σε 70 χώρες στο εξωτερικό. Θα πρέπει να τρέχουμε, όπως είχαμε πει, στο εξωτερικό για να κάνουμε προεκλογική δραστηριότητα, κάτι το οποίο πρακτικώς ήταν αδύνατον, ανεφάρμοστο. Γι’ αυτό το λόγο το αποσύρατε το νομοσχέδιο και φέρνετε ένα αντισυνταγματικό.
    Η Κυβέρνηση, λοιπόν, έπρεπε να πει «έχω εντολή από το Σύνταγμα». Και εδώ είναι το επόμενο που θα πω ότι και παραβιάζει το άρθρο 54 και δημιουργεί δύο κατηγορίες Ελλήνων πολιτών, τους Έλληνες πολίτες εσωτερικού, οι οποίοι ψηφίζουν και τους 300 Βουλευτές και τους Έλληνες πολίτες του εξωτερικού, οι οποίοι απλώς ψηφίζουν, αλλά δεν εκλέγουν κανένα.


    Έλληνες.!!!!!
    Σε λίγο θα έχουμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Κρατήστε την ψήφο σας και ρίξτε σε αυτούς που εμπιστεύεστε ότι θα φροντίσουν το καλό του συνόλου του Ελληνισμού κι όχι για τον εαυτούλη τους και τα κομματόσκυλα… κι αφήστε τους ΜΑΛΑΚΕΣ εκτός Βουλής…..

    ΑπάντησηΔιαγραφή