Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

Χν + εκΣΥΓΧΡονισμός +επανΙΔΡΥΣητουΚΡΑΤΟΥΣ+ Ζλ-(1+ξ) - αναΧΡΟΝισμός + ΦΖ - λ * (ΑΔΙΑφθοροι + Κ9 - ΔΙΑΦΘαρμένοι -ΑΝΟΧΗ+ Νμ) =τι να κάνουμε αυτοί είμαστε


(ή : μια εισαγωγή στην "απλή", "κατανοητή" και "καθάρια" γλώσσα των πολιτικών και τεχνοκρατών).
__________________
Αυτή είναι η τύχη των αθλίων ψυχών εκείνων που έζησαν ζωήν δίχως έπαινον και δίχως ατιμίαν. Είν’ ανακατωμέναι μ’ εκείνην την αχρείαν χορείαν των αγγέλων, οι οποίοι εν τω εγωϊσμώ των, ούτε πιστοί εφάνηκαν εις τον Θεόν, ούτε όμως αποστάται. Ο ουρανός τους έδιωξε, διότι θα ασχήμιζαν την ωραιότητά του, και ο βαθύς Άδης τους απωθεί, διότι οι αμαρτωλοί ημπορούσαν να καυχηθούν δια τοιούτους συντρόφους.

Δάντε Αλιγιέρι : Θεία Κωμωδία (μετάφραση Κωστής Παλαμάς), σελ. 23

Γράφει ο Βασίλης Χασιώτης

Τι να είναι άραγε αυτά για τα οποία συζητούν στα συνοικιακά καφενεία οι καθημερινοί άνθρωποι, αυτοί που δεν προσκαλούνται σε προβεβλημένα «fora», ούτε βέβαια σε «πάνελ» «συζητητών» σε διάφορα τηλεοπτικά τραπέζια ή αντίστοιχα «παράθυρα», αυτοί που δεν αποτελούν μέλη διάφορων (ανοικτών ή κλειστών) clubs;

Συζητούν για απλά και καθημερινά προβλήματα.
Συζητούν με γλώσσα απλή και ανεπιτήδευτη, συζητούν έντονα και συχνά με υπερβολές, αλλά, συζητούν αληθινά και για πρακτικά ζητήματα (κάτι που αποτελεί τον χαμένο ορίζοντα πολλών κατ’ τα άλλα «έγκυρων - επιστημονικών» προσεγγίσεων και αναλύσεων). Συζητούν για τα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά εκείνα ζητήματα και προβλήματα, των οποίων οι ίδιοι είναι κατά κανόνα τα υποκείμενα αυτών των προβλημάτων. Συζητούν ακόμα για τα όνειρά τους, τις ελπίδες τους, τα οράματά τους, και το πόσο αισθάνονται «δικαίως ή αδίκως» ευχαριστημένοι ή όχι από το πώς εξελίσσεται ή εξελίχθηκε ίσαμε τα τώρα η ζωή τους, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Συζητούν για σημαντικά κοινωνικά προβλήματα, εκείνα που οι διαχειριστές των τυχών τους καμώνονται ότι δεν γνωρίζουν – και «άφωνοι» τα πληροφορούνται όταν ψηλαφίσουν το «πτώμα» με τα ίδια τους τα χέρια -, ή ότι δεν είχαν πλήρη ενημέρωση – και στις δυο περιπτώσεις δείγμα ανεπάρκειας, όταν δεν πρόκειται για προφάσεις εν αμαρτίαις!

Ποιο είναι πάντως το νόημα της ελληνικής εκδοχής...
Διαβάστε τη συνέχεια --->εδώ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου