Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

Παραπλανητική διαφήμιση


Καιρός εκλογών. Οι υποψήφιοι στα παράθυρα, οι αρχηγοί στα μπαλκόνια και για τους διαφημιστές είναι η καλύτερη τους. Αφίσες, σποτάκια, φυλλάδια και όλα τα γνωστά. Ο κόσμος όμως πια είναι υποψιασμένος και δεν χάφτει ότι του πλασάρουν οι διαφημισταράδες. (Να πούμε και του στραβού το δίκιο, δεν φταίνε και αυτοί. Ότι τους ζητήσει ο πελάτης κάνουν). Κάποτε όμως ο κόσμος ήταν πιο καλόπιστος και έχαφτε ότι του πλάσαραν νομίζοντας ότι για να τολμήσει κάποιος να το πει δημόσια θα είναι και αλήθεια.

Αφιερωμένη στη παραπλανητική διαφήμιση είναι η έκθεση παλιών διαφημίσεων τσιγάρων του Πανεπιστήμιου Stratford. Αξίζει να την δείτε στο http://lane.stanford.edu/tobacco/index.html

Μια γρήγορη ματιά σε λίγα από τα slogan:

Camel:

Οι περισσότεροι γιατροί καπνίζουν Camel

Καμία περίπτωση ερεθισμένου λαιμού

Για καλή πέψη καπνίστε Camel

Κουραστήκατε? Ανεβείτε με Camel

Chesterfield: Η μύτη και ο λαιμός δεν επηρεάζονται αρνητικά από τα Chesterfield

Embassy Εισπνεύστε όσο θέλετε!

Kools Κρυολογήσατε? Κάντε Kools

L&M Ακριβώς ότι πρότεινε ο γιατρός

Lucky Strike Η επεξεργασία (toasting) αφαιρει επικίνδυνους παράγοντες που προκαλούν ερεθισμούς του λαιμού και βήχα.

11.105 γιατροί λένε ότι τα Lucky Strike προλαμβάνουν ερεθισμούς του λαιμού.

Καπνίζω ένα Lucky και μειώνω τα γλυκά

Γελάτε? Τότε τα πίστευαν. "Διαφημίσεις" είναι παντού γύρω μας αλλά διαθέτουμε νου και κρίση.

Νίκος Γίστος

ΥΓ. Αφορμή στάθηκε το εξαιρετικό post που διάβασα στο http://ardalion.wordpress.com/2009/06/01/carload/

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου