Μία γερμανο-αραβική κοινοπραξία εμφανίζεται ως ο νέος υποψήφιος αγοραστής των ΕΝΑΕ (ναυπηγεία Σκαραμαγκά), αν και πρακτικά δεν είναι και τόσο «νέος»:
Στην ουσία είναι η ίδια η Thyssen Krupp, αλλά με…αραβικά κεφάλαια!
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr, πρόκειται για την εταιρεία ABU DΗABI MAR, η οποία προ δύο μηνών ήρθε σε συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με την TKAT (Thyssen Krupp Advanced Technologies) και απορρόφησε το 80% του πολιτικού τομέα ναυπήγησης σκαφών της Blohm & Voss, θυγατρικής της Τhyssen Krupp, αλλά και το 50% του αμυντικού τομέα.
Τα ναυπηγεία Blohm & Voss είναι η ναυπηγός εταιρεία των ΜΕΚΟ-200ΗΝ κλάσης «ΥΔΡΑ» του ελληνικού Π.Ν. και ο οίκος που έχει σχεδιάσει-αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμα να ναυπηγήσει-την φρεγάτα MEKO-D, το υποψήφιο σκάφος από πλευράς ΕΝΑΕ για το πρόγραμμα φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού.
Στην εταιρεία ως ένας εκ των ισχυρών ανδρών εμφανίζεται να είναι ο Λιβανέζος κροίσος Ισκαντάρ Ταφά, ο οποίος είχε αγοράσει προ μερικών ετών την γαλλική εταιρεία CMN, την οποία εν συνεχεία την πούλησε στην ABU DΗABI MAR.
Ποια είναι η CMN; Μια παλιά γννώριμος του Π.Ν., η ναυπηγός των πυραυλακάτων Combattante II/III που υπηρετούν εδώ και 35 χρόνια στο Π.Ν.!
Δηλαδή η ABU DΗABI MAR είναι μία εταιρεία με ισχυρά συμφέροντα και στην Γερμανία, αλλά και στην Γαλλία.
Είναι σαφές ότι οι Γερμανοί της TKAT (η νέα εταιρεία που διαδέχθηκε την TKMS), επιχειρούν να μείνουν και να παλέψουν το πρόγραμμα των φρεγατών με την οικονομική βοήθεια του νέου Άραβα συνεταίρου, της ABU DΗABI MAR. Μία λύση εξαιρετική από πλευράς βιωσιμότητας και φερεγγυότητας που αν προχωρούσε θα αποτελούσε ιδανική εξέλιξη για την κυβέρνηση, η οποία μέχρι στιγμής μόνο την πρόταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας θεωρεί βιώσιμη.
Βέβαια το ποσό και οι όροι που ζητούν οι Γερμανοί της TKAT δυσκολεύουν την συμφωνία. Συγκεκριμένα ζητούν την επιστροφή του δανείου που έχει δώσει η μητρική Thyssen στα ΕΝΑΕ, δηλαδή 211 εκατ. ευρώ, την μεταβίβαση των ευθυνών ολοκλήρωσης του προγράμματος των υποβρυχίων, τον «βασικό» και όχι εις βάθος έλεγχο των βιβλίων της εταιρείας κλπ.
Πάντως την περασμένη εβδομάδα η Τhyssen απέστειλε Request for Offer (RfO) σε κάποιες ελληνικές εταιρείες, όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου και...ο όμιλος Μυτιληναίου!
Σε μία παράλληλη αλλά απόλυτα σχετική εξέλιξη, αύριο Τρίτη έρχονται στην Αθήνα, οι Γάλλοι της DCNS προκειμένου να διαπραγματευθούν με τον όμιλο Ελευσίνας-Νεωρίου, δηλαδή τον Νίκο Ταβουλάρη και την ομάδα του, το ΜοU για τις φρεγάτες FREMM που παραμένει σε εκκρεμότητα.
Την Τετάρτη θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις. Σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλος, δέχθηκε στο υπουργείο τον Ν.Ταβουλάρη και συζήτησαν τόσο την πορεία των εξοπλιστικών προγραμμάτων του Π.Ν. που έχει αναλάβει ο όμιλος, όσο και την υπόθεση των ΕΝΑΕ.
defencenet
Στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ...
-
Αν νομίζετε πως περνάτε δύσκολες εποχές και πως η εξαθλίωση κτυπά την πόρτα
σας, ρίξτε μια σύντομη ματιά στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ και
ξανασκε...
Γεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουλαχιστον, ας εχουμε καποιους , που εχουν περτοδολλαρα, μη μας κλεβουν.
Μετα ποιος ξερει, ισως μια ωρα, να αγανακτησουμε, ηδη υπηρετες ξενων, σκεφτουμε , τα λαθη μας, ισως ...να αγαπησουμε επιτελουςτην Ελλαδα και δεν ειναι ο καθε ενας μας ..αρχηγος σ ολα καταστρεφοντας τα παντα, χωρις να υπολογιζει το διπλα του.
"Γερμανοί με...αραβική κελεμπία";
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μεγαλη μπουκια φαε, μεγαλη κουβεντα μη λες" που λεν και στο χωριο μου.
Οι Οβριοι που βρισκονται στην ολη υποθεση;