Στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ...
-
Αν νομίζετε πως περνάτε δύσκολες εποχές και πως η εξαθλίωση κτυπά την πόρτα
σας, ρίξτε μια σύντομη ματιά στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ και
ξανασκε...
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς θεολόγος ή πτυχιούχος για να αντιληφθεί ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος – καλά να είναι ο άνθρωπος – εκεί πάνω στο θρόνο του έχει χάσει επαφή με την πραγματικότητα και δεν είναι σε θέση ούτε καν τα Χριστούγεννα ν’ απευθύνει ένα μήνυμα κατανοητό και πρακτικής χρησιμότητας σε όλους εκείνους τους πιστούς που κρέμονται από το στόμα του. Το μόνο που φαίνεται να τον απασχολεί είναι η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, λες και το κατάντημά μας είναι έλλειψη θεολόγων καταρτισμένων στη Χάλκη…
Η ανθρωπότητα κλυδωνίζεται έχοντας χάσει το μπούσουλα, την ισορροπία και την ψυχραιμία της, η "ορθόδοξη" Ελλάδα, εξαθλιωμένη ηθικά, οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά, παραπαίει, και ο πατριάρχης Βαρθολομαίος δε θέλει ή δε μπορεί ν’ αρθρώσει ένα λόγο νουθεσίας και πνευματικής οικοδομής για να απευθύνει στους Έλληνες, έστω μια φορά το χρόνο, τα Χριστούγεννα. Χρησιμοποιώντας την ξύλινη δογματική γλώσσα στην αρχαΐζουσα, έχει την εντύπωση ότι επιτέλεσε το ύψιστο πατριαρχικό του καθήκον μ’ ένα άσχετο μήνυμα που κανείς δεν καταλαβαίνει - και δε χάνει και τίποτα – πιθανώς το ίδιο που είχε απευθύνει σε προηγούμενες χρονιές.
Αναζητώντας την πατριαρχική Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιο με έκπληξη ανακάλυψα ότι το μήνυμα βαφτίζεται "Απόδειξις"! Βρε τι βλέπουν τα μάτια μας με τους ενθρονισμένους και δεν διαμαρτυρόμαστε. Άκου “Απόδειξις”! “Απόδειξις” τίνος; Μήπως της δογματικής αρτηριοσκλήρυνσης και της πνευματικής υστέρησης;
Διαβάστε και μόνοι σας ολόκληρη την "Απόδειξη" εδώ, κι αν βρείτε κάτι που έχει πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητά σας ενημερώστε με παρακαλώ, διότι εγώ δεν βρήκα...
Θα παραθέσω μόνο ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα για σχολιασμό και στοχασμό:
Πρώτα-πρώτα θέλω να ρωτήσω τον κ. Βαρθολομαίο αν ο Χριστός του απαγορεύει να μιλάει σε γλώσσα που είναι κατανοητή από τους πιστούς. Κι αν του το απαγορεύει, ποιος ο λόγος να τους μιλάει σε μια ακαταλαβίστικη γλώσσα; Προτιμότερο να μη λέει τίποτα ώστε να μη δίνει τροφή για κριτική σε ασεβείς σαν και του λόγου μου.
Δεύτερον, αφού η μεταμόρφωση των πιστών σε θεούς κατά χάριν γίνεται αποκλειστικώς μέσα στην Εκκλησία, δια του βαπτίσματος και των άλλων μυστηρίων, τότε γιατί δεν είναι ορατή και χειροπιαστή αυτή η κατά χάρη θεοποίηση των πιστών, ή έστω του κλήρου, ή έστω των Πατριαρχών, που μας έχουν πολλάκις σκανδαλίσει με το βίο και την πολιτεία τους; Και τι γίνεται με τα δισεκατομμύρια των ανθρώπων επί της γης που δεν είναι βαφτισμένοι και δε συμμετέχουν στα μυστηριώδη μυστήρια της Εκκλησίας; Πάνε ντουγρού για κόλαση;
Κύριε Βαρθολομαίε, αν η Εκκλησία δεν εκσυγχρονίσει τον ξύλινο λόγο της είναι τελειωμένη. Θα παραμείνει απλά ένα μουσειακό κειμήλιο. Ας περιοριστεί αποκλειστικά στο φιλανθρωπικό έργο της, εσείς μάλιστα είστε και οικολόγος κι έχετε κι άλλα ενδιαφέροντα, κι ας μη σκοτίζει το νου των νέων ανθρώπων με δογματισμούς που τους εξαγριώνουν και τους στρέφουν στην αθεΐα.
Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι ιεράρχες που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα και απευθύνουν μηνύματα κατανοητά από τον κοινό νου και χρήσιμα για την καθημερινότητα του ανθρώπου. Να ένα απόσπασμα από το απλό και μεστό περιεχομένου Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του Μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου:
«Η γέννηση του Χριστού είναι η μεγαλύτερη γιορτή για μας τους χριστιανούς. (…) Όμως, Αλλοίμονο! Η θεία μορφή του Βρέφους, επί πολλά χρόνια, όπως κι' εφέτος είναι περίλυπος. Πικρό μειδίαμα στα θεϊκά Του χείλη. Και τούτο, αγαπητοί μου αδελφοί, γιατί οι περισσότεροι από εμάς τούς χριστιανούςδημιουργήσαμε ένα χριστιανισμό χωρίς ψυχή. Η θρησκεία Του είναι θρησκεία - διδασκαλία - γεμάτη από Ουσία και ζωή. Έτσι τη δίδαξε. Έτσι την διαφύλαξε η Αγία του Εκκλησία, ανά τούς αιώνες. Κι' εμείς, σήμερα - την περιορίσαμε σε ξηρούς και νεκρούς τύπους. Πολλοί τηρούμε τούς εξωτερικούς τύπους και διατάξεις και η ψυχή μας είναι ουσιαστικά στείρα και πτωχή.
Δεν μας διακρίνει το πνεύμα της θυσίας. της ειλικρινείας, της τιμιότητος, της δικαιοσύνης. Μια ματιά γύρω μας με ειλικρίνεια και χωρίς σκοπιμότητα θα διαπιστώσουμε ότι κυριαρχούν στην καθημερινή μας ζωή, η απάτη, η κακοήθης συκοφαντία, η κακότητα, η αδικία, η αρπαγή, η διαφθορά σ' όλα τα κοινωνικά στρώματα, η κατασυκοφάντηση και καταπάτηση των ηθικών αρχών και αξιών.
Από τη σπατάλη, την αλόγιστη κατανάλωση και πολυτέλεια πολλών, ζούμε σήμερα μια οικονομική κρίση, η οποία ουσιαστικά έχει την πηγή της στα πιο πάνω, στην ηθική κρίση.
(…) Αδελφοί μου, ας γίνουν τα φετινά Χριστούγεννα ευλογημένα, απαρχή μιας νέας ζωής για τον καθένα μας, μιας νέας πορείας, που θα έχει τέρμα την αναφαίρετη χαρά και ευλογία, την οποία δίνει μια αληθινή ζωή με το Χριστό. (…) Τα Χριστούγεννα, λοιπόν, είναι μια πρόσκληση για μια καινούρια ζωή.»
Ποιος μπορεί να διαφωνήσει ότι η Εκκλησία δημιούργησε ένα χριστιανισμό χωρίς ψυχή, περιορισμένο σε ξηρούς και νεκρούς τύπους; Έχει όμως ιδιαίτερη σημασία όταν αυτό το καταγγέλλει ένας ιεράρχης. Άλλο να τα καταγγέλλω εγώ που είμαι έξω από την Εκκλησία, κι άλλο η καταγγελία να προέρχεται από έναν εν ενεργεία Μητροπολίτη. Μακάρι να τον ακολουθήσουν κι άλλοι και να γίνουν κάποια θετικά βήματα ώστε η Εκκλησία να δώσει το βάρος της στην ουσία αντί για τους τύπους και τα τελετουργικά περί τα οποία μεριμνά και τυρβάζει.
Ίσως τότε να υπάρχει κάποια αμυδρή ελπίδα ανάνηψης, τόσο για τον κλήρο όσο και για το λαό. Το εύχομαι! Άλλωστε η μέρα προσφέρεται για ευχές, και μακάρι κάποιες να πιάσουν. Στο πυκνό σκοτάδι, ακόμη και οι πυγολαμπίδες μπορεί να δείξουν το δρόμο στον αποκαμωμένο οδοιπόρο για ν’ αποφύγει το γκρεμό. Τ’ ακούτε κύριε Βαρθολομαίε; Για σας κυρίως το έγραψα αυτό το άρθρο. Νάστε καλά, και να με συγχωρείτε που σας στενοχώρησα. seferou.blogspot
Φοβερό το προσκλητήριο δουλείας! Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να παραθέσετε χαρακτηριστικά αποσπάσματα στο σχόλιο, διότι εκ πρώτης όψεως δεν καταλαβαίνει κανείς περί τίνος πρόκειται, και ενδέχεται να μην κάνει τον κόπο να πάει στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Εγώ δεν ξέρω αν είναι σωστό στα σχόλια κάποιου μπλοκ να αναρτούμε διευθύνσεις άλλων sites ενώ ξέρουμε ότι αυτός είναι ένας έμμεσος τρόπος να φεύγουμε από το ιστολόγιο που γράφουμε τις απόψεις μας. Προσωπικά θα έκανα αντιγραφή ολόκληρου του θέματος που αναφέρει το site.hhttp://www.greatlie.com/ellinismos/diogmoi-ellinon/259-prosklitirio-douleias-1791.html αλλά δεν θα προέτρεπα κάποιον να φύγει επειδή τον στέλνουμε εμείς με τον τρόπο μας εκεί που επιλέγουμε. Για μένα δεν νομίζω ότι είναι σωστός αυτός ο τρόπος επικοινωνίας Έλενα Δ.
@ Έλενα Δ Δεν σας ζήτησε κανείς να φύγετε από το ιστολόγιο του Γιαννιώτη! Αν εσείς δεν ξέρετε να περιηγηθείτε στο internet και σας είναι αναγκαίο να «φύγετε» προκειμένου να δείτε μια ανάρτηση σε άλλον χώρο, ε, τότε δεν σας φταίει κανείς! Το ν’ αναρτηθεί ένα ολόκληρο μήνυμα, σύμφωνα με την γνώμη σας, αυτό κι αν είναι Λάθος, διότι ξεχνάτε την βιβλιογραφία (!), δεν θα αναφέρετε στο τέλος του άρθρου την πηγή με κάποιο λίνκ; Προφανώς ναι, αυτό είναι το σωστό! Αφού όμως θ’ αναφέρεται η πηγή, τι πιο απλό απ’ την απευθείας ανάρτηση του λινκ; Έπειτα ο ηλεκτρονικός χώρος που διαθέτουν οι server δεν είναι απεριόριστος, γι αυτό άλλωστε δημιουργήθηκαν και τα λινκ, για να κερδίζουμε σε ηλεκτρονικό χώρο.
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Θα συμφωνήσω με τον φίλο TEIRESIAS. Μπορείτε άνετα να αναφέρεσθε στις πηγές, κάνοντας αναφορά και στο ανάλογο λινκ. Αν όμως πρόκειται περί μικρού κειμένου, καλό θα είναι να γίνεται copy, με αναφορά όμως στο αντίστοιχο link - πηγή.
Προσκλητήριο δουλείας (1791)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.greatlie.com/ellinismos/diogmoi-ellinon/259-prosklitirio-douleias-1791.html
Φοβερό το προσκλητήριο δουλείας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να παραθέσετε χαρακτηριστικά αποσπάσματα στο σχόλιο, διότι εκ πρώτης όψεως δεν καταλαβαίνει κανείς περί τίνος πρόκειται, και ενδέχεται να μην κάνει τον κόπο να πάει στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Όποιος ενδιαφέρεται όμως, θα ψάξει όπως εσείς!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ δεν ξέρω αν είναι σωστό στα σχόλια κάποιου μπλοκ να αναρτούμε διευθύνσεις άλλων sites ενώ ξέρουμε ότι αυτός είναι ένας έμμεσος τρόπος να φεύγουμε από το ιστολόγιο που γράφουμε τις απόψεις μας. Προσωπικά θα έκανα αντιγραφή ολόκληρου του θέματος που αναφέρει το site.hhttp://www.greatlie.com/ellinismos/diogmoi-ellinon/259-prosklitirio-douleias-1791.html αλλά δεν θα προέτρεπα κάποιον να φύγει επειδή τον στέλνουμε εμείς με τον τρόπο μας εκεί που επιλέγουμε. Για μένα δεν νομίζω ότι είναι σωστός αυτός ο τρόπος επικοινωνίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλενα Δ.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑ ΕΛΕΝΑ Δ. ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Έλενα Δ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν σας ζήτησε κανείς να φύγετε από το ιστολόγιο του Γιαννιώτη! Αν εσείς δεν ξέρετε να περιηγηθείτε στο internet και σας είναι αναγκαίο να «φύγετε» προκειμένου να δείτε μια ανάρτηση σε άλλον χώρο, ε, τότε δεν σας φταίει κανείς! Το ν’ αναρτηθεί ένα ολόκληρο μήνυμα, σύμφωνα με την γνώμη σας, αυτό κι αν είναι Λάθος, διότι ξεχνάτε την βιβλιογραφία (!), δεν θα αναφέρετε στο τέλος του άρθρου την πηγή με κάποιο λίνκ; Προφανώς ναι, αυτό είναι το σωστό! Αφού όμως θ’ αναφέρεται η πηγή, τι πιο απλό απ’ την απευθείας ανάρτηση του λινκ; Έπειτα ο ηλεκτρονικός χώρος που διαθέτουν οι server δεν είναι απεριόριστος, γι αυτό άλλωστε δημιουργήθηκαν και τα λινκ, για να κερδίζουμε σε ηλεκτρονικό χώρο.
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω με τον φίλο TEIRESIAS.
Μπορείτε άνετα να αναφέρεσθε στις πηγές, κάνοντας αναφορά και στο ανάλογο λινκ.
Αν όμως πρόκειται περί μικρού κειμένου, καλό θα είναι να γίνεται copy, με αναφορά όμως στο αντίστοιχο link - πηγή.
gianniotis
Ευχαριστώ κ Γιαννιώτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή Χρονιά σε όλους σας!!