Ανενόχλητα μέχρι τα 6 ν.μ. κινούνται πλέον τα αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο. Η πολιτική εντολή που έχει λάβει το ΓΕΑ είναι να μην αναχαιτίζονται τα τουρκικά μαχητικά, παρά μόνο να αναγνωρίζονται από… απόσταση με το αιτιολογικό ότι: "οι αναχαιτίσεις φέρνουν εμπλοκές και οι εμπλοκές μπορούν να προκαλέσουν από ατυχήματα – όπως στην περίπτωση Ηλιάκη – μέχρι θερμό επεισόδιο".
Τα παραπάνω είχε αποκαλύψει το defencenet.gr από τις 14-12-2009, όταν γράφαμε σχετικά:
"Πάντως, οι πληροφορίες από το ελληνικό ΓΕΕΘΑ πως τα τουρκικά αεροσκάφη αναχαιτίστηκαν κρίνονται ως παντελώς ανακριβείς. Αυτό γιατί τα τουρκικά αεροσκάφη εντοπίστηκαν λίγα λεπτά μετά τις 10:00 το πρωί να εισέρχονται στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λήμνου και Λέσβου αλλά τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής πήραν εντολή να προχωρήσουν απλά σε... διακριτική αναγνώριση".
Αυτό είναι αυταπόδεικτο καθώς εάν είχε συμβεί αναχαίτιση τα τουρκικά μαχητικά δε θα παραβίαζαν τη δεσμευμένη περιοχή στο πεδίο βολής Άνδρου. Αντίθετα επί τουλάχιστον 25 λεπτά επιχειρούσαν εντός FIR Αθηνών και εντός Εθνικού Εναερίου Χώρου (ΕΕΧ).
Το παραπάνω αποδεικνύεται και από ένα άλλο γεγονός: Οι "αναχαιτίσεις" που γίνονται-τουλάχιστον στο επίπεδο που γίνονται-ουδόλως φαίνεται να συγκινούν την τουρκική Αεροπορία αφού πρόκειται για απλές αναγνωρίσεις και ενημερώσεις των τούρκων χειριστών να αποχωρήσουν από τον ΕΕΧ.
Ολα τα παραπάνω συμβάντα, εγείρουν σοβαρά ερωτηματικά αναφορικά με τις εντολές για αποφυγή εμπλοκών με τα τουρκικά μαχητικά που παίρνει η Πολεμική Αεροπορία, με αποτέλεσμα τα τουρκικά μαχητικά να φτάνουν ανενόχλητα μέχρι τις ακτές της... Εύβοιας!"
Σήμερα σε ρεπορτάζ της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας ΕΘΝΟΣ επιβεβαιώνονται όλα τα παραπάνω και δικαιολογείται η «αποχή» από τις αναχαιτίσεις με το αιτιολογικό ότι «επειδή έχουμε υπερόπλα (σ.σ. ακριβής διατύπωση!), δεν απαιτείται πλέον ο όρος «merge» (κλειστή αερομαχία) να περιορίζεται στις αποστάσεις των προηγούμενων δεκαετιών, καθόσον αναγνωρίσεις - αναχαιτίσεις γίνονται με πλήρη εφαρμογή των υφιστάμενων προβλέψεων, των προβλεπόμενων ενεργειών»
Η κατάληξη του άρθρου εμπεριέχει την «άκρως ενδιαφέρουσα επισήμανση» του «κορυφαίου στελέχους»: «Αλλωστε, η «εμπλοκή» χρειάζεται δύο και κυρίως εξαρτάται από τη διάθεση να αντιδράσει ο αναχαιτιζόμενος. Και οι «απέναντι» φαίνεται ότι δεν το επιδιώκουν γνωρίζοντας προφανώς τις αδυναμίες τους».
Βέβαια η μη διάθεση για αντίδραση εκ μέρους των «απέναντι» διαπιστώνεται εύκολα από τις συνεχείς παραβιάσεις του ΕΕΧ, τους εικονικούς βομβαρδισμούς στο Φαρμακονήσι και Αγαθονήσι και τα άλλα νησιά, και την παρενόχληση του στόλου σε ασκήσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε 161 παραβιάσεις εφέτος μόνον μια εξελίχτηκε σε εμπλοκή
Σήμερα, δύο σχηματισμοί από 14 αεροσκάφη της τουρκικής Αεροπορίας πραγματοποίησαν σήμερα πέντε παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ), στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο, χωρία καμία εμπλοκή. Από τα 14 αεροσκάφη τα έξι ήταν οπλισμένα, ενώ όλα τα ίχνη αναγνωρίστηκαν - και δεν αναχαιτίστηκαν - σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες κατά πάγια τακτική.
defencenet
Στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ...
-
Αν νομίζετε πως περνάτε δύσκολες εποχές και πως η εξαθλίωση κτυπά την πόρτα
σας, ρίξτε μια σύντομη ματιά στην κόλαση των Σοβιετικών Γκούλαγκ και
ξανασκε...
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου