Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Η TV

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
Γιατί η θέση της τηλεόρασης είναι στην αποθήκη; Γιατί η ζωή μας είναι οι σκέψεις μας. Αν μπορούμε να σκεφτόμαστε, μπορούμε και να διευθύνουμε τη ζωή μας. Αν δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε, δεν διευθύνουμε τη ζωή μας εμείς, αλλά εκείνοι που σκέφτονται αντί για μάς.
Οι σκέψεις δεν είναι μόνο λέξεις, είναι και πράγματα. Τα πράγματα είναι η γλώσσα με την οποία η ζωή μας μιλάει. Δεν είναι εύκολο να ξέρουμε πάντοτε αν οι σκέψεις που κάνουμε είναι δικές μας κι αν η γλώσσα των πραγμάτων είναι δική μας, αν δηλαδή μας κατευθύνει εκεί που θέλουμε ή αν μας οδηγεί δέσμιους εκεί όπου δεν θέλουμε.
Είναι φανερή η προσπάθεια που γίνεται με κάθε τρόπο να κάνουν τον πολίτη να σκέφτεται πως όντας υποχείριο των ξένων είναι άξιος της τύχης του. Αυτή η σκέψη δεν οδηγεί τη ζωή του εκεί όπου επιλέγει ο ίδιος, αλλά εκεί όπου έχουν επιλέξει εκείνοι γι΄ αυτόν.
Πώς μπορεί ένας άνθρωπος που βομβαρδίζεται καθημερινά με αυτήν ή με παρόμοιες σκέψεις τις οποίες διαδίδουν αυτοί που επιβουλεύονται την ελευθερία του, τους εθνικούς πόρους της πατρίδας του, ακόμα και την εδαφική της ακεραιότητα, να έχει οποιαδήποτε αντίθετη γνώμη στα λεγόμενά τους; Δεν έχει καν γνώμη. Επαναλαμβάνει μηχανικά τις σκέψεις των άλλων, γιατί δεν σκέφτεται ο ίδιος, αλλά εκείνοι που τον καθοδηγούν σκέφτονται γι΄ αυτόν.
Η άγνοια στην εποχή μας είναι το πρώτο και το μεγαλύτερο αμάρτημα.
Αγνοούμε δυστυχώς την επιβολή της τηλεόρασης σαν διαδικασία και σαν μηνύματα επάνω μας. Φτάνει να σκεφτείς 1) ότι η ζωή μας είναι οι σκέψεις μας και 2) ότι δεχόμενοι άκριτα τις σκέψεις αυτών που ελέγχουν την τηλεόραση, τους επιτρέπουμε να μας κατευθύνουν εκεί όπου εξυπηρετούνται οι άνομοι σκοποί των επίβουλων εχθρών μας.
Θα πρόβαλε κανείς την εύλογη αντίρρηση, μα πως δεχόμαστε άκριτα τα λεγόμενα της τηλεόρασης; Μπορούμε να κρίνουμε και να σχηματίζουμε τη δική μας αντίθετη γνώμη, όταν δεν συμφωνούμε μαζί της.
Δεν μπορούμε γιατί 1) Η κριτική μας ικανότητα καταργείται από τη στιγμή που διαπραγματευόμαστε μαζί της για θέματα που δεν είναι υπο διαπραγμάτευση τουλάχιστον με τους όρους που εκείνοι θέτει. Κάθε σύγχρονη εταιρία (τράπεζες, τηλεοπτικοί σταθμοί κλπ) δεν διαπραγματεύονται τους όρους τους. Κάθε σύμβαση μαζί τους και κάθε επαφή μαζί τους είναι σύμβαση προσχωρήσεως. Προσχωρείς εκ των προτέρων στους όρους της τηλεόρασης απ΄ τη στιγμή που πατάς το κουμπί. Αυτό σημαίνουν τα λόγια, βρίστε μας, αλλά πείτε το όνομά μας καθαρά.
Το ίδιο πνεύμα προσχωρήσεως και συμβιβασμού εκφράζει και η συμμετοχή των πολιτικών κομμάτων καθώς και η ψήφος του κάθε πολίτη στις εκλογές. Απέχω σημαίνει δεν προσχωρώ και δεν αποδέχομαι την κατάσταση στην οποία με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οδήγησαν τη χώρα τα κόμματα που ζητούν την ψήφο μου.
Και 2) η κριτική σκέψη προϋποθέτει καθαρό νου. Ο σύγχρονος κόσμος εμποδίζει με κάθε τρόπο την καθαρότητα του νου. Δεν έχει καθαρότητα του νου αυτός που γίνεται αντικείμενο της κάθε προπαγάνδας και που επιτρέπει τους άλλους να σκέφτονται για κείνον.
Αγρυπνείτε και προσεύχεσθε, λέει το Ευαγγέλιο. Θα δώσουμε, λέει, λόγο για κάθε μάταιη σκέψη που από νωθρότητα, αδράνεια, παθητικότητα επιτρέψαμε να μπει στην καρδιά μας. Χωρίς άγρυπνο νου και χωρίς προσευχή και προσοχή σ’ αυτό που αρέσει στο Θεό δεν διευθύνουμε εμείς τη ζωή μας εκεί όπου θέλουμε, αλλά μας οδηγούν άλλοι εκεί όπου δεν θέλουμε.
Δεν είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε εγκαίρως τη γλώσσα των πραγμάτων με τα οποία μας μιλάει η ζωή. Αν είσαι απ’ τους αληθινά εκλεκτούς, την επικράτησί σου κύτταζε πώς αποκτάς, λέει ο Καβάφης.
Bookmark and Share

3 comments:

  1. OI ΜΩΑΜΕΘΑΝΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΛΕΜΠΕΝΣ ΡΑΟΥΜ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ!ΤΙ ΘΡΑΣΟΣ!
    Στην Ομόνοια βασιλεύει και ο νόμος του Ισλάμ...!
    Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΑΜΑ
    Οι ίδιοι οι Μουσουλμάνοι λένε "όχι" στη Σαρία στη χώρα μας...!
    «Στην Ομόνοια, όπου λειτουργούν αυτοδιαχειριζόμενα τζαμιά, συγκεντρώνονται αναλφάβητοι πρόσφυγες που παρασύρονται εύκολα από εξτρεμιστές προσκείμενους θρησκευτικά στους Ταλιμπάν. Στο πολιτιστικό κέντρο (τζαμί) των Αφγανών, επιχειρούν διαρκώς να παρέμβουν, για να ανατρέψουν το υπάρχον καθεστώς». Η καταγγελία είναι του προέδρου της αφγανικής κοινότητας, Μοχάμεντ Γιουνούς, και δεν σταματάει εκεί.
    Αυτό συμβαίνει, παρατηρεί, γιατί το ελληνικό κράτος δεν φρόντισε να ενημερωθούν οι μετανάστες για τους νόμους που ισχύουν. Αυτό πιστεύει ότι μπορεί να εξελιχθεί πολύ επικίνδυνα και επικαλείται την εγκληματικότητα στο κέντρο της Αθήνας, την οποία αποδίδει σε υπερσυγκέντρωση κυρίως παράνομων μεταναστών, οι οποίοι ληστεύουν και αρκετούς μετανάστες, δηλαδή την πιο ευάλωτη ομάδα.
    Ο νόμος του Ισλάμ (σαρία) έχει επιβληθεί στους μουσουλμάνους που κινούνται γύρω από την Ομόνοια. Με εγκλήματα «τιμής» που βασίζονται στο εθιμικό δίκαιο και αυτό (το δίκαιο) στην ερμηνεία που δίνει ο καθένας στο λόγο του Μωάμεθ. Οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι, όμως, ζητούν να μην εφαρμόζεται σαρία στη χώρα μας, γιατί ακόμη και το οργανωμένο έγκλημα καλύπτεται με ισλαμικό μανδύα.
    Στην περιοχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο τα μαχαιρώματα, οι συγκρούσεις οπλισμένων εθνοτικών ομάδων, ειδικά ύστερα από κλοπές στην πραμάτεια που στήνουν στα πεζοδρόμια οι μετανάστες. Πράξεις εκδίκησης χαρακτηρίζονται από αστυνομικές πηγές τα περιστατικά βίας όταν νυχτώνει στα στενά γύρω από την πλατεία, τα οποία μερικοί από τους συλληφθέντες χαρακτηρίζουν «τιμωρία που επιβάλλει η παράδοση των χωρών τους».
    Δύο νεαροί είχαν έλθει πριν από δύο χρόνια από το Βόρειο Ιράκ για να βρουν την αδελφή τους και την έπνιξαν στον Κορινθιακό. Είχε κατηγορηθεί για μοιχεία και τα αδέλφια της την έψαχναν για να επιβάλουν την ποινή.
    Βραδυφλεγής βόμβα
    Ο Ναΐμ Ελγαντούρ, πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενωσης Ελλάδας, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιεί:
    «Οι μουσουλμάνοι μετανάστες είναι άνεργοι, πεινασμένοι και δεν μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες παραμονής, γιατί δεν έχουν να πληρώσουν τόσα ένσημα. Δέχονται πολλών μορφών πιέσεις. Αποτελούν βραδυφλεγή βόμβα. Εντοπίσαμε τα προβλήματα και ενημερώσαμε τις αρχές. Αν συμβεί οτιδήποτε, θα ευθύνεται η κυβέρνηση».
    Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μουσουλμάνοι μετανάστες στη χώρα μας υπολογίζονται σε 750.000 και δεν μπορούν να ελέγξουν τα τζαμιά, που υπερβαίνουν τα 100. Επίσημος ιμάμης δεν υπάρχει και τα χρέη του εκτελεί ο κάθε μπογιατζής ή σερβιτόρος. Η Μουσουλμανική Ενωση, επισημαίνει, «προσπαθεί από χρόνια να ανακόψει το δρόμο φανατικών στοιχείων που σκοπεύουν να διαταράξουν την ειρηνική συνύπαρξή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε όλες τις μουσουλμανικές κοινότητες ακούγονται ακραίες φωνές να μην έχουμε καμία επαφή με τους χριστιανούς». Αποκαλύπτει ότι στη χώρα μας, όπως και σε όλες τις χώρες, έχουν μεταφερθεί ουαχαμπίτες. Ανθρωποι φανατικοί, που δεν εργάζονται και ζουν από τα τζαμιά. Αρκετοί πληρώνονται με μισθούς από την Ευρωπαϊκή Ενωση Ισλαμιστικών Οργανώσεων. Εχουν ιδρύσει ισλαμιστικό κέντρο στην Αθήνα. «Μιλούν σε όλα τα τζαμιά και προσπαθούμε να τους απομονώσουμε», τονίζει ο κ. Ελγαντούρ.
    Η Ενωση Μουσουλμάνων ζητεί να κλείσουν τα παράνομα τζαμιά και να μετατραπεί κάποιο εγκαταλειμμένο κτήριο της νομαρχίας σε τζαμί που να λειτουργεί υπό κρατική ομπρέλα, ώστε να υπάρχει έλεγχος.
    Εκφράζει μεγάλη ανησυχία, γιατί φοβάται ότι από τη μία μεριά ακραίες ομάδες, φανατικοί ακροδεξιοί, και ισλαμιστές από την άλλη μπορούν να ταράξουν την κοινωνική ειρήνη. Κι αν οι μουσουλμάνοι ξεσηκωθούν, δεν μπορούν να τους συγκρατήσουν, γιατί είναι απελπισμένοι, άνεργοι και πιστεύουν πως αν σκοτωθείς υπερασπιζόμενος το δίκιο σου, θα πας στον παράδεισο. Γι' αυτό όσοι ζητούν την εφαρμογή της σαρίας πρέπει να μεταναστεύσουν σε χώρες όπου εφαρμόζεται».
    «Σαν μαφία»
    «Γκανγκστερισμούς» χαρακτηρίζει τα εγκλήματα για λόγους εκδίκησης, που σημειώνονται στην Αθήνα, η Αιγύπτια Αμάνι Μπαρακάτ, που σπούδασε στο παλαιότερο θρησκευτικό Πανεπιστήμιο «Αζάρ». Υποστηρίζει πως «η σαρία δεν μπορεί να εφαρμόζεται από ανθρώπους του δρόμου» και διευκρινίζει ότι «όλα αυτά θυμίζουν αμερικανική μαφία και πρέπει να επιβληθεί θανατική ποινή».
    Θυμάται ότι στην Αίγυπτο, όταν μια παρέα νεαρών καταδικάστηκαν σε θάνατο γιατί βίασαν μια κοπέλα, αισθάνθηκε ότι το άξιζαν.
    Δέχεται τη θανατική ποινή για αποδεδειγμένα εγκληματικές πράξεις, όχι όμως και για γυναίκες που διέπραξαν μοιχεία. Σήμερα, πιστεύει, δεν μπορεί να εφαρμόζεται σαρία σε καμία κοινωνία, γιατί δεν υπάρχει κοινωνική προστασία και δικαιοσύνη. Ορισμένοι, λέει χαρακτηριστικά, αναγκάζονται να κλέψουν επειδή πεινούν. Δεν είναι δυνατό να τους κόψεις το χέρι. *
    Η σαρία
    Ο λόγος του Μωάμεθ καθορίζει τη συμπεριφορά των μουσουλμάνων. Στο περιεχόμενο του Κορανίου είναι καταγεγραμμένη η σαρία, που προβλέπει σκληρή τιμωρία για κάθε αδίκημα. Ομως, πράξεις βίας και εκδίκησης που αποκαλύπτονται καθημερινά από το αστυνομικό δελτίο φανερώνουν τη στρεβλή εφαρμογή του ισλαμικού νόμου στην Ελλάδα.
    Read more: http://ellinikiafipnisis.blogspot.com/2010/11/blog-post_7217

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΑ ΚΑΛΑ ΘΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ.
    ΠΩΣ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠ΄ΑΥΤΟΦΟΡΩ ΣΥΛΗΨΗ ΤΩΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΩΝ ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΑΝ ΒΟΜΒΑ ΣΤΟΝ ΣΑΡΚΟΖΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΣΤΑΝ.
    ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΧΑΧΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΝΕ ΤΕΛΙΚΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ.
    ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ.

    ΝΕΡΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΚΑΨΗΔΙΑ ΜΕΓΑΣΤΑΝ ΑΝΥΠΟΦΟΡΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ ΜΑΛΑΚΕΣ ΣΑΝ ΛΑΟΣ ΤΕΛΙΚΑ Η ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΝΕΙΡΟ ΒΛΕΠΩ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή