Ούτε ένα ούτε δύο αλλά 154.000.000 ευρώ υπολογίζεται ότι έχει εισπράξει τη διετία 2010-11 από τα διόδια η κοινοπραξία για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου «Ολυμπία Οδός». Το νούμερο είναι εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα έχουν διακοπεί από το 2010.
Η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή η γαλλική Vinci, η... γερμανική Hochtief και οι εγχώριοι συνεταίροι τους (Ακτωρ, J&P Αβαξ), έχει την τύχη να μπαίνει ρευστό κάθε μέρα στα ταμεία της.
Μέσω των διοδίων, ο χειρότερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας υπολογίζεται ότι έλαβε πέρυσι 91.130.668 ευρώ και έως τον Σεπτέμβριο - Οκτώβριο του 2011 63.416.855 ευρώ. Οχι κι άσχημα για τον οδικό άξονα, στον οποίο πριν από λίγα χρόνια οδηγός της Φόρμουλα 1 αρνήθηκε να οδηγήσει.
Η Ολυμπία Οδός αποτελεί μία από τις πλέον πιο δύσκολες εργολαβίες, εξαιτίας των απαλλοτριώσεων, αλλά και προσφυγών πολιτών στα Βραχναίικα.
Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου είχε παραδοθεί το 77% των προς απαλλοτρίωση χώρων στο τμήμα Κορίνθου - Πατρών και 50% στο τμήμα Πατρών - Πύργου.
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, το Δημόσιο θα έπρεπε να είχε παραδώσει το σύνολο των χώρων τον Αύγουστο του 2009. Σύμφωνα με την κοινοπραξία κατασκευής του έργου, το έργο κινδυνεύει να καταστεί μη βιώσιμο. Αιτία αποτελούν οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις αλλά και η εμπλοκή τμημάτων στο ΣτΕ, οι οποίες έχουν μειώσει, κατά αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, τα έσοδα που είχαν προϋπολογιστεί ότι θα συγκεντρώνονταν από τα διόδια μεταξύ του 2008 και του 2014.
Οι δύο πλευρές, Δημόσιο και Ολυμπία Οδός, έχουν εκφράσει δημοσίως τις μεταξύ τους διαφορές. Από τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης φαίνεται ότι βγαίνει έξω το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, το οποίο παρέκκλινε από το αρχικό χρονοδιάγραμμα περί τα δύο έτη.
Εντονη είναι η αντίδραση των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Ηδη, δέχονται εισηγήσεις για προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, ενώ μέλη των Περιφερειακών Συμβουλίων εμφανίζονται διατεθειμένα να παραιτηθούν και να κλείσουν τους δρόμους.
Φώτης Φωτεινός
Η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή η γαλλική Vinci, η... γερμανική Hochtief και οι εγχώριοι συνεταίροι τους (Ακτωρ, J&P Αβαξ), έχει την τύχη να μπαίνει ρευστό κάθε μέρα στα ταμεία της.
Μέσω των διοδίων, ο χειρότερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας υπολογίζεται ότι έλαβε πέρυσι 91.130.668 ευρώ και έως τον Σεπτέμβριο - Οκτώβριο του 2011 63.416.855 ευρώ. Οχι κι άσχημα για τον οδικό άξονα, στον οποίο πριν από λίγα χρόνια οδηγός της Φόρμουλα 1 αρνήθηκε να οδηγήσει.
Η Ολυμπία Οδός αποτελεί μία από τις πλέον πιο δύσκολες εργολαβίες, εξαιτίας των απαλλοτριώσεων, αλλά και προσφυγών πολιτών στα Βραχναίικα.
Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου είχε παραδοθεί το 77% των προς απαλλοτρίωση χώρων στο τμήμα Κορίνθου - Πατρών και 50% στο τμήμα Πατρών - Πύργου.
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, το Δημόσιο θα έπρεπε να είχε παραδώσει το σύνολο των χώρων τον Αύγουστο του 2009. Σύμφωνα με την κοινοπραξία κατασκευής του έργου, το έργο κινδυνεύει να καταστεί μη βιώσιμο. Αιτία αποτελούν οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις αλλά και η εμπλοκή τμημάτων στο ΣτΕ, οι οποίες έχουν μειώσει, κατά αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, τα έσοδα που είχαν προϋπολογιστεί ότι θα συγκεντρώνονταν από τα διόδια μεταξύ του 2008 και του 2014.
Οι δύο πλευρές, Δημόσιο και Ολυμπία Οδός, έχουν εκφράσει δημοσίως τις μεταξύ τους διαφορές. Από τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης φαίνεται ότι βγαίνει έξω το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, το οποίο παρέκκλινε από το αρχικό χρονοδιάγραμμα περί τα δύο έτη.
Εντονη είναι η αντίδραση των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Ηδη, δέχονται εισηγήσεις για προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, ενώ μέλη των Περιφερειακών Συμβουλίων εμφανίζονται διατεθειμένα να παραιτηθούν και να κλείσουν τους δρόμους.
Φώτης Φωτεινός
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου