Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Για το Έλλειμμα φταίει μόνον ο Παπαθανασίου!!!

Στην πολιτική καταδίκη του πρώην υπουργού Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου και στην αθώωση του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου κατέληξε η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής που εξέταζε τις συνθήκες διαμόρφωσης του Ελλείμματος της Ελλάδας.
Η επιτροπή που λειτούργησε χωρίς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΚΕ και στη... συνέχεια κατέληξε με την αποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ και του ανεξάρτητου βουλευτή Παναγιώτη Κουρουμπλή, εξέδωσε πόρισμα 50 σελίδων που αναμένεται να ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών καθώς ουσιαστικά αθωώνει, από τις όποιες κατηγορίες ακούστηκαν, τόσο τον τέως πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, όσο και τον κ. Παπακωνσταντίνου σε βάρος του οποίου είχαν διατυπωθεί συγκεκριμένες κατηγορίες για φούσκωμα του Ελλείμματος προκειμένου να μπει η χώρα υπό την κηδεμονία της Τρόικα και του ΔΝΤ.
Στα συμπεράσματα του πορίσματος, τονίζεται μεταξύ άλλων:
Για τον Γιάννη Παπαθανασίου
Ο πρώην Υπουργός Οικονομικών κ. Παπαθανασίου φέρει σαφείς πολιτικές ευθύνες
Επειδή γνώριζε ήδη από τις αρχές του 2009 τον εκτροχιασμό της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας, και παρόλα αυτά δεν προέβη, ως όφειλε, στη λήψη, από την αρχή του έτους, διαρθρωτικών και άλλων μέτρων ικανών να μετριάσουν ή και να ανατρέψουν τη δυναμική διόγκωσης του ελλείμματος, αντιθέτως επέλεξε την τακτική της αναβλητικότητας και της παραπομπής της επίλυσης των προβλημάτων στο απώτερο μέλλον.
Επειδή αποσιώπησε την πραγματική εικόνα της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας, προβαίνοντας στην διατύπωση την 2.10.2009 της πρόβλεψης, μέσω της ΕΣΥΕ, για έλλειμμα 6%, πρόβλεψη που βρισκόταν σε πλήρη διάσταση με τα πραγματικά στοιχεία που έθεταν υπόψη του οι αρμόδιες υπηρεσίες, χαρακτηριζόταν από υποεκτίμηση των δαπανών και υπερεκτίμησή των εσόδων και συνοδευόταν από την αποστολή ελλιπών στοιχείων στην Eurostat.
Επειδή τον Αύγουστο του 2009 κατήργησε την μηνιαία δημοσιοποίηση των δελτίων εκτέλεσης του Προϋπολογισμού και την μετέτρεψε σε τριμηνιαία
Επειδή επί των ημερών του η ΕΣΥΕ δεν λειτουργούσε ως ανεξάρτητη αρχή, γεγονός που σχολιαζόταν στους αρμόδιους φορείς της ΕΕ, πλήττοντας ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία της χώρας μας.
Επειδή η αποσιώπηση αυτή των στοιχείων είχε ως στόχο κυρίως την παραπλάνηση των Ελλήνων πολιτών προεκλογικά, καθώς για τις αγορές ήταν ήδη ορατός ο εκτροχιασμός του ελλείμματος από την παρακολούθηση των διαρκώς αυξανόμενων δανειακών αναγκών του έτους, πέραν των προβλέψεων του Προϋπολογισμού.
Τέλος, επειδή δεσμεύτηκε στους εταίρους μας για μέτρα που τελικά ποτέ δεν έλαβε και αποσιώπησε την εν γνώσει του αναποτελεσματικότητα σε δημοσιονομικό επίπεδο των όποιων μέτρων τελικά έλαβε, κυρίως όμως επειδή εν γνώσει της κακής δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας προέβη σε πολιτικές που επιβάρυναν ακόμα περισσότερο την κατάσταση, όπως λχ οι προσλήψεις μέσω stage, προκειμένου να εξυπηρετήσει προεκλογικές σκοπιμότητες.
Για τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ
Σύμφωνα με την πλειονότητα των μαρτυρικών καταθέσεων, την νομοθεσία που διέπει τις Ευρωπαϊκές Στατιστικές, τις έγγραφες διαπιστώσεις της Eurostat, αλλά και τις έγγραφες απαντήσεις του Επιτρόπου Αλμούνια και του επικεφαλής της Eurostat στην παρούσα Επιτροπή,
Δεν διαπιστώθηκε τεχνητή διόγκωση του ελλείμματος από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβε μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009. Αντίθετα, επιβεβαιώθηκα ότι αυτή αποτύπωσε με μεθοδολογικά ορθό τρόπο τα πραγματικά στοιχεία του ελλείμματος σύμφωνα με τους κανόνες του ΕΣΟΛ 951.
Δεν διαπιστώθηκαν σφάλματα ή ανακρίβειες στην εφαρμογή της προβλεπόμενης μεθοδολογίας, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, για τον υπολογισμό του ελλείμματος. Αντίθετα, κατέστη σαφές ότι η μεθοδολογία που περιλαμβάνεται στο ΕΣΟΛ 95 έχει εισαχθεί στην κοινοτική έννομη τάξη με την μορφή Ευρωπαϊκού Κανονισμού του 2223/96 και είναι υποχρεωτική2. (βλ. αναλυτικά παραπάνω υπό τον τίτλο ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ)
Δεν διαπιστώθηκαν σφάλματα ή ανακρίβειες κατά την ένταξη 17 φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα, από τις 21 που εξετάστηκαν, στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης. Αντίθετα επιβεβαιώθηκε3 ότι αυτές εντάχθηκαν σε εφαρμογή της υποχρεωτικής για τα κράτη μεθοδολογίας του ΕΣΟΛ 95 και των κριτηρίων αυτής. Σύμφωνα, δε, με την επιστολή – απάντηση Ράντερμαχερ στην παρούσα Επιτροπή και συγκεκριμένα το σημείο 10 αυτής η ένταξη των ΔΕΚΟ και η αξιολόγηση αυτών έγινε μεθοδολογικά σύννομα σύμφωνα με τους κανόνες του ΕΣΟΛ 95 παράγραφος 2.68 και 3.27 έως 3.37, καθώς και σύμφωνα με το Εγχειρίδιο της Eurostat για το κυβερνητικό έλλειμμα και χρέος (τμήμα 1.2).
Δεν διαπιστώθηκαν σφάλματα ή ανακρίβειες κατά τον συνυπολογισμό των χρεών των νοσοκομείων4 και των ελλειμμάτων των ΟΚΑ κατά την τελική διαμόρφωση του ελλείμματος.
Δεν διαπιστώθηκαν παρεμβάσεις στο έργο της ΕΛΣΤΑΤ6, αντίθετα κατέστη σαφές ότι για πρώτη φορά τα εθνικά στατιστικά μας στοιχεία αξιολογήθηκαν και παρήχθησαν υπό το καθεστώς πλήρους επαγγελματικής ανεξαρτησίας, αντικειμενικότητας και αμεροληψίας του αρμόδιου εθνικού φορέα και έγιναν αντικείμενο συσκέψεων και συνεργασίας όλων των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, δηλαδή της ΕΛΣΤΑΤ, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και της Τράπεζας της Ελλάδος, αφού για πρώτη φορά εκπρόσωποί τους κάθισαν στο ίδιο τραπέζι με πρωτοβουλία του τότε Υπουργού Οικονομικών.
Η ανεξάρτητη πλέον λειτουργία της ΕΛΣΤΑΤ αναγνωρίζεται και από τον επικεφαλής της Eurostat Ραντερμάχερ, ο οποίος στην επιστολή – απάντησή του στην παρούσα Επιτροπή και συγκεκριμένα στο σημείο 7 αυτής αναφέρει, κάνοντας διάκριση μεταξύ ΕΣΥΕ και ΕΛΣΤΑΤ, ότι «Είναι επίσης σαφές ότι η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδας δεν ήταν ανεξάρτητη πριν τις μεταρρυθμίσεις στην στατιστική διακυβέρνηση που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα το 2010».

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου