Η πολυαναμενόμενη επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοίδη μπορεί να έφερε ορισμένα θετικά νέα για την περιοχή, αν και θα τα κρίνει ο χρόνος, έφερε όμως και δυσάρεστα. Κι αυτά αφορούν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Το μεγαλύτερο έργο της Ηπείρου, από οικονομική κι αναπτυξιακή άποψη, γίνεται θυσία σε ολιγωρίες και σε σκοπιμότητες.
Πρόκειται για την τρίτη φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσα, το μεγαλύτερο έργο του...
ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια της Ηπείρου, αλλά και το σημαντικότερο, καθώς η ολοκλήρωσή του θα μετέτρεπε τον λιμένα σε πραγματική πύλη της χώρας από και προς την Ευρώπη.
Το μεγαλύτερο έργο της Ηπείρου, από οικονομική κι αναπτυξιακή άποψη, γίνεται θυσία σε ολιγωρίες και σε σκοπιμότητες.
Πρόκειται για την τρίτη φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσα, το μεγαλύτερο έργο του...
ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια της Ηπείρου, αλλά και το σημαντικότερο, καθώς η ολοκλήρωσή του θα μετέτρεπε τον λιμένα σε πραγματική πύλη της χώρας από και προς την Ευρώπη.
Η τρίτη φάση άλλωστε είναι αυτή που θα δημιουργούσε τις υποδομές για να καταστεί το λιμάνι εμπορικό και συνάμα τις παρεμβάσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Όμως ο κίνδυνος να χαθεί οριστικά μοιάζει βέβαιος.
Κι αυτό γιατί τα προβλήματα που προέκυψαν με τον ανάδοχο έχουν οδηγήσει σε τεράστιες καθυστερήσεις. Προβλήματα τα οποία ανέχθηκε επί μακρόν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών η οποία έδειξε τεράστια ανοχή, με αποτέλεσμα να οδηγείται η κατάσταση στο μη παρέκει.
Οι οριστικές αποφάσεις για την τύχη της εργολαβίας θα ληφθούν μέχρι τις 8 Ιουλίου. Όπως πάντως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών στην κλειστή σύσκεψη που είχε στα Γιάννινα με φορείς της Ηπείρου, οι υπηρεσίες του Υπουργείου οδηγούνται στην απόφαση να κηρύξουν έκπτωτο τον εργολάβο.
Ανάλογη διαδικασία είχε κινηθεί πριν δεκατρείς μήνες, όμως τότε ο εργολάβος, έστω και την τελευταία στιγμή, επιχείρησε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του με αποτέλεσμα η διαδικασία να παγώσει.
Φυσικά τώρα, δεν υπάρχει χρόνος για διορθωτικές κινήσεις. Έτσι με μαθηματική ακρίβεια η έκπτωση του εργολάβου θα οδηγήσει σε απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε πλήρη αδυναμία ένταξης και χρηματοδότησης από οποιοδήποτε πηγή κατά τη νέα προγραμματική περίοδο.
Με άλλα λόγια η εκτέλεση του έργου θα οδηγηθεί στην ματαίωση.
Ακόμη κι αν το υπουργείο, μετά την έκπτωση, κινήσει άμεσα τις διαδικασίες για την επαναδημοπράτηση, ο χρόνος μέχρι και το τυπικό κλείσιμο του ΕΣΠΑ δεν επαρκεί ώστε να εκτελεστεί το έργο.
Η Τρίτη φάση του λιμένα είχε συνολικό προϋπολογισμό 110 εκατομμυρίων ευρώ και η έκπτωση που είχε δοθεί από την κατασκευάστρια ξεπερνούσε το 50%.
Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων στην εξέλιξη των εργασιών, δημιουργεί πλέον αδιέξοδες καταστάσεις και κινδυνεύει να στερήσει από την Ήπειρο το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο.
Κι είναι εύλογο το ερώτημα: Ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν την ευθύνη;
Όμως ο κίνδυνος να χαθεί οριστικά μοιάζει βέβαιος.
Κι αυτό γιατί τα προβλήματα που προέκυψαν με τον ανάδοχο έχουν οδηγήσει σε τεράστιες καθυστερήσεις. Προβλήματα τα οποία ανέχθηκε επί μακρόν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών η οποία έδειξε τεράστια ανοχή, με αποτέλεσμα να οδηγείται η κατάσταση στο μη παρέκει.
Οι οριστικές αποφάσεις για την τύχη της εργολαβίας θα ληφθούν μέχρι τις 8 Ιουλίου. Όπως πάντως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών στην κλειστή σύσκεψη που είχε στα Γιάννινα με φορείς της Ηπείρου, οι υπηρεσίες του Υπουργείου οδηγούνται στην απόφαση να κηρύξουν έκπτωτο τον εργολάβο.
Ανάλογη διαδικασία είχε κινηθεί πριν δεκατρείς μήνες, όμως τότε ο εργολάβος, έστω και την τελευταία στιγμή, επιχείρησε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του με αποτέλεσμα η διαδικασία να παγώσει.
Φυσικά τώρα, δεν υπάρχει χρόνος για διορθωτικές κινήσεις. Έτσι με μαθηματική ακρίβεια η έκπτωση του εργολάβου θα οδηγήσει σε απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε πλήρη αδυναμία ένταξης και χρηματοδότησης από οποιοδήποτε πηγή κατά τη νέα προγραμματική περίοδο.
Με άλλα λόγια η εκτέλεση του έργου θα οδηγηθεί στην ματαίωση.
Ακόμη κι αν το υπουργείο, μετά την έκπτωση, κινήσει άμεσα τις διαδικασίες για την επαναδημοπράτηση, ο χρόνος μέχρι και το τυπικό κλείσιμο του ΕΣΠΑ δεν επαρκεί ώστε να εκτελεστεί το έργο.
Η Τρίτη φάση του λιμένα είχε συνολικό προϋπολογισμό 110 εκατομμυρίων ευρώ και η έκπτωση που είχε δοθεί από την κατασκευάστρια ξεπερνούσε το 50%.
Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων στην εξέλιξη των εργασιών, δημιουργεί πλέον αδιέξοδες καταστάσεις και κινδυνεύει να στερήσει από την Ήπειρο το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο.
Κι είναι εύλογο το ερώτημα: Ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν την ευθύνη;
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου