Έγραφε ο Θουκιδίδης: «Την παλιά εποχή…. Όλη η Ελλάδα οπλοφορούσε, γιατί οι μικροί οικισμοί ήταν ατείχιστοι και οι μεταξύ τους συγκοινωνίες δεν είχαν ασφάλεια. Έτσι είχαν συνηθίσει να ζουν οπλισμένοι, όπως ζουν οι βάρβαροι. …. Ασκούσαν και τη ληστεία τότε ο ένας εναντίον του άλλου. …. Η ληστεία τότε, δεν ήταν ακόμα ντροπή, αλλά αντίθετα έδινε κάποια δόξα σε όσους την ασκούσαν. ….».
Από τον καιρό εκείνο που μας περιγράφει ο Θουκιδίδης, κύριε Αθανασίου, κύλησε...
αρκετός χρόνος και οι ανθρώπινες κοινωνίες ανακάλυψαν έναν καλύτερο τρόπο συνύπαρξης των ανθρώπων, από εκείνον της επίλυση των διαφορών με τη βία: τη θέσπιση κανόνων λειτουργίας των κοινωνιών και τη δημιουργία αντίστοιχων θεσμών για τη διασφάλιση της εφαρμογής αυτών των κανόνων. Με άλλα λόγια δηλαδή συμφώνησαν οι άνθρωποι να αφοπλιστούν εθελουσίως και να εκχωρήσουν το δικαίωμα νόμιμης άσκησης βίας και απονομής δικαιοσύνης σε συγκεκριμένους θεσμούς κοινής αποδοχής.
αρκετός χρόνος και οι ανθρώπινες κοινωνίες ανακάλυψαν έναν καλύτερο τρόπο συνύπαρξης των ανθρώπων, από εκείνον της επίλυση των διαφορών με τη βία: τη θέσπιση κανόνων λειτουργίας των κοινωνιών και τη δημιουργία αντίστοιχων θεσμών για τη διασφάλιση της εφαρμογής αυτών των κανόνων. Με άλλα λόγια δηλαδή συμφώνησαν οι άνθρωποι να αφοπλιστούν εθελουσίως και να εκχωρήσουν το δικαίωμα νόμιμης άσκησης βίας και απονομής δικαιοσύνης σε συγκεκριμένους θεσμούς κοινής αποδοχής.
Ιερό καθήκον όμως αυτών των θεσμών είναι η τήρηση της ισονομίας και ισοπολιτείας μεταξύ όλων ανεξαιρέτως των πολιτών. Είναι αυτονόητο, ότι τυχόν παρέκκλιση των λειτουργιών αυτών των θεσμών, από τις θεσπισμένες βάσει νόμων και συντάγματος αρχές, μοιραία (ως κοινωνικός αυτοματισμός θα έλεγα) θα επιφέρει κοινωνική αναταραχή και αποσταθεροποίηση και πολύ πιθανόν επαναφορά της λειτουργίας της κοινωνίας στην προτεραία της κατάσταση. Κάτι ανάλογο δηλαδή με αυτό που μας περιγράφει εναργώς ο σπουδαίος Έλληνας ιστορικός.
Δεν γνωρίζω αν το όραμά σας, κύριε Αθανασίου, είναι να κάνετε τους Έλληνες να κυκλοφορούν οπλισμένοι, όπως κάποτε οι πιστολέρος της «Άγριας Δύσης» και να λύνουν τις διαφορές τους ανάλογα με το πόσο γρήγορα «τραβάει» πιστόλι ο καθένας. Έχω όμως την αίσθηση ότι με τον τρόπο που ασκείτε τα καθήκοντά σας, οδηγείτε την ελληνική κοινωνία ταχύτατα και με μαθηματική ακρίβεια σε αυτή την κατάσταση.
Σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή, ακούστηκε πρώην έγκριτος δικαστικός λειτουργός να λέει ότι δεν έχει πλέον καμία εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη. Και σας βεβαιώνω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων συμφωνεί με αυτή την άποψη. Όταν λοιπόν δεν υπάρχει δικαιοσύνη, πόσο νομίζετε ότι ο κόσμος θα υπομείνει ακόμη τις αθλιότητες;
Μήπως πιστεύετε ότι με την καταστολή θα τα καταφέρετε;
Κύριε Αθανασίου, σας υπενθυμίζω ότι από τη Φυσική γνωρίζουμε ότι όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει, μέχρι και τους 100 βαθμούς Κελσίου το νερό παραμένει νερό. Στους 101 βαθμούς όμως η φυσική του κατάσταση μεταβάλλεται και από υγρό γίνεται αέριο. Αυτό το σημείο ψάχνετε να βρείτε στην ελληνική κοινωνία; Το σημείο αλλαγής της έλλογης συμπεριφοράς των πολιτών; Πιστέψτε με, τα κοινωνικά φαινόμενα ακολουθούν τις νομοτέλειες των φυσικών φαινομένων. Και είναι ιστορική νομοτέλεια τα έθνη, αργά ή γρήγορα, να εξεγείρονται εναντίον των τυράννων, οι οποίοι αγνοώντας τα μηνύματα των καιρών συνεχίζουν να αμύνονται πεισματικά και με αλαζονεία ταμπουρωμένοι στα τείχη της δικής τους «Βαστίλης».
Οι μοναχοί του Αγίου Όρους πριν λίγες μόλις μέρες, κύριε Αθανασίου, έδωσαν την πρέπουσα άμεση απάντηση στους ουκρανούς νεοναζί του Κιέβου, τους συνοδοιπόρους της κυβέρνησής σας. Αρνήθηκαν να δεχτούν την επίσκεψη του αυτοαποκαλούμενου προέδρου της Ουκρανίας Ποροσένκο, λόγω της κατ’ εντολή του προβοκατόρικης κατάρριψης του επιβατικού αεροσκάφους με τους 300 νεκρούς, αλλά και τις χιλιάδες θηριωδίες εναντίον αμάχων ρωσόφωνων πολιτών της Ανατολικής Ουκρανίας. Εύχομαι και ελπίζω σύντομα να βρουν το σθένος και την κατά Χριστόν παρρησία να καυτηριάσουν και να καταδικάσουν την απαράδεκτη συμπόρευση Σαμαρά – Βενιζέλου με τους εγκληματίες πολέμου του Κιέβου και τις αδιαμφισβήτητα συντριπτικές ευθύνες τους για την κατάντια της πατρίδας μας.
Παρεμπιπτόντως, μήπως θα μπορούσαμε να μας πληροφορήσετε πιο «θεάρεστο» έργο επιτελείτε και κριθήκατε αναντικατάστατος κατά τον τελευταίο ανασχηματισμό της μνημονιακής δοσιλογικής κυβέρνησης, συντριπτικής μειοψηφίας; Υπάρχει κάποια μεγάλη μεταρρύθμιση στο χώρο του υπουργείου σας που μόνον εσείς και κανένας άλλος δεν μπορεί να τη φέρει σε πέρας; Και ποια είναι αυτή;
Δεν πιστεύω να αρκεσθείτε στη γνωστή ανόητη ατάκα, ότι ο ανασχηματισμός είναι δικαίωμα του πρωθυπουργού και ότι δεν γνωρίζετε πως σκέφτηκε.
Εγώ ρωτώ εσάς κύριε Αθανασίου: ποιος νομίζετε ότι ήταν ο λόγος για την μη αντικατάστασή σας, όταν είναι γνωστό ότι δεν συντελείται στο χώρο του δικού σας υπουργείου κάποια μεγάλη μεταρρύθμιση, ενώ την ίδια στιγμή «βοά» ο τόπος για παραδικαστικά κυκλώματα, εκτροπές, πολιτικές παρεμβάσεις και ατασθαλίες;
Αν δεν ξέρετε τι λέει ο κόσμος στις γειτονιές και τα καφενεία για την παραμονή σας στο υπουργείο, στείλτε έναν δικό σας άνθρωπο να αφουγκρασθεί την κοινή γνώμη. Σας βεβαιώ ότι θα φρίξετε και θα φύγετε τρέχοντας, παρόλη την «εκτίμηση» του πρωθυπουργού στο πρόσωπό σας.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου