Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Αυτή είναι η χειρότερη κρίση. Η κρίση των αξιών.!

Απόγευμα. Διπλό λεωφορείο από Γλυφάδα για κέντρο. Φίσκα. Οι όρθιοι κρεμασμένοι από τις χειρολαβές. Οι καθισμένοι έκλειναν τα μάτια κατάκοποι από δουλειά και έγνοιες. Μέσα κατήφεια κι ιδρώτας. Από τα ανοιχτά παράθυρα αύρα και καυσαέριο. Σε μια στάση επιβιβάστηκε μια μεγάλη παρέα εφήβων.
Απλώθηκαν σπρώχνοντας άγαρμπα τους ήδη στριμωγμένους. Από την άμμο που σκόρπισαν σε κάθε τους κίνηση φαινόταν ότι επέστρεφαν από μπάνιο στη θάλασσα. 'Αρχισαν να φωνάζουν. Για την ακρίβεια να ουρλιάζουν. Η εθνική μας λέξη επανερχόταν σε κάθε φράση υποκαθιστώντας ονόματα, επίθετα, ουσιαστικά, ρήματα. Δεν ήταν κουβέντα αλλά παραλήρημα. Υστερία διανθισμένη με άναρθρες κραυγές που ξεσήκωναν τα εξωπραγματικά γέλια των υπόλοιπων της αγέλης.
Η μόνη αντίδραση στην εισβολή, απειροελάχιστες συσπάσεις ενόχλησης στα πρόσωπα των επιβατών. Και ερμητικό κλείσιμο στο καβούκι του ο καθένας. Καρτερικά. Ώσπου κάποιος δεν άντεξε. Ήταν γύρω στα εξηνταπέντε με εβδομήντα. Στον τόνο παράπονου κι όχι της επίπληξης, με χροιά απελπισίας, είπε χαμηλόφωνα στον έφηβο που στεκόταν δίπλα του και έκανε το μεγαλύτερο σαματά:
"Βρε αγόρι μου κουφός είσαι και φωνάζεις έτσι; Πιο σιγά σε παρακαλώ, δεν αντέχουμε. Κουρασμένοι άνθρωποι είμαστε."
Οι επιβάτες αναθάρρησαν για μια στιγμή, πιστεύοντας ότι θα έπιαναν τόπο τα λόγια του. Τα ουρλιαχτά σταμάτησαν για δευτερόλεπτα για να συνεχίσουν επιδεικτικά εντονότερα από πριν. Στάση τη στάση η αγέλη άρχισε να αποδεκατίζεται. Τελευταίος έμεινε ο έφηβος που δέχτηκε την παράκληση του ηλικιωμένου. Επιτέλους ήσυχος. Το μόνο που έκανε ήταν κάποιες περίεργες, ανεξήγητες γκριμάτσες με το στόμα του.
Κάποια στιγμή πάτησε κι εκείνος το κουμπί για στάση. Όταν άνοιξε η πόρτα έσκυψε αστραπιαία στον επιβάτη που τόλμησε να μιλήσει, τον έφτυσε κατάμουτρα, πήδηξε έξω από το λεωφορείο και πριν εξαφανιστεί τέντωσε θριαμβευτικά τον μέσο του δεξιού του χεριού προς το παράθυρο που καθόταν ο αποδέκτης της γιγαντιαίας ροχάλας.
Ο ηλικιωμένος δεν είδε τη χειρονομία.
Στεκόταν ακίνητος στη θέση του σαν να μην μπορούσε να πιστέψει αυτό που μόλις είχε συμβεί. Μόνο όταν έκλεισε η πόρτα και το λεωφορείο ξεκίνησε, έβγαλε από την τσέπη του με αργές κινήσεις ένα υφασμάτινο άσπρο μαντήλι. Όλοι τριγύρω που είχαν δει τη σκηνή στράφηκαν προς άλλες κατευθύνσεις, αφήνοντάς τον διακριτικά μόνο να σκουπίσει πρώτα το μάτι, μετά το μάγουλό του και τέλος το πουκάμισό του. Ύστερα το δίπλωσε προσεκτικά στα τέσσερα, στα οχτώ, στα δεκάξι. Μέχρι το τέρμα δεν σήκωσε το κεφάλι. Το βλέμμα του έμεινε προσηλωμένο στα δάχτυλα που τρέμοντας έστριβαν τις άκρες του υγρού μαντηλιού.
Κανένας δεν σχολίασε, κανένας δεν είπε κουβέντα.
Μόνο μετά από αρκετή ώρα, ανηφορίζοντας πια τη Συγγρού κάποιος μουρμούρισε:
"Αυτή είναι η χειρότερη κρίση..."
epirus-ellas

4 comments:

  1. Είναι απίστευτο που κανένας δεν αντέδρασε εκτός από έναν!! Ο οδηγός του λεωφορείου έκανε τη πάπια όπως και οι άλλοι! Και όμως είναι υπεύθυνος για το λεωφορείο του η κάνω λάθος; Τέτοια επεισόδια έστω και με λιγότερη ένταση βλέπουμε καθημερινά σε όλες τις εκδηλώσεις της καθημερινής ζωής. Η κρίση στην Ελλάδα δεν είναι το δντ είναι η οικογένεια. Η μάνα και ο πατέρας αυτών των νεαρών δεν τους έμαθαν να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι και όχι σαν γουρούνια; Σε στάβλο μεγάλωσαν αυτοί οι νεαροί; Οι γονείς τους δεν τους έμαθαν να ζουν στη κοινωνία μαζί με άλλους ανθρώπους; Και όλα αυτά τα κουρασμένα και φοβισμένα ανθρωπάκια που δεν αντέδρασαν μήπως κάνουν το ίδιο με τα παιδιά τους; Αίσχος και ντροπή,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΡΙΝ 15 ΗΜΕΡΕΣ ΕΖΗΣΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΥΜΒΑΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ.1 ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΣΑΚ ΒΟΥΑΓΙΑΖ ΚΑΙ 1 ΑΓΟΡΙ ΚΩΦΑΛΑΛΟ,ΚΡΑΤΟΥΣΑΝ 4 ΘΕΣΕΙΣ[ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥΣ]ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΑΝ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΝΑ ΚΑΘΗΣΗ.ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΘΗΚΑ,ΑΝ ΚΑΙ 1 ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΨΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΜΙΛΗΣΩ.ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΑ ΜΕ ΦΑΣΑΡΙΑ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΙ ΕΚΑΤΣΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΕΙΠΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΝΑ ΚΑΤΣΗ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑ,ΜΟΥ ΠΕΤΑΞΑΝ 1 ΒΑΛΙΤΣΑ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ.ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΠΕΔΩΣΑ ΤΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΚΑΙ ΗΜΟΥΝ ΕΤΟΙΜΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΜΕ ΤΟΝ ΜΟΧΛΟ.ΑΥΤΟΙ ΣΗΚΩΘΗΚΑΝ ΝΑ ΚΑΤΕΒΟΥΣ ΣΤΟ Μ.ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΚΑΛΕΣΑ[ΒΛΑΜΕΝΑ].ΤΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΠΙΣΩ ΜΟΥ,ΜΕ ΑΠΕΙΛΗΣΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΑ"ΠΑΡΗ"."ΓΙΑ ΠΑΡΤΑ"ΤΟΥ ΛΕΩ.ΑΠ'ΕΞΩ ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΕΙΧΑΝ ΒΓΕΙ 4 ΚΑΙ ΟΧΙ 2 ΠΟΥ ΔΙΑΠΛΗΚΤΙΖΟΜΟΥΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ,ΚΤΥΠΩΝΤΑΣ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ,ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩ.ΑΝΟΙΞΑ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΤΡΕΙΝΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΜΟΛΟΤΩΦ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ,ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ.ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΟΥ ΟΛΗ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΔΕΝ ΚΙΝΗΘΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΣΤΟ ΒΑΓΟΝΙ.ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΒΛΑΚΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί πάτε μακριά, εδώ στα Γιάννενα τις ημέρες που γινόταν οι συναυλίες στο κάστρο 23/24 Ιουλίου, απ'έξω ένας πιτσιρικάς κάπου στα 15, σάπιζε στο ξύλο μιλάμε για πολύ ξύλο και βία!!! με αίματα και σίγουρα σπασμένα πλευρά...έναν άλλο πιτσιρικά και κανείς μα κανείς δεν νοιάστηκε... ούτε εδώ στη δική μας "ανθρώπινη" πόλη!
    Το χειμώνα, ένα παιδί από το σχολείο που πάει το παιδί μου, βρέθηκε με βαρύ χτύπημα στο κεφάλι από πέτρα στο νοσοκομείο και το βρωμόπαιδο που το προκάλεσε, παρίστανε θριαμβευτικά τον ήρωα! Και τα υπόλοιπα παιδιά(αγόρια)τον ενθάρρυναν κιόλας! Φυσικά κανείς δεν του έκανε τίποτε,ούτε μια μηνυσούλα... Αύριο, όλοι ξέρουμε τι θα κάνει ένα τέτοιο παιδί!!!! Eγώ ευτυχώς, δεν ήμουνα μπροστά, σας εκθέτω τις περιγραφές μιας φίλης που είδε τον ξυλοδαρμό και του παιδιού μου για το συμβάν του χειμώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα παραδείγματα μπορούν να είναι αμέτρητα! Τι κάνουμε λοιπόν; Μήπως ν'αρχίσουμε να θέτουμε ερωτήματα στον ίδιο τον εαυτό μας; Πως μεγαλώνουμε τα παιδιά μας; Τι παιδεία τους δίνουμε; Δεν λέω εκπαίδευση, που αυτή την λαβαίνουμε στο σχολείο, λέω παιδεία. Οι περισσότεροι γονείς λένε ότι αγαπούν τα παιδιά τους. Το αυτονόητο δηλαδή. Πόσοι όμως σέβονται τα παιδιά τους; Ο νόμος και οι κανόνες μαθαίνονται κατ'αρχήν μέσα στο σπίτι, μέσα στις σχέσεις των μελών της οικογένειας. Δεν κάνουμε παιδιά για λογαριασμό μας, για να ικανοποιούμε τον εγωισμό μας και το ναρκισσισμό μας. Τα παιδιά δεν μας ανήκουν. Ανήκουν μόνο στον εαυτό τους και στη ζωή τους. Δεν κάνουμε παιδιά για προσωπική χρήση. Δεν είναι το παν να κάνει κανείς παιδί. Το πιο δύσκολο είναι πως το μεγαλώνεις; Τι του μεταδίδεις; Πως του μαθαίνεις να αγαπάει και να σέβεται τον εαυτό του κατ'αρχήν και επομένως να σέβεται και τον συνάνθρωπό του; Πως του μαθαίνεις ότι ελευθερία είναι να σέβεσαι την ελευθερία του άλλου; Πως του μαθαίνεις να συνειδητοποιεί την ύπαρξή του αλλά και την ύπαρξη του άλλου, που μπορεί μεν να του μοιάζει αλλά είναι και διαφορετικός από αυτόν; Και να μην φοβάται το διαφορετικό;Δεν είναι εύκολο να μεγαλώνει κανείς παιδί και δεν υπάρχει και συνταγή γι αυτό! Είναι το πιο σημαντικό "επάγγελμα" όμως. Διότι βγαίνοντας από την οικογένεια έξω, με αυτά που έχουμε μάθει από τις σχέσεις μας με τους πρώτους ενήλικους που μας μεγάλωσαν,με αυτά που κουβαλάμε από τη παιδική ηλικία, διαμορφώνουμε τη κοινωνία μέσα στην οποία ζούμε και μέσα στην οποία θα φέρουμε καινούργιους ανθρώπους αργότερα. Είμαστε υπεύθυνοι για τη κοινωνία μας. Ας κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας, να μη το φοβόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή