Αποφασισμένη να «τελειώσει» την ρωσική παρουσία στο Πολεμικό Ναυτικό εμφανίζεται η ηγεσία του Κλάδου, καθώς με πρόφαση τις οικονομικές δυσχέρειες, αλλά και την «αδυναμία επικοινωνίας», όπως υποστηρίζει η ηγεσία, με τους Ρώσους κατασκευαστές, οδηγούν σε πρόωρη αποστρατεία το μοναδικό σύστημα που θα μπορούσε να δώσει ελπίδες ενίσχυσης στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου σε περίπτωση απόβασης.
Μάλιστα δεν έχουν καν ενημερώσει ούτε τον Στρατό Ξηράς, ούτε το ΓΕΕΘΑ για την πρόθεσή τους, έτσι ώστε να αναπροσαρμοστούν τα επιχειρησιακά σχέδια.
Tην στιγμή λοιπόν που στην Τουρκία έχουν δρομολογήσει την απόκτηση μεγάλου σκάφους ελέγχου και διοίκησης αποβάσεων (LPD) και προχωρούν στην προμήθεια αερόστρωμνων τα οποία θα επιχειρούν με βάση το LPD, το Π.Ν. προφασιζόμενο «οικονομικές δυσχέρειες" μειώνει κατά 50% την ικανότητα της χώρας για ταχεία αποστολή δια θαλάσσης βαρέων δυνάμεων για ενίσχυση ή ανακατάληψη περιοχών του Αρχιπελάγους. Τα “Ζάκυνθος” και “Ιθάκη” βγαίνουν σε Έκτακτη Ακινησία (ΕΚΑ) και στη συνέχεια πιθανόν σε μόνιμη ακινησία με στόχο σταδιακά να “κανιβαλιστούν ”δηλαδή να πάρουν τα ανταλλακτικά και τα μείζονα εξαρτήματά τους για να συντηρηθούν τα άλλα δύο τα “Κέρκυρα” και “Κεφαλληνία”.
Ποιό είναι αυτό το ποσό που δεν μπορεί να πληρώσει το Π.Ν.; Το …κολοσσιαίο ποσό των 15 εκατομμυρίων ευρώ κατ’έτος (όσο κοστίζει μία πολυτελής βίλα των βορείων προαστίων), μέχρι το 2014. Όπως δήλωσε ευθέως σε δημοσιογράφους ο Αρχηγός του Π.Ν. αντιναύαρχος Γ.Καραμαλίκης «Έχω μόνο τέσσερα εκατομμύρια και χρειάζομαι εξήντα μέχρι το 2014 για να μπορέσω να τα συντηρήσω και τα τέσσερα. Εδώ ακόμα και η Ρωσία ένα έχει σε ενέργεια». Βέβαια η Ρωσία δεν έχει Αρχιπέλαγος που να κινδυνεύει με απόβαση από την Τουρκία, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.
Η αλήθεια είναι κάπως διαφορετική: Είναι γεγονός ότι από τα τέσσερα, το ένα, το ουκρανικό εμφανίζει συχνά προβλήματα γιατί δεν αγοράστηκε καινούριο όπως τα ρωσικά, αλλά από την ουκρανική κληρονομιά του πρώην σοβιετικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας.
Το πρώτο, του ουκρανικό ήρθε το 2001 ενώ το τελευταίο έφθασε το 2005. Αρχικά είχαν αγοραστεί δύο ουκρανικά και δύο ρωσικά, αλλά το δεύτερο το ουκρανικό ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και το 2003, παραγγέλθηκε στη θέση του το τρίτο ρωσικό.
Πέρσι τον Ιανουάριο όταν ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον αρχηγό ότι θα βγάλει από την υπηρεσία το ένα, το ουκρανικό, για να εξοικονομηθούν ανταλλακτικά και πόροι για τα τρία ρωσικά οι αντιδράσεις ήταν περιορισμένες.
Το γεγονός ότι μειωνόταν κατά 25% η δυνατότητα ταχείας μεταφοράς ενισχύσεων δεν έδειξε να απασχολεί το Ναυτικό, ούτε καν ενημέρωσε τον Στρατό Ξηράς. Φυσικά ούτε λόγος για αναπροσαρμογή των σχεδίων του ΓΕΣ, ΓΕΕΘΑ, αλλά και ΓΕΑ που θα παρέχει αεροπορική κάλυψη. Έτσι για να μην απορούμε στην επόμενη κρίση, όταν θα επαναληφθούν οι διακλαδικές τραγικότητες των Ιμίων πως φτάσαμε σε δραματικά αποτελέσματα.
Τώρα το Ναυτικό επικαλούμενο τη μη ύπαρξη κονδυλίων και την αδυναμία συνεννόησης με τους Ρώσους κατασκευαστές, από τα τέσσερα ΖUBR (τρία ρωσικά και ένα ουκρανικό), η νυν ηγεσία του Π.Ν. θέλει να αφήσει σε υπηρεσία μόνο τα δύο και να «κανιβαλίσει» τα υπόλοιπα!
Το γεγονός ότι το Π.Ν. έχει αφήσει στη τύχη του εδώ και δέκα χρόνια τις μοναδικές αποβατικές πλατφόρμες που μπορούν να επιβιώσουν τουλάχιστον σε one way επιχείρηση, αυτό δεν δείχνει να τους απασχολεί. Όπως έχει γράψει το defencenet.gr και η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ παλαιότερα, το συνολικό ποσό που έχει δαπανηθεί για ανταλλακτικά των ZUBR από το 2001, είναι περί τις 250.000 ευρώ!
Το ερώτημα είναι «Αφού δεν μπορούν να συνεννοηθούν με τους Ρώσους οκτώ χρόνια μετά την απόκτηση των ZUBR πως θα συνεννοηθούν για να διατηρήσουν σε υπηρεσία τα δύο, τα οποία θα έχουν και μικρότερο οικονομικό ενδιαφέρον για την κατασκευάστρια εταιρεία»;
Η πραγματικότητα είναι ότι θέλουν να «τελειώνουν» με την ρωσική παρουσία στο Π.Ν., τουλάχιστον αυτό επιδικώκει η νυν ηγεσία. Δεν τους ενδιαφέρουν ούτε οι ταχείες μεταφορές δυνάμεων, ούτε τίποτα τέτοια. Γενικά η διακλαδική αντίληψη επιχειρήσεων στο Π.Ν. είναι άκρως περιορισμένη, όπως φάνηκε και στα Ίμια, όταν ο ναύαρχος αρχηγός ΓΕΕΘΑ ανέθεσε τον χειρισμό της κρίσης αποκλειστικά στο Πολεμικό Ναυτικό με όλα τα τραγικά αποτελέσματα που ακολούθησαν. Άλλωστε για την αντίληψη του Π.Ν., τα ZUBR δεν είναι καν πλοία με την κλασική έννοια του όρου. Ποτέ δεν τα ήθελαν και τώρα είναι ευκαιρία να τα ξεφορτωθούν… Δεν τους απασχολεί πως θα μεταφερθεί ο Στρατός Ξηράς στα νησιά. Αυτό είναι πρόβλημα του Στρατού Ξηράς, όχι του Π.Ν. Μίλησε κανείς για διακλαδικότητα;
Το Zubr μπορεί να μεταφέρει τρία μέσα άρματα μάχης ή δέκα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) η 500 στρατιώτες. Με μέγιστο φορτίο το πλοίο είναι ικανό να ανέβει πλαγιές μέχρι 5% κλίση και να υπερπηδήσει εμπόδια μέχρι 1,6 μέτρα ύψος.
Μπορεί να επιχειρεί με ταχύτητα 60 κόμβους. Το προσωπικό προστατεύεται από όπλα μαζικής καταστροφής με αεροστεγή μόνωση των σταθμών μάχης και των τμημάτων του προσωπικού και του πληρώματος, όπως και με προσωπικές προστατευτικές μάσκες και στολές.
Το πλοίο είναι επίσης προστατευμένο από νάρκες καθώς το οριζόντιο στρώμα αέρα που δημιουργείται μέσα στη «φούστα» που περιβάλλει το σκάφος ελαττώνει το μαγνητικό ίχνος του πλοίου και των μεταφερομένων υλικών.
Είναι βαριά οπλισμένα με 2 εξάκαννα αντιαεροπορικά/αντιπυραυλικά πυροβόλα AK-630 Gatling των 30mm (πολύ ανώτερων ικανοτήτων από το Phalanx που χρησιμοποιεί το Π.Ν. για την προστασία των κύριων μονάδων του), 2XMS-227 εκτοξευτές ρουκετών των 22 σωλήνων έκαστος διαμέτρου 140mm για την κάλυψη των αποβιβαζόμενων τμημάτων και 1 αφαιρούμενο σύστημα πόντισης ναρκών ταχείας στρώσης ναυτικού ναρκοπεδίου με 20 έως 80 νάρκες.
Το Κ.Κ.Ε., οι μυστικές συμφωνίες με την Αλβανία και οι Τσάμηδες
-
Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες και πολυσυζητημένες περιόδους της νεότερης
ελληνικής ιστορίας είναι αναμφίβολα τα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
αλλά κα...
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου