Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Αυτός είναι ο "σάτυρος" καλλιτέχνης με τον ανθρωποπολτό στο βιβλίο της Ε' δημοτικού (φωτο)

Μάλλον το υπουργείο Παιδείας δεν ερεύνησε καθόλου τον καλλιτέχνη που διάλεξε για να κοσμήσει με έργο του σελίδα του βιβλίου της Φυσικής της Ε' Δημοτικού, καθώς αρκούσε μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο για να αποκαλυφθούν τα... γούστα του Γιαπωνέζου εικαστικού.

Οι Γιαπωνέζοι είναι γνωστοί για τις ακραίες σεξουαλικές πρακτικές τους και για τις ελαφρά σαδομαζοχιστικές τους τάσεις στο σεξ. Αξέχαστη η ταινία που άφησε εποχή και στην Ευρώπη, η «Αυτοκρατορία των Αισθήσεων» του 1976. Η τάση των γυναικών της Ιαπωνίας να ντύνονται σαν μαθήτριες ακόμα και αφού τελειώσουν το σχολείο είναι επίσης κάτι για το οποίο είναι γνωστή η χώρα.

Όλα αυτά τα πρεσβεύει και με το παραπάνω ο Γιαπωνέζος εικαστικός Μακότο Άϊντα, ο δημιουργός της αμφιλεγόμενης εικόνας με το μπλέντερ που πολτοποιεί ανθρώπους. Τα ανθρωποφάγα μοτίβα του είναι διάσπαρτα στο έργο του, ενώ κυριαρχεί και η σεξουαλική διαστροφή. Βλέποντας το έργο του είναι να αναρωτιέται κανείς με τι κριτήρια μπήκε αυτή η βίαιη φωτογραφία σε βιβλίο που απευθύνεται σε μικρά παιδιά...

Ποιος είναι ο "καλλιτέχνης"

Ο Μακότο Άϊντα, γεννήθηκε το 1965 στη Νιγκάτα της Ιαπωνίας. Ζει και εργάζεται στην Καναγκάγουα της Ιαπωνίας. Έχει αποφοιτήσει από το Εθνικό Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών και Μουσικής του Τόκυο. Δουλεύει με την ζωγραφική ως κύριο μέσο του σε καμβά, αλλά σχεδιάζει και μάνγκα -το γιαπωνέζικο καρτούν- αλλά και γλυπτά. Το πιο απολαυστικό για αυτόν όμως είναι να ζωγραφίζει μάνγκα πάνω σε γυμνά εφηβικά σώματα.
Τα ενδιαφέροντα του Μακότο Άϊντα είναι ακραία, ακόμα και για τους Γιαπωνέζους. Μια μαθήτρια είναι γυμνή και είναι στα τέσσερα σε ένα χιονισμένο τοπίο. Χαμογελάει προκλητικά στον θεατή.




Φοράει κολάρο σκύλου... και της λείπουν τα χέρια και τα πόδια, καθώς είναι ακρωτηριασμένη. Δεν είναι το μόνο από τα έργα του Αίντα που αναφέρονται στην παιδική σεξουαλικότητα, με υπόνοιες ερωτικού πόθου απέναντι στο εφηβικό κορμί. Ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει πάνω σε γυμνά κορμιά, εικόνες με «bishhoujo» όπως αποκαλούνται τα νεαρά όμορφα κορίτσια στα ιαπωνικά.

Μια άλλη μαθήτρια κάθεται και αυτή κάτω από ένα δέντρο σαν σκυλάκι περιμένοντας εντολές, βγάζει την γλώσσα της σαν λαχανιασμένο κανίς καθώς στέκεται πάνω από ένα μπολ με σκυλοτροφή. Της λείπουν επίσης όλα της τα άκρα. Μια άλλη νεαρή παλεύει με έναν δράκο που την έχει περικυκλώσει και έχει εισχωρήσει στο αιδοίο της. Μαθήτριες σφαγιάζουν η μια την άλλη με ιαπωνικά σπαθιά τα λεγόμενα κατάνα. Μια άλλη γυναίκα “ξεζουμίζεται” σαν ρόδι από ένα γιγαντιαίο ανδρικό χέρι, οι καρποί της ξεχύνονται από το αιδοίο της.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης βέβαια σε συνέντευξη του εξηγεί την μανία του με νεαρές κοπέλες ως εξής: «Έχω την τάση να προτιμώ να ζωγραφίζω νεαρές κοπέλες, έχει να κάνει με την φύση μου. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι άντρες στην Ιαπωνία νιώθουν το ίδιο για τις νεαρές γυναίκες. Αλλά πιστεύω πως υπάρχει και λόγος για αυτό, βαθύτερος.

Η Ιαπωνία έχασε τον πόλεμο και από τότε δεν υπάρχουν πατριαρχικά πρότυπα, το έθνος μας αρνείται την αρρενωπότητα και εξυμνεί την θηλυκότητα του. Είναι περίεργη η σεξουαλικότητα μας ως λαός και εγώ θέλω να γίνω ο υμνητής της, όλων των ανώμαλων πλευρών της».

Το ιαπωνικό προφίλ παραμένει στα χέρια των Γιαπωνέζων για να διαμορφωθεί. Το ερώτημα είναι για ποιον λόγο ένας πίνακας του αμφιλεγόμενου Μακότο Άϊντα, με ανθρώπους να διαμελίζονται μέσα σε ένα γιγαντιαίο μπλέντερ, να βρεθεί σε σχολικό βιβλίο.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου