Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

"Κάρφωσε" πάνω στην Κίναρο το ΑΒ-212 - Αυτοί είναι οι τρεις νεκροί αξιωματικοί του ΠΝ

Πάνω στη νησίδα Κίναρος προσέκρουσε το μοιραίο ελικόπτερο ΑΒ-212 του Πολεμικού Ναυτικού όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό υπό ποιες συνθήκες και αίτια. Τα τρία μέλη του πληρώματος βρήκαν τραγικό-ακαριαίο θάνατο.

Το τριμελές πλήρωμα που αποτελείται από δύο υποπλοιάρχους χειριστές και έναν ανθυπασπιστή μηχανικό ήταν ιδιαίτερα έμπειρο αλλά το ελικόπτερο είναι της εποχής... του Βιετνάμ (το θέμα αυτό θα το θίξουμε στη συνέχεια). Υπήρξε κάποια βλάβη στα ραντάρ ή κάποιο μηχανικό πρόβλημα; Κανείς ακόμη δεν γνωρίζει. Όπως επίσης και αν επιχειρήθηκε αναγκαστική προσγείωση.

Σε περίπτωση ωστόσο μηχανικής βλάβης το πλήρωμα θα είχε προλάβει να ενημερώσει τη φρεγάτα “Νικηφόρος Φωκάς” από την οποία και απονηώθηκε λίγα λεπτά πριν τις 2:45 τα ξημερώματα οπότε και χάθηκαν τα ίχνη του AB-212. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν συνέβη ποτέ.

Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού εκτιμούν πώς στο πλαίσιο της άσκησης με το ελικόπτερο να συμμετέχει σε αποστολή εντοπισμού στόχου πετούσε σε πολύ χαμηλό ύψος, προφανώς και για απόκρυψη από τα "εχθρικά " ραντάρ, με αποτέλεσμα να επέλθει το μοιραίο. 

Φαίνεται πώς η συντριβή ήταν αιφνίδια και οι χειριστές δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν.
Νεκροί είναι ο υποπλοίαρχος Πανανάς Κωνσταντίνος, έγγαμος με παιδιά, ο επίσης υποπλοίαρχος Τουλίτσης Αναστασίος παντρεμένος και ο Ευαγγέλου Ελευθέριος έγγαμος επίσης με παιδιά.
Έπεσαν και αυτοί στο καθήκον σαν ήρωες. Για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.

Όσον αφορά τα ιταλικά ελικόπτερα ΑΒ αυτά τα είχε προμηθευτεί η Ελλάδα από την Ιταλία και επρόκειτο για έναν τύπο που βασίσθηκε στα αμερικανικά UH-1 τα οποία επίσης πετάει ο Ελληνικός Στρατός. Τα ΑΒ-212 είναι ο τύπος ελικοπτέρου που έχουν όλες οι φρεγάτες του ΠΝ τύπου "S" και είναι ηλικίας άνω των 35 χρόνων.

Παρ' ότι έχουν υποστεί κάποιες αναβαθμίσεις δεν παύουν να είναι ελικόπτερα παρωχημένης τεχνολογίας και όταν πετούν στο Αιγαίο δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν στις επιχειρησιακές απαιτήσεις παρά τους δύο κινητήρες που φέρουν. 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου