Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

Συνδικαλισμός ισχυρών


Γράφει ο Αθανάσιος Παπανδρόπουλος..
.
Σήμερα, κάποια εκατομμύρια Έλληνες εισπράττουν μειωμένες συντάξεις και κουτσουρεμένους μισθούς. Άλλοι έχουν χάσει την δουλειά τους. Πολλοί περιμένουν το λειψό επίδομα θερινής άδειας. Και κάποιοι θέλουν λίγο να αναπνεύσουν. Ε, λοιπόν, οι φορτηγατζήδες και οι μάλλον προνομιούχοι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας απεφάσισαν, εντελώς σαδιστικά, να τους ταλαιπωρήσουν. Γιατί περί αυτού πρόκειται…
Ταυτοχρόνως, όμως αυτές οι ευνοημένες 100% συντεχνίες εξευτελίζουν και την έννοια του συνδικαλισμού, πτύοντας κυριολεκτικά σε έναν θεσμό που έχει πίσω του κάποια έκατομμύρια θύματα. Έχει δηλαδή πίσω του αμέτρητους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους διεκδικώντας αξιοπρέπεια, υποφερτούς όρους διαβιώσεως, ελευθερία, δημοκρατία και ανθρώπινη εργασία. Αυτή την ιστορική συνδικαλιστική παράδοση διασύρουν καθημερινά αυτοί που θέλουν να διαφυλάξουν προνόμια και άλλα τινά.
Πρόκειται για "συνδικαλιστές" οι οποίοι, με λίαν επιεικώς αντιδημοκρατικό τρόπο, κρατάνε όμηρο ολόκληρη την κοινωνία και καταστρέφουν συνειδητά -οι ασυνείδητοι- την παραπαίουσα οικονομία τής χώρας. Οι μεν φορτηγατζήδες για λόγους κερδοσκοπίας, οι δε ελεγκτές για περισσότερα προνόμια.
Για τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων η όλη ιστορία γίνεται για να κρατηθούν οι τιμές "μαύρης αγοράς" των άδειών φορτηγών δημοσίας χρήσεως.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προτείνει το υπουργείο μεταφορών και δικτύων, ο ενδιαφερόμενος για την απόκτηση αδείας φορτηγού ΔΧ θα πρέπει να καταβάλει εισφορά το ύψος τής οποίας θα διαμορφώνεται με βάση το τονάζ του οχήματος. Έτσι, σταδιακά, έως την 1η Ιουλίου 2013, η προβλεπόμενη από τον νόμο εισφορά θα μειώνεται ανά έτος. Δηλαδή: από 1/1/2011 το ποσό τής εισφοράς θα μειωθεί κατά 30%, από 1/1/2012 θα μειωθεί κατά 35% και από 1/1/2013 το ποσό της εισφοράς θα υποχωρήσει κατά 35%. Με τον τρόπο αυτόν, έως την 1/7/2013 το κόστος απόκτησης μιας άδειας φορτηγού δημοσίας χρήσης (ΔΧ) θα είναι μηδενικό. Δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι δεν θα υποχρεώνονται να καταβάλουν ποσό εισφοράς, αλλά μόνον διοικητικά τέλη (της τάξης των 500 ευρώ).
Συγκεκριμένα, το ποσό τής εισφοράς για φορτηγά ΔΧ θα διαμορφώνεται στα 10,000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2,000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι επτά τόνους και στα 1,500 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι τους σαράντα τόνους. Για φορτηγά υγρών καυσίμων, το ύψος τής εισφοράς διαμορφώνεται σε 20,000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 2,000 ευρώ για κάθε επόμενο τόνο μέχρι τους 42 τόνους.
Η άδεια που κατέχουν οι οδηγοί φορτηγών ΔΧ θα αποτελεί το κεφάλαιο τής εταιρείας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι υφιστάμενες, δηλαδή, άδειες θα εκτιμώνται και θα αποτελούν το ιδρυτικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί στην απελευθερωμένη αγορά οδικών μεταφορών. Μετά τον Ιούλιο 2013, η σύσταση μιας εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την ίδρυση ανωνύμων εταιρειών.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης:

  • ελεύθερη πρόσβαρη στο επάγγελμα βάσει των υποθέσεων νομιμότητας,
  • απελευθέρωση τού κομίστρου,
  • οργάνωση σε μεταφορικές εταιρείες,
  • παροχή κινήτρων για επενδύσεις μέσω φοροελαφρύνσεων,
  • δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου.

Όμως, όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι αποτελούν ημίμετρα, δεν αρέσουν στους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων. Πρώτον, διότι καταργείται η "μαύρη αγορά" στον χώρο τους και, δεύτερον, γιατί θα μπει κάποια σχετική τάξη στην οικονομική τους διαχείριση -θα υπάρξει π.χ. περισσότερη διαφάνεια στα 18 δις ευρώ τζίρο που πραγματοποίησαν πέρυσι οι 33,000 κάτοχοι άδειών, ποσόν που αντιστοιχεί σε 546,000 ευρώ ανά άδεια.
Για να γίνουν οι απαραίτητες συγκρίσεις με το εξωτερικό, σημειώνουμε ότι:
Στην Ιταλία, παρά τις δωρεάν άδειες που η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι (Berlusconi) έδωσε στους ιδιοκτήτες φορτηγών, το κόστος είναι μηδενικό και μόνον ένα παράβολο καταβάλλεται στην ομοσπονδία των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ.

  • Στη Βουλγαρία το κόστος είναι μόλις 1,000 ευρώ.
  • Στη Γερμανία απαιτείται κόστος μόνον κάποιων χαρτοσήμων, ύψους περίπου 300 ευρώ.
  • Στη Σουηδία το κόστος είναι μηδενικό.
  • Το ίδιο ισχύει στο Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο.

Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με μελέτη του «ιδρύματος οικονομικών και βιομηχανικών ερευνών» (ΙΟΒΕ), εάν η Ελλάδα ακολουθήσει το μοντέλο της σταδιακής απελευθέρωσης της αγοράς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, θα επέλθει σημαντική μείωση των κομίστρων (1.5%-2.5% ετησίως) και υποχώρηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων (2.5%-4.5% ετησίως). TO συνολικό όφελος της κατάργησης των εμποδίων εισόδου εκτιμάται στα 700.000.000-1,500,000,000 ευρώ. Αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα για τις συντεχνίες.
Όσο για τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, παρά το γεγονός ότι ανέστειλαν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους κι όσο δύσκολο κι αν είναι όντως το επάγγελμά τους, θα πρέπει να πληροφορήσουν τους ανέργους Έλληνες πόσες ημέρες εργάζονται το χρόνο και έναντι ποιας αμοιβής!

realpolitics

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου